ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

قطر از عربستان و امارات رسماً شکایت کرد

قطر از عربستان و امارات رسماً شکایت کردقطر علیه کشورهای تحریم‌کننده به سازمان تجارت جهانی شکایت کرده است.

با گذشته حدود دوماه از آغاز تحریم‌های تجاری و سیاسی عربستان سعودی، بحرین و امارات متحده عربی علیه امیرنشین قطر، این کشور با تسلیم شکایتی به سازمان تجارت جهانی، سه کشور حوزه خلیج فارس را متهم کرده است که تعهدات خود در زمینه حمایت و ترویج تجارت آزاد را نقض کرده‌اند و خواستار به جریان افتادن روند اقدام در این زمینه شده است.

سخنگوی علی الولید آل ثانی، مدیر دفتر قطر روابط قطر با سازمان تجارت جهانی، گفته است که این دفتر با تسلیم "درخواست مشورت" با سه کشور تحریم‌کننده، نخستین گام را در راه طرح اختلاف تجاری با آنها در سازمان تجارت جهانی برداشته است. طبق مقررات این سازمان، کشورهای طرف شکایت باید ظرف شصت روز به شکایت پاسخ دهند و در غیر اینصورت، رسیدگی به شکایت به جریان می‌افتد.

در صورت محکومیت، کشورهایی که تعهدات خود به عنوان اعضای سازمان تجارت جهانی را نقض کنند ممکن است با اقداماتی در مقابله به مثل مواجه شوند.

مدیر دفتر روابط قطر و سازمان جهانی گفته است که تا کنون، به کشورهای تحریم‌کننده فرصت کافی داده تا توضیح دهند چگونه تحریم این امیرنشین را با تعهداتشان به آزادی تجارت توجیه می‌کنند اما هنوز پاسخ قانع کننده‌ای دریافت نکرده است. وی افزوده است: "ما همواره خواستار گفتگو و مذاکره بوده‌ایم که بخشی از استراتژی ما برای تعامل با کشورهای مورد نظر است با این هدف که آنها در مورد اقدامات خود و جنبه‌های قانونی آن توضیح دهند و راه حلی برای اختلافات کنونی بیابند اما نتیجه‌ای به دست نیامده است."
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.