استقبال چشمگیر مردم از رنو ساندرو استپوی / محصولی قدیمی اما محبوب
رنو ساندرو استپوی هنوز نیامده غوغا به پا کرد و در مدت نیم ساعت، 4000 دستگاه از آن فروخته شد.
مشخصات، معایب و مزایای رنو ساندرو استپ وی دنده اتوماتیک
مقایسه
رنو ساندرو استپ وی دنده اتوماتیک با دیگر محصولات
مشخصات رنو ساندرو استپ وی دنده اتوماتیک
سال طراحی خودرو : 2005
کلاس خودرو : هاچ بک فرانسوی
حجم موتور : 1598سی سی
موقعیت موتور : جلو - بنزيني - خطي - K۴M C۶
گیربکس : 4 دنده اتومات
سیلندر : 4
طول : 4024ميليمتر
عرض : 1753ميليمتر
ارتفاع : 1584ميليمتر
حداکثر قدرت : 105 اسب بخار در 5750 دور بر دقيقه
حداکثر گشتاور : 140 نيوتن متر در 3750 دور بر دقيقه
سوپاپ : 16
دیفرانسیل : دیفرانسیل جلو
شتاب 0 تا 100 : 11.5
حداکثر سرعت : 170
وزن : 1193کیلوگرم
فاصله بین دو محور : 2588میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر : -لیتر
مصرف سوخت خارج از شهر : -لیتر
مصرف سوخت ترکیبی : 8لیتر
حجم باک : 50لیتر
سیستم های ترمز و پایداری : سيستم تعليق جلو : مستقل مك فرسون با بازوي جناقي سيستم تعليق عقب : مدل پيچشي با مقطع H و فنر مارپيچ + ترمز جلو : ديسكي تهويه شونده ترمز عقب : كاسه اي + ترمز ضدقفل ABS بهمراه توزيع الكترونيكي ترمز
کیسه هوا : كيسه هواي راننده و سرنشين جلو
مالتی مدیا : سيستم صوتي(راديو + سي دي + USB + بلوتوث)
استاندارد محیط زیست : Euro 4
صندلی : پشت سري بالشتي رديف جلو با قابليت تنظيم ارتفاع
تهویه مطبوع : سيستم تهويه مطبوع با كنترل دستي
شیشه ها و آینه ها : شيشه بالابر برقي جلو و عقب + آينه هاي جانبي برقي بهمراه گرمكن + آينه هاي جانبي كروميك + برف پاك كن و شيشه شور عقب به همراه مه زدا
چراغ : چراغ مه شكن جلو
سانروف : -
نسبت تراكم : -
تجهیزات ایمنی : دكمه ضد لغزش خودرو در جاده هاي لغزنده + سيستم ضد سرقت (Immobilizer) + قفل مركزي بهمراه كنترل از راه دور + كمربند ايمني سه نقطه اي براي سرنشين هاي رديف عقب
سیستم فرمان : دنده شانه اي ، تقويت كننده هيدروليكي-قابل تنظيم + كنترل سيستم صوتي زير فرمان
ویژگی ها و امکانات : كامپيوتر سفري + ريل سقفي و ركاب جانبي + دستگيره هاي كروميك
ارزش خرید دارد؟
امتیاز نهایی این محصول : 3.0
بررسی نهایی
بررسی سیستم ما در مورد این محصول تا به امروز این محصول را جزو محصولات متوسط ارزیابی کرده است.
پیمان کارگر مدیر شرکت رنوپارس در مراسم رونمایی از این خودرو ضمن پیشبینی استقبال خریداران از این خودرو گفته بود: «اگر به بازار رنو ساندرو نگاه کنید الان نیاز بازار دو برابر تولیدی است که انجام میشود و لذا رنو ساندرو استپوی که امروز رونمایی شد اطمینان داریم مجددا تقاضای بازار را دو برابر میکند.
