ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

غرق شدن یک کشتی مسافربری 300 نفره در جزیره کیش

غرق شدن یک کشتی مسافربری 300 نفره در جزیره کیشبنابر گزارش رسانه‌های ایران، یک کشتی مسافربری که ظرفیت آن ۳۰۰ نفر اعلام شده، در ساعات اولیه صبح امروز یکشنبه (۲۸ خرداد/ ۱۸ ژوئن) در جزیره کیش غرق شده است.

این حادثه تلفاتی در پی نداشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، کشتی مسافربری "دنا ۱۱۰" متعلق به کشتیرانی فراساحل شرقی بوده است که دیشب (شنبه ۲۷ خرداد) به دلیل "نقص فنی و تعمیرات" در اسکله کیش پهلو گرفته بود.

هنوز از خسارات وارد شده برآوردی در دست نیست.

علی اکبر تیموری، مالک شرکت کشتیرانی فراساحل شرقی از "احتمال سهل انگاری خدمه" سخن گفته است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، آقای تیموری گفته است: "کشتی دنا در زمان حادثه به دلیل مصادف شدن با شب‌های قدر خارج از سرویس بود، اما خدمه در آن حضور داشته‌اند که با اطلاع از بروز مشکل و ورود آب به داخل شناور به سرعت از آن خارج می شوند."

به گفته او "خدمه در زمان اطلاع از ایجاد مشکل نسبت به بستن درها و دریچه‌ها به موقع عمل نکرده‌اند."

احمد شهریاری، مدیر بنادر و دریانوردی کیش علت غرق شدن این کشتی را "آب‌گرفتگی موتورخانه" اعلام کرده است.

خبرگزاری فارس به نقل از آقای شهریاری گفته است: "به دلیل شب‌های قدر، در دو سه روز اخیر این کشتی فعالیتی نداشت و کنار اسکله بود. از ساعت ۵:۳۰ صبح امروز به دلیل آب‌گرفتگی در موتورخانه، این کشتی شروع به غرق شدن می‌کند که تا ۶ صبح امروز کاملاً به زیر آب می‌رود."

او همچنین گفته: "پس از آنکه مالک خصوصی این شناور متوجه آب‌گرفتگی آن می‌شود از اداره بندر نیز درخواست کمک می‌کند، اما به دلیل آلومینیومی بودن بدنه این شناور، امکان استفاده از یدک‌کش فراهم نبود و به علت آب‌گرفتگی در موتورخانه غرق می‌شود."

این کشتی مسافربری از نوع "کاتاماران" ساخت استرالیا بوده که در سال ۲۰۰۹ ساخته شده و به گفته مالک آن توانایی اقیانوس پیمایی داشته است.

"دنا ۱۱۰" برای فعالیت‌های مسافربری در قرارداد با شرکت هواپیمایی ماهان بوده و به گفته مالک آن، تنها شناور مسافری در اختیار این شرکت است که در کیش خدمات رسانی می‌کرد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.