ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

مشخصات بی ام و سری 5 تورینگ + تصاویر، قیمت روز و تاریخچه

مشخصات بی ام و سری 5 تورینگ + تصاویر، قیمت روز و تاریخچهبی ام دبلیو سری 5 خودرویی ست سایز متوسط لوکس (mid-size luxury car) از سال ۱۹۷۲ تا کنون در آلمان تولید شده‌است.
تبلیغ جالب بی ام و سری 5 تورینگ مدل 2017 را تماشا کنید
نسل هفتم بی ام و سری 5 تورینگ مدل 2017 جدید با طول 4943 میلی متر، عرض 1868 میلی متر، ارتفاع 1498 میلی متر و فاصله بین دو محور 2975 میلی تر حدود 36 میلی متر کشیده تر، 8 میلی متر عریض تر و 10 میلی متر بلندتر از نسل قبلی خود شده و فاصله بین دو محور آن 7 میلی متر بیش تر شده است.

سری 5 واگن جدید به لطف پلتفرم جدید مشترک با همتای سدان خود، برخلاف ابعاد بزرگ ترش حدود 100 کیلوگرم سبک تر از مدلی خواهد بود که جایگزین آن می شود.

پشت صندلی های عقب این خودرو صندوق عقبی 570 لیتری قرار دارد که 10 لیتر جاداتر از قبل شده و با تا شدن صندلی های ردیف دوم به 1700 لیتر می رسد. سری 5 تورینگ همچون نسل کنونی خود دارای شیشه عقبی مجزا است که دسترسی سریع به صندوق عقب را ممکن می سازد.

سری 5 تورینگ جدید دارای اصلاحات تجهیزات کمک راننده و سیستم سرگرمی مشابه همتای سدان خود است که شامل هدایت نیمه خودران و کمک کنترل در مسیر، کمک پارک از راه دور، سیستم سرگرمی با نمایشگر لمسی 10.25 اینچی و کنترل حرکتی، شارژ تلفن بی سیم و اپل کارپلی به همراه چراغ های جلوی فول LED و لامپ های دید در روز ارتقا یافته است.

این خودرو از زمان عرضه تنها با چهار موتور توربوشارژ شامل دو بنزینی و دو دیزلی عرضه خواهد شد.مشخصات بی ام و سری 5 تورینگ + تصاویر، قیمت روز و تاریخچه
نسل اول سری پنج تولید 1972–1981
مشخصات بی ام و سری 5 تورینگ + تصاویر، قیمت روز و تاریخچه
در نمای جلو، چراغ‌های و جلوپنجره کلیوی بی ام و عناصر اصلی را تشکیل می‌دهند. چراغ‌های روزتاب مانند ابرویی در بالای چراغ‌های اصلی قرار گرفته اند و همه آنها از نوع LED می‌باشند. به لطف فناوری جدید بی ام و این چراغ‌ها تا فاصله ۵۰۰ متری مقابل خودرو را روشن خواهند کرد بدون اینکه مزاحم دید رانندگان مقابل شوند. اما بی ام و روح اسپرتی خود را نیز فراموش نکرده و ورودی‌های مشبک هوا در پایین سپر با پروژکتورهای افقی به جذابیت‌های سری ۵ تورینگ افزوده‌اند.
آلبوم عکس
BMW 5 SERIES TOURING :
بی ام و سری 5 تورینگ مدل 2017 #8
بی ام و سری 5 تورینگ مدل 2017 #7
بی ام و سری 5 تورینگ مدل 2017 #6
بی ام و سری 5 تورینگ مدل 2017 #5
بی ام و سری 5 تورینگ مدل 2017 #4
بی ام و سری 5 تورینگ مدل 2017 #3
ادامه
در نمای کناری خطوط بدنه که در تمام طول درب‌ها امتداد دارند جلب توجه می‌نمایند. پروفیل سقف با دارا بودن دو ریل در طرفین با شیب ملایم به سمت عقب حرکت کرده و در ستون D با انحنایی نرم به شیشه عقب منتهی می‌شود. اما نمای عقب جایی است که بی ام و قدرت و اسپرت بودن تورینگ را به نمایش گذاشته است. اسپویلر سقفی با چراغ ترمز سوم، چراغ‌های کشیده L شکل با ظاهری اخمو و خشن و در نهایت اگزوزهای ذوزنقه‌ای شکل در دو طرف نشان از اتومبیلی قدرتمند دارد.

سری ۵ تورینگ اهمیت زیادی به بحث آئرودینامیک داده و با دقت در زوایای طراحی می‌توان به این موضوع پی برد. جلوپنجره کلیوی بی ام و و ورودی های هوای پایین سپر، هر دو دارای دریچه‌های کنترل ورود هوا هستند. در سرعت های پایین ورودی پایین سپر بسته شده و هوای مورد نیاز صرفا از دریچه‌های جلوپنجره وارد خواهد شد. اما در سرعت‌های بالا به منظور تامین نیاز به هوای بیشتر دریچه‌های ورودی‌های پایین نیز باز خواهد شد و علاوه بر تامین هوای پیشرانه با کانالیزه کردن جریان هوا در پایین بدنه به پایدارتر شدن خودرو کمک خواهد کرد.

