ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

بحران اقتصادی در آرژانتین / درخواست وام 50 میلیارد دلاری آرژانتین از صندوق جهانی پول

بحران اقتصادی در آرژانتین / درخواست وام 50 میلیارد دلاری آرژانتین از صندوق جهانی پولدر خلال بحران فزاینده اقتصادی در آرژانتین، دولت این کشور ناگهان خواستار آزاد شدن زودهنگام ۵۰ میلیارد دلار وام از سوی صندوق بین المللی پول شده است. موریسیو مکری رئیس جمهور آرژانتین گفت که این اقدام با هدف بازگرداندن اعتماد به اقتصاد آرژانتین صورت می گیرد.

پزوی آرژانتین امسال بیش از ۴۰ درصد ارزش خود را در مقابل دلار آمریکا از دست داده و تورم افسارگسیخته بروز کرده است. سرمایه گذاران نگرانند آرژانتین توانایی بازپرداخت بدهی سنگین خود را نداشته باشد.

خبرنگاران می گویند تصمیم برای تسریع دریافت طرح نجات مالی صندوق بین المللی پول می تواند نشانه عجز باشد. زمانی که در ماه مه بر سر شرایط این وام توافق شد، آقای مکری گفت که انتظار بهبود اوضاع اقتصادی را دارد و قصد استفاده از این پول را ندارد.

او چهارشنبه در نطقی تلویزیونی گفت: "طی یک هفته گذشته ما شاهد جلوه هایی از کمبود اعتماد در بازارها بوده ایم، به خصوص در مورد ظرفیت تامین مالی در سال ۲۰۱۹." او گفت توافق اخیر با صندوق بین المللی پول با هدف رفع هرگونه احساس "عدم اطمینان" به دست آمده است.

او افزود که همزمان با این اقدام، تدابیر دیگری هم برای مهار استقراض از سوی دولت اتخاذ می شود. تصمیم آقای مکری برای درخواست وام از صندوق بین المللی پول (آی ام اف) در ماه مه با انتقادهای زیادی در کشورش روبرو شد.

خیلی از آرژانتینی ها دید خوبی نسبت به "آی ام اف" ندارند و این نهاد را به خاطر فروپاشی اقتصادی سال ۲۰۰۱ پس از رد درخواست کمک مالی مقصر می دانند.

تکرار گذشته؟

در سال ۲۰۰۱ دولت آرژانتین از پرداخت اقساط بدهی خود بازماند، شرایطی که باعث فلج شدن نظام بانکی این کشور تا حدود زیادی شد.

تاثیر آن فروپاشی بر آرژانتینی ها ویرانگر بود و شرایط اقتصادی برای بسیاری از مردم به سرعت بحرانی شد.

کسانی که آن شرایط را تجربه کرده اند نگران اعمال مجدد محدودیت هایی هستند که دولت آن زمان اعمال کرد تا مانع هجوم مردم برای خروج سپرده از بانک ها شود.

براساس آن محدودیت ها مردم نتوانستند برای یک سال آزادانه از حساب خود پول برداشت کنند که زندگی را برای مردم عالی خیلی سخت کرد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.