ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

حکم زندان رئیس جمهور جنجالی برزیل دو برابر شد

حکم زندان رئیس جمهور جنجالی برزیل دو برابر شددادگاهی در برزیل لوئیز ایناسیو لولا دا سیلوا، رئیس جمهور سابق برزیل، را به جرم فساد به ۱۲ سال و ۱۱ ماه زندان دیگر محکوم کرده است. آقای لولا برای گرفتن رشوه از شرکت درگیر در یک پرونده بزرگ فساد گناهکار شناخته شد.

رئیس جمهور سابق از قبل درحال سپری کردن حکم ۱۲ سال زندان در ارتباط با یک پرونده فساد بود. در هر دو مورد گفته می شود که شرکت های رشوه دهنده در خانه های مرتبط با آقای لولا به طور رایگان کار بازسازی انجام داده اند.

وکیل آقای لولا گفت که او درخواست تجدید نظر خواهد کرد. آقای لولا که زمانی فعال اتحادیه کارگری و چهره نمادین برای چپ های آمریکای لاتین بود از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ به عنوان رئیس جمهور خدمت کرد.

او که ۷۳ سال دارد کلیه این اتهامات را رده کرده و می گوید با انگیزه سیاسی برای جلوگیری از شرکت او در انتخابات ریاست جمهوری طرح شده اند.

موضوع تازه ترین پرونده

گابریلا هارت قاضی فدرال گفت که گروه عمرانی "او ای اس" در خانه ای واقع در یک مزرعه که آقای لولا مرتب به آن سر می زد به طور مفصل کار بازسازی انجام داده است.

وکلای آقای لولا استدلال کردند که این خانه نه متعلق به او بلکه تحت مالکیت دوستش، فرناندو بیتار، بود.

اما قاضی هارت گفت که رهبر سابق برزیل خیلی بیش از مالک خانه در آن وقت می گذراند و دستور کار عمرانی در آن را داده بود. گزارش می شود هزینه این بازسازی ها بیش از یک میلیون رئال برزیل (۲۷۰ هزار دلار) بود.

بنابه گزارش ها قاضی گفت: "متهم این مزایای ناموجه را به دلیل موقعیتش به عنوان رئیس جمهور کشور، کسی که رفتارش باید سرمشق دیگران باشد، دریافت کرد."

خانم هارت سرپرست تازه یک تحقیقات گسترده تحت عنوان "عملیات کارواش" است که وزارت دادگستری آمریکا "بزرگترین پرونده رشوه خارجی در تاریخ" توصیف کرده است.

واکنش ها

گلیسی هافمن رهبر حزب کارگر آقای لولا در توئیتی نوشت که "آزار و اذیت لولا ادامه دارد."

کسانی که در برزیل محکوم می شوند اغلب بعد از سپری کردن یک سوم از حکم خود آزاد می شوند هرچند باید تحت نظر باشند. به این ترتیب رئیس جمهور سابق برزیل ممکن است هشت سال آینده را پشت میله های زندان بگذراند. طبق حکم قبلی او می توانست بعد از ۴ سال آزاد شود.

هفته پیش با مرخصی آقای لولا برای شرکت در مراسم خاکسپاری برادرش موافقت نشد.

ژائیر بولسونارو رئیس جمهور برزیل در ماه اکتبر گفته بود امیدوار است آقای لولا "در زندان بپوسد".

او روز چهارشنبه در توئیتی خبر حکم تازه حبس را منتشر کرد اما اظهار نظری درباره آن نکرد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.