ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

عملکرد عالی ماشین گوگل در تست جاده ای + عملکرد ضعیف خودروی اَپِل

عملکرد عالی ماشین گوگل در تست جاده ای + عملکرد ضعیف خودروی اَپِلایالت کالیفرنیا گزارشی از آزمایش ماشین‌های خودران در جاده‌های این ایالت منتشر کرده که نشان می‌دهد فن‌آوری که گوگل برای ماشین‌های خودران آزمایش می‌کند بهترین نتیجه را داشته است و فن‌آوری شرکت اپل در بین ۴۸ شرکت از همه بدتر بوده است.

در این گزارش که هر سال منتشر می‌شود، تعداد دفعاتی که راننده مجبور می‌شود سیستم خودران را متوقف کند و کنترل ماشین را در دست بگیرد ثبت شده است.

این آمار نشان می‌دهد ماشین‌های وی‌مو (Waymo)، که بخشی از شرکت آلفابت، مالک گوگل است در هر ۱۷۷۳۰ کیلومتر نیاز به دخالت راننده داشتند، در حالی که این عدد برای ماشین‌های اپل ۱.۷ کیلومتر است.

بعد از ویمو، کروز، فن‌آوری خودران کارخانه جنرال موتورز با فاصله زیاد در رده دوم قرار دارد. این فن‌آوری در هر ۸۳۷۶ کیلومتر به دخالت راننده نیاز داشت.

اپل پیش از این به انتشار این آمار اعتراض کرده و می‌گوید با توجه به استانداردهای متفاوت شرکت‌ها در آزمایش و شرایط متفاوت جاده‌هایی که ماشین‌ها در آن آزمایش می‌شوند، این سنجش نشانه درستی برای ارزیابی کارآیی فن‌آوری خودران نیست.

اپل آزمایش در جاده‌های عمومی را از بهار سال ۲۰۱۷ آغاز کرد. پروژه‌‌ای به نام تایتان در این شرکت که پنج سال پیش آغاز شد قرار بود به ساخت یک ماشین منجر شود اما در میانه راه اپل تغییر عقیده داد و تصمیم گرفت بر ساخت فن‌آوری خودران تمرکز کند.

نتایج آزمایش ماشین‌های خودران در ایالت کالیفرنیا نشان می‌دهد این فن‌آوری با سرعت زیادی در حال پیشرفت است.

در سال گذشته میلادی ۴۸ شرکت این فن‌آوری را در جاده‌های ایالت کالیفرنیا آزمایش کرده‌اند و ماشین‌هایشان در مجموع بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار کیلومتر بدون راننده حرکت کرده است.

سهم ماشین‌های وی‌مو از بقیه بیشتر بوده و ماشین‌‌های این شرکت سال گذشته دو میلیون کیلومتر به صورت خودران حرکت کردند. وی‌مو می‌گوید دخالت راننده نسبت به سال ۲۰۱۷ نصف شده و فاصله‌ای که ماشین بین هربار دخالت راننده حرکت کرده ۹۶ درصد بیشتر شده است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.