وقتی مشتری ایرانی این خودرو را میخواهد من چرا بگویم که این خوب یا بد است. این خودرو دارای قیافه آفرود و شاسی بلندتر نسبت به رنو ساندرو است و امکاناتی را میدهد که میتوان از آن در خارج از شهر استفاده کرد ولی دو دیفرانسیل نیست اما تنوع جدیدی برای جوانان ایرانی است و خودرویی خانوادگی است.»
مشخصات فنی رنو ساندرو استپ وی Sandero Stepway + قیمت روز و آلبوم عکس
ساندرو استپوی را نخستین بار شرکت رنوی برزیل در سال ۲۰۰۸ به عنوان یک خودرو «کراس اوور» رونمایی کرد. این خودرو با برند داچیا و رنو در سال ۲۰۰۹ به بازار جهانی معرفی شده و آمار فروش خوبی را ثبت کرده است.
همچنین نسل جدید ساندرو استپوی در سال ۲۰۱۲ رونمایی شده است. استپوی در رده خودروهای هاچبک کراس یا همان شبهشاسیبلندها قرار میگیرد و از نظر مشخصات فنی شباهت زیادی با رنو ساندرو هاچبک دارد. از نظر کیفی ساندرو استپوی با استانداردهای رنو فرانسه تطبیق داده شده است و نمره قبولی بالایی را از کمپانی مادر دریافت کرده است.
با توجه به سلیقه این روزهای بازار کشور و استقبال زیاد هنگام پیشفروش، و سابقه خوش ساندرو، پیش بینی میشود ساندرو استپوی نیز فروش خوبی در بازار ایران داشته باشد. رنو استپوی در ۶ رنگ مشکی، سفید، قرمز، آبی، خاکستری و نقرهای تولید خواهد شد. قیمت مدل اتوماتیک این خودرو ۵۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و قیمت مدل دندهای ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده است.
فروش چشمگیر رنو ساندروی جدید در بازار ایران
مشخصات فنی
موتور استپوی همان موتور مدل K4M است که روی تندر۹۰ و ساندرو معمولی نصب میشود و ۱٫۶ لیتر حجم دارد. این موتور ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. در بخش جعبهدنده (گیربکس)، نسخه اتوماتیک، مانند مدلهای AT تندر۹۰ و ساندرو، یک جعبه دنده چهار سرعتی دارد. حالت تیپ ترونیک و دکمه رانندگی در جادههای لغزنده و برفی هم در این جعبهدنده وجود دارد. اما جعبهدنده پنج سرعتی مدل دندهای بهبود پیدا کرده است. عمدهترین ارتقا فنی در ساندرو استپوی نسبت به مدلهای دیگر، بروز رسانیهای جزئی و نرم افزاری است که تفاوتهای قابل توجهی را به وجود آورده است. مثلا با این بروز رسانی ها، مصرف سوخت استپوی در نسخه دندهای و اتوماتیک حدود ۳/۰ لیتر نسبت به مدلهای ساندرو معمولی کمتر است. استپوی همچنین میتواند به دور موتور بیشتر از ۶۰۰۰ آرپیام دست یابد.
از جمله معدود تغییرات فنی استپوی نسبت به مدلهای عادی ساندرو میتوان به استفاده از کلاچ هیدرولیکی به جای کلاچ سیمی و تغییرات جزئی گیربکس در راستای رفع مشکل روغن ریزی از ناحیه نزدیک به پلوسها اشاره کرد که اشکالی متداول برای خانواده تندر ۹۰ به حساب میآید. براساس اطلاعات رسمی کمک فنرهای عقب ساندرو استپوی نیز با ساندرو هاچ بک متفاوت است. ساندرو استپوی نسبت به مدل هاچبک ساده ارتفاع بیشتری دارد و حدود پنچ سانتیمتر از ساندرو معمولی بلندتر است. تغییرات نسبتا جزئی استپوی باعث شده است تا نسبت به مدل هاچبک معمولی حدود ۵۲ کیلوگرم افزایش وزن داشته باشد.