برای سری ۵ تورینگ یازده رنگ متالیک و دو رنگ غیر متالیک درنظر گرفته شده و رینگ‌های اسپرت بین ۱۷ تا ۲۰ اینچی را می‌توان برای آن سفارش دارد. بسته‌های دیگری نیز وجود دارد تا خریداران بی ام و بتوانند اتومبیل خود را هرچه بیشتر سفارشی کنند. بسته ویژه اسپرت لاین یکی از اینها است که بیشتر بر جنبه‌های دینامیکی و افزایش چابکی خودرو تاکید دارد و برای کسانی که راحتی و ظرافت بی ام و برایشان مهم‌تر است بسته لاکچری لاین پیشنهاد می‌شود. در هر دو بسته مذکور یک رکاب درخشان آلومینیومی برای درب‌های جلو در نظر گرفته شده که عنوان اسپرت لاین یا لاکچری لاین روی آن حک شده است.

با ورود به داخل کابین با ظرافت و پیچیدگی همیشگی بی ام و مواجه می‌شویم. استفاده از بهترین مواد در این کلاس و توجه کامل به جزییات از دیگر ویژگی‌هایی است که توجه را به سمت خود جلب خواهد کرد. در طراحی خطوط و عناصر داخل کابین تلاش شده تا در عین راحتی و مدرن بودن، هیجان و حس اسپرت بودن خودرو نیز به سرنشین انتقال یابد. چیدمان کنترل‌ها، دکمه‌ها و سوییچ‌ها بطوری است که کاملا در دسترس راننده باشد و علاوه بر آن ارتفاع پایین‌تر آنها نیز موجب تسلط بیشتر راننده می‌شود.

همانطور که از بیرون مشخص بود، در داخل اتاق فضای بیشتری برای سر، شانه‌ها و پاها وجود دارد. به ویژه وجود فضای کاملا جادار در عقب، سری ۵ تورینگ را تبدیل به اتومبیلی ایده‌آل برای مسافرت‌های طولانی نموده است. بر روی صندلی‌های عقب می‌توان به راحتی سه صندلی کودک را نصب نمود و فضاهای متعدد و در دسترسی برای قرار دادن اشیایی مانند بطری نوشیدنی تعبیه شده است. فضای صندوق بی ام و در حالت عادی ۵۷۰ لیتر است و در صورت خواباندن صندلی‌های پشتی به ۱۷۰۰ لیتر افزایش خواهد یافت. این دو حالت به ترتیب ۱۰ و ۳۰ لیتر بیشتر از نسل گذشته سری ۵ تورینگ می‌باشد.

و اما به قلب تپنده بی ام و می‌رسیم. جایی که ۵۳۰i تورینگ با موتور ۴ سیلندر به قدرت ۲۵۲ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر برای برطرف کردن تمام نیازهای روزمره کافی است. شتاب ۵۳۰i تورینگ ۶٫۵ ثانیه و مصرف سوخت آن ۶٫۳ لیتر در صد کیلومتر می‌باشد. اما برای کسانی که دنبال قابلیت‌های واقعی این خودرو هستند قطعا ۵۴۰i ایکس درایو پیشنهاد می‌شود. این نسخه با پیشرانه V6 توانی معادل ۳۴۰ اسب بخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتن متر ارائه کرده و ظرف ۵٫۱ ثانیه بی ام و را به سرعت ۵٫۱ ثانیه می‌رساند. مصرف سوخت آن ۱۰ درصد بهتر از نسل قبلی شده و ۷٫۷ لیتر در صد کیلومتر می‌باشد. دو نسخه دیزلی ۵۲۰d و ۵۳۰d ایکس درایو نیز با پیشرانه‌های دیزلی عرضه می‌شوند که آلایندگی و مصرف کمتری نسبت به نمونه های بنزینی دارند.
برای نسخه‌های ۵۲۰d و ۵۳۰i گیربکس ۶ دنده دستی در نظر گرفته شده درحالی که نسخه‌های پرقدرت تر از گیربکس ۸ دنده استپترونیک بهره می‌گیرند که البته به اندکی مهارت و تجربه برای فراگیری کار با آن نیاز است. سری ۵ تورینگ سه حالت رانندگی کامفورت برای رانندگی راحت، اسپرت برای دینامیک و هیجان بالاتر رانندگی و اکو پرو برای صرفه جویی در مصرف سوخت دارد. حالت آداپتیو نیز برای انطباق تنظیمات با عادات رانندگی راننده در نظر گرفته شده است.
برای سری ۵ تورینگ نسخه M اسپرت نیز در نظر گرفته شده که از امکاناتی مثل رینگ‌های آلیاژی سبک ۱۹ اینچی، رکاب‌های جانبی، قطعات آئرودینامیکی مخصوص، اگزوزهای مستطیلی، صندلی‌هایی از جنس آلکانتارا، فرمان چرمی و سیستم‌هایی مثل تنظیم دینامیک تعلیق برخوردار است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.