ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

پادشاه سابق عربستان اینگونه در خیابان ها ظاهر می شد!

پادشاه سابق عربستان اینگونه در خیابان ها ظاهر می شد!ویدیویی از عبور خودروی ملک عبدالله پادشاه سابق عربستان سعودی به همراه تیم امنیتی همراش از یکی از خیابان های عربستان سعودی :
عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود (زاده ۱ اوت ۱۹۲۴ – درگذشته ۲۳ ژانویهٔ ۲۰۱۵) ، ششمین پادشاه عربستان سعودی و دوازدهمین فرزندِ عبدالعزیز آل سعود، بنیانگذار عربستان جدید بود.

عبدالله بن عبدالعزیز ششمین پادشاه آل سعود است. او با پادشاه پس از خود (پادشاه کنونی سلمان بن عبدالعزیز) و ۴ پادشاه پیش از خود برادر بود.

ملک عبدالله پس از مرگ برادرش فهد بن عبدالعزیز، و از تاریخ اول اوت ۲۰۰۵ تا هنگام مرگ به‌مدت بیش از ۹ سال پادشاه عربستان بود. پس از وی، برادر ناتنی‌اش سلمان بن عبدالعزیز به پادشاهی عربستان رسید. طبق گزارش فوربز، در سال ۲۰۱۳ وی هشتمین فرد قدرتمند جهان بوده است.

عبدالله مانند فهد، یکی از فرزندان عبدالعزیز آل سعود، بنیان‌گذار عربستان بود. وی در بزرگسالی خود پست‌های سیاسی مهمی را برعهده داشته است. در سال ۱۹۶۱ وی اولین پست دولتی خود، شهرداری مکه، را دریافت کرد. در سال ۱۹۶۲، وی به فرماندهی گارد ملی عربستان منصوب شد و تا زمانی که به پادشاهی رسید، هنوز عهده‌دار این پُست بود. همچنین، در سال ۱۹۸۲، وقتی فهد به سلطنت رسید، وی به‌عنوان قائم مقام وزیر دفاع و ولیعهد عربستان منصوب شد. پس از اینکه سلطان فهد در سال ۱۹۹۵ دچار سکتهٔ مغزی شد، وی بطور غیررسمی پادشاه شد و ۱۰ سال بعد رسماً به پادشاهی رسید.

عبدالله در زمان سلطنتش، روابط نزدیکی با ایالات متحده و بریتانیا داشت و میلیاردها دلار تجهیزات نظامی از آن‌ها خریداری نمود. وی همچنین به زنان اجازهٔ رای دهی و شرکت در بازی‌های المپیک داد. علاوه‌براین وی وضع موجود کشورش را در جریان اعتراضات سال۲۰۱۱ که متأثر از بهار عربی بود، حفظ کرد. در نوامبر ۲۰۱۳، یک گزارش از بی‌بی‌سی ادعا می‌کرد که عربستان ممکن است در آینده سلاح‌های اتمی را از پاکستان، که روابط دیرینه‌ای با عربستان داشت، بگیرد.

پادشاه در زمان مرگ دو ویلعهدش زنده بود. در پی مرگ سلطان بن عبدالعزیز، وزیر داخلهٔ محافظه کار نایف بن عبدالعزیز آل سعود بعنوان ولیعهد انتخاب شد ولی نایف در ژوئن ۲۰۱۲ مرد. وی پس از آن سلمان بن عبدالعزیز آل سعود ۷۶ ساله که وزیر دفاع وقت بود را به‌عنوان ولیعهدش انتخاب کرد. طبق یک گزارش که در سال ۲۰۰۱ منتشر شد، عبدالله «چهار همسر، هفت پسر و ۱۵ دختر» داشت. پادشاه حدود ۱۸میلیارد دلار آمریکا ثروت شخصی داشت که جایگاه سوم ثروتمندترین رهبران سیاسی دنیا از آن خود می‌کند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.