ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

مهاجران نجات یافته، کشتی باری را دزدیدند

مهاجران نجات یافته، کشتی باری را دزدیدندگزارش ها حاکیست مهاجرانی که در آب های ساحلی لیبی توسط یک کشتی باری نجات داده شده بودند آن را ربوده و به خدمه دستور داده اند به سوی مالت برود.

گفته می شود که بیش از ۱۰۰ مهاجر که سوار کشتی بودند بعد از شنیدن این خبر که به لیبی بازگردانده خواهند شد کشتی را ربودند. ارتش مالت گفت که اجازه ورود کشتی به آب هایش را نخواهد داد. ماتئو سالوینی، معاون نخست وزیر ایتالیا، هم ربایندگان کشتی را "دزد دریایی" خواند.

این حادثه درحالی اتفاق می افتد که اتحادیه اروپا می گوید درحال پایان دادن به گشت های نیروی دریایی در مدیترانه است. اتحادیه اروپا گفت که تصمیم برای تعلیق "عملیات سوفیا" در ماه سپتامبر در پی درخواستی از سوی ایتالیا گرفته می شود.

این ماموریت چهار سال پیش برای منصرف کردن قاچاقچیان انسان و نجات مهاجرانی که سعی داشتند خود را با قایق به اروپا برسانند راه افتاد و به نجات ده ها هزار نفر کمک کرد.

این ماموریت اخیرا بیشتر بر شبکه های قاچاق تمرکز کرده چون پس از حصول توافقی جنجالی میان اتحادیه اروپا و لیبی، شمار مهاجرانی که سعی دارند از مدیترانه بگذرند به شدت افت کرده است.

با این حال آقای سالوینی، رهبر حزب راستگرای "لیگ" ایتالیا، عملیات سوفیا را مسئول آوردن مهاجران نجات یافته به سواحل ایتالیا می داند.

کشتی ربوده شده

تصور می شود کشتی باری الحبلو حامل بیش از ۱۰۰ مهاجر باشد. شرایط نجات این مهاجران در آب های لیبی و موقعیت کنونی کشتی معلوم نیست.

گارد ساحلی لیبی تاکنون به طور علنی در مورد ربوده شدن این کشتی اظهار نظر نکرده است.

به گزارش وبسایت "مالتا تودی" یک سخنگوی نیروهای مسلح مالت گفت تلاش ها برای تماس با ناخدای کشتی ناموفق بوده است.

این سخنگو افزود که مقام های مالت اوضاع را زیر نظر دارند و برای هر گونه پایانی آمادگی دارند.

همزمان آقای سالوینی در صفحه فیسبوک خود نوشت: "اینها کشتی شکسته نیستند، دزد دریایی اند، فقط با تلسکوپ ایتالیا را خواهند دید."

آقای سالوینی به دلیل خودداری از اجازه پهلو گرفتن کشتی های حامل مهاجران در بنادر ایتالیا در کانون چند نزاع بین المللی بوده است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.