طراحی ظاهری رنو ساندرو استپوی
ساندرو استپوی تفاوت عمده ای با نمونه سوپر مینی (هاچ بک) ندارد اما تفاوت در نوع رنگ آمیزی سپرهای عقب و جلو، باربند و قطعات زینتی اطراف گلگیر و رکاب خودرو در مدل استپوی مشهود است. یکی از مهمترین نکتهها به تغییر رینگهای استپوی مربوط میشود که در کنار حذف لبه زیرین سپر جلو، باعث تفاوت ظاهری خودرو شده است. باربند و اختلاف ارتفاع دو خودرو کاملا حس بلندتر بودن ارتفاع استپوی را به شما میدهد. جلو پنجره و نوع چراغها نیز در مرحله بعد توجه را به خود معطوف میکند.
برای تشخیص ساندرو استپوی دستی و اتوماتیک بهتر است بدانید زه جانبی، دستگیره و آینه در مدل اتوماتیک همرنگ بدنه، و در مدل دستی بیرنگ است. تفاوتهای یاد شده باعث شده استپوی بسیار متفاوت با خودرویی باشد که از آن متولد شده است؛ در هر حال، اختلافات اگرچه ساده هستند اما تاثیر زیادی روی ظاهر خودرو گذاشتهاند و توقعات را به عنوان خریدار یک هاچ بک ارزان قیمت غیر چینی تا حد زیادی برآورده میکنند.
RENAULT SANDERO STEPWAY :
ادامه
تجهیزات و امکانات
استپوی از نظر امکانات در سطح معمولی قرار دارد. دو کیسه هوا، شیشههای برقی مجهز به گرمکن، آینه جانبی برقی، سیستم صوتی CD، MP3 و USB با چهار باند، مهشکن جلو و عقب، فرمان هیدرولیک، کنترل سیستم صوتی از پشت فرمان، شيشه بالابر برقي جلو و عقب، سيستم ضد سرقت (Immobilizer)، كامپيوتر اطلاعات سفر از جمله امکانات این خودرو هستند. با این وجود، و در مقایسه با خودروهای چینی این رده، کمبود امکانات دیگری از قبیل سنسور دنده عقب، ضبط و باند مناسب و دلخواه، صندلی زیبا، و سانروف در مقایسه با مدلهای چینی کاملا مشهود است.
ایمنی
براساس استاندارد Euro NCAP، دو نوع تست برخورد از مقابل و جانبی روی استپوی انجام شده است که در تصادف روبرو، خم شدن ستونهای A و در تست تصادف جانبی، ضعف بدنه در جذب نیروی تصادف، دلیل کاهش امتیاز ایمنی عنوان شده است. البته رنو با مهندسی خوب خود موفق شد تا در زمان ارائه نسل دوم، با چند تغییر نسبتا کوچک، ۴ ستاره ایمنی را برای ساندرو کسب کند. متاسفانه فعلا برنامهای برای عرضه این مدل ۴ ستاره در بازار ایران وجود ندارد. در تست انجام گرفته تصادف از مقابل هم آزمایش با موفقیت انجام شد و فقط در آزمایش سنگین تست جانبی بوده که به آدمک آسیب رسید و خودرو نمره ضعیفی گرفت. در واقع از این اتومبیل انتظار میرود امکاناتی مانند کنترلر پایداری خودرو و کیسههای هوای کناری را کامل داشته باشد.
خودرو دارای دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو است و از ترمز ABS به همراه EBD که تولید شرکت بوش است بهره میجوید. این نوع ترمز علاوه بر عدم سر خوردن در جاده از انحرافات جانبی نیز جلوگیری میکند و تسلط بیشتری برای راننده فراهم میکند. ترمزهای جلو دیسکی تهویه شونده و ترمزهای عقب کاسهای هستند که سیستمی قدیمی و ساده در استانداردهای سال ۲۰۱۶ به حساب میآید.
