ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

شبکه خبری CNN از رئیس جمهور آمریکا (دونالد ترامپ) شکایت کرد

شبکه خبری CNN از رئیس جمهور آمریکا (دونالد ترامپ) شکایت کردبه دنبال بی‌اعتبار کردن کارت ورود به کاخ سفید یکی از خبرنگاران ارشد سی‌ان‌ان این شبکه خبری از دولت دونالد ترامپ شکایت کرده است.

جیم اکوستا، خبرنگار ارشد سی‌ان‌ان در کاخ سفید، با دونالد ترامپ وارد سوال و جواب تندی شد. چند ساعت بعد دولت آمریکا ورود آقای اکوستا به کاخ سفید را ممنوع کرد.

شبکه خبری سی‌ان‌ان به کاخ سفید اتهام زده که اصل آزادی بیان این شبکه و خبرنگارش را زیر پا گذاشته است. آزادی بیان در متمم اول قانون اساسی آمریکا تصریح شده است. فرجام بسیاری از دعاوی که در سال‌های اخیر به دیوان عالی آمریکا رسیده با تکیه و بر اساس این متمم تعیین شده است.

پرونده در واشنگتن باز شده و رئیس جمهوری آمریکا و دستیاران ارشدش در این پرونده به عنوان متهم شناخته شده‌اند. رئیس دفتر آقای ترامپ و سخنگوی کاخ سفید در میان این افراد هستند. این دو می‌گویند که آقای اکوستا به دلیل رفتار ناشایست از ورود به کاخ سفید منع شده است.

در روز سه‌شنبه سارا هاکابی سندرز، سخنگوی کاخ سفید، گفت که آقای اکوستا یکی از حدود پنجاه خبرنگار سی‌ان‌ان است که کارت ورود به کاخ سفید را داشته و «این نخستین بار نبوده که این خبرنگار به احترام خبرنگاران دیگر سکوت نکرده است.»

پرسش‌های پیا‌پی آقای اکوستا، حتی زمانی که خانم سندرز یا رئیس جمهوری می‌خواهند وقت را به خبرنگار دیگری بدهند، زمینه اخراج او از کاخ سفید شده. سارا سندرز در بیانیه خود نوشته که این رفتار امکان برگزاری یک نشست خبری «قانون‌مند» و «عادلانه» را می‌گیرد.شبکه خبری CNN از رئیس جمهور آمریکا (دونالد ترامپ) شکایت کرد
خانم سندرز نوشته که متمم اول قانون اساسی در این مورد به کمک سی‌ان‌ان نمی‌آید. چرا که به گمان او، آقای اکوستا یکی از صد و پنجاه خبرنگار حاضر در جلسه بوده که می‌خواسته تمام وقت را در اختیار خود بگیرد: «اگر هیچ نظارتی نباشد این گونه رفتار منجر به جلوگیری از کار رئیس جمهوری و کارمندان کاخ سفید و خبرنگاران می‌شود.»

پیشتر خانم سندرز در توییتر آقای اکوستا را متهم کرده بود که «با دست جلوی کار زنی را گرفته که می‌خواسته کارش را انجام دهد.» اشاره به یک کارآموز کاخ سفید که می‌خواسته در هنگام صحبت‌های آقای اکوستا میکروفن را از دست او بقاپد.

در مقابل، خبرنگار سی‌ان‌ان، کاخ سفید را به «دروغگویی» متهم کرد و گفت که هیچ حرکت اشتباهی از او سر نزده است.

خانم سندرز در پاسخ، نمایی بسته از صحنه را در توییتر منتشر کرد که آگاهان فن می‌گویند نسخه دستکاری شده است. در این نسخه سرعت حرکت دست زیاد شده تا تکان دست آقای اکوستا به ضربه زدن شبیه شود.

اتحادیه خبرنگاران کاخ سفید هم پشت آقای اکوستا در آمد و از کاخ سفید خواست تا نظرش را برگردانده و کارت آقای اکوستا را به او پس دهد.

سی‌ان‌ان می‌گوید که وظیفه خود می‌داند که این پرونده را پی‌گیری کند. چرا که به گمان آنها این اتفاق ممکن است برای هر خبرنگار و هر سازمان خبری دیگری رخ دهد: «کارهای کاخ سفید ممکن است که اثری منفی بر روزنامه‌نگارانی داشته باشد که می‌خواهند اخبار مربوط به مقام‌های انتخابی را گزارش کنند.»

این شبکه خبری از دادگاه خواسته که فورا دستور دهد امکان ورود جیم اکوستا به کاخ سفید فراهم شود.

دونالد ترامپ از منتقدان سرسخت شبکه سی‌ان‌ان است و بارها به طعنه و کنایه درباره این شبکه و کارکنانش حرف زده است.
زندگینامه دونالد ترامپ میلیاردر و رئیس جمهور جنجالی آمریکا
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.