تجربه رانندگی
ساندرو استپوی دندهای را میتوان یکی از جذاب ترین خودروها بازار کمتر از ۵۰ میلیون تومان دانست. زیرا شما با این بودجه یک خودروی هاچبک کراس اروپایی دارید که رانندگی با آن لذت زیادی دارد. در ساندرو استپوی نسبت به ساندرو به لطف گیربکس ارتقا یافته، فاصله تعویض دندهها کمی کوتاه شده است و شتابگیری به مراتب بهتر است. همچنین، به دلیل ارتفاع بالاتر بدنه از شاسی مقدار بیشتری از ناهمواریهای جاده را جذب و در نتیجه سواری نرمتری را ارائه میکند. این خودرو به دلیل وزن نسبتا سبک در سطح شهر مانورپذیری خوبی دارد ولی در جادههای کوهستانی در مانور دادن با استپوی باید کمی محتاطانه عمل کرد. در کل میتوان گفت که ساندرو استپوی در نسخه دندهای به مراتب جذابتر از بسیاری از رقبای چینی هم رده قیمتی خود است. مخصوصا اینکه استهلاک به مراتب کمتری را دارد و سواری کم سر صداتری را تجربه میکنید. در کابین ساندرو استپوی اتوماتیک، امکان تنظیم ستون فرمان وجود دارد که در نسخه دندهای دیده نمی شود. رانندگی با خودرو تا حد مطلوبی راحت و بیصدا است. سیستم تعلیق عملکرد خوبی دارد در حد یک خودرو اقتصادی اتوماتیک با قیمتی در محدوده ۶۰ میلیون تومان باشد و میتوان گفت نسبت به رقبای چینی یک پله بالاتر قرار میگیرد.
قیمت و شرایط بازار رنو ساندرو استپوی
شاید مهمترین نکته در محصولات رنو که در داخل تولید میشوند نسبت قابل قبول بین قیمت و کیفیت آنها باشد با این حال افزایش قیمت ساندرو استپوی در مقایسه با ساندرو معمولی توجیه منطقی چندانی ندارد. قیمت تعیین شده برای ساندرو استپوی دنده دستی حدود ۴۶ میلیون تومان و برای مدل اتوماتیک حدود ۵۳ میلیون تومان تعیین شده است.
بسیاری از مشتریان، عمده ضعف اصلی خانواده ساندرو، ال ۹۰، و تلیسمان را ضعف در طراحی داخلی کابین و کمبود امکانات و آپشنهای رفاهی میدانند. با این وجود، چون در حال حاضر بیشتر خودروهای با قیمت زیر ۷۰ میلیون تومان در بازار کشور خودروهای بیکیفیت یا چینی هستند شانس چندانی برای خرید خودروهای دست دوم شاخص هم وجود ندارد، ساندرو استپوی را میتوان جذابترین و باکیفیتترین خودرو غیرچینی معرفی کرد. رنو ساندرو استپوی با این ظاهر و مشخصات فنی در این بازه قیمتی هیچ رقیبی ندارد و به راحتی میتواند تا مدتها یکهتاز بازار باشد.
مزایا :
۱- کیفیت خوب مونتاژ
۲- کیفیت مناسب قطعات داخلی و کیفیت رنگ تایید شده
۳- عملکرد خوب موتور و استهلاک پایین
۴- گیربکس نرم و به نسبت دقیق
۵- مصرف سوخت مناسب
۶- فضای داخلی مناسب
۷- قیمت رقابتی
۸- ایمنی که حداقل تایید رسمی دارد
۹- ابعاد مناسب خودرو برای استفاده شهری
معایب :
۱- طراحی قدیمی
۲- ارگونومی داخلی نه چندان خوب
۳- امکانات کم
۴- تنوع رنگ کم با توجه به شرایط فعلی
۵- نبود شرایط فروش اقساطی
۶- سیستم صوتی نه چندان قوی
۷- استفاده زیاد از پلاستیک سخت در کابین
منبع : نویسنده: احسان حاجیان
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت