ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

ثروتمندترین ایرانی جهان در سال 2017

 ثروتمندترین ایرانی جهان در سال 2017مجله فوربز (Forbes.com) که همه ساله لیستی از ثروتمندترین افراد جهان را در ماه مارچ و آپریل منتشر می‌کند، بار دیگر در شماره اخیر خود که 20 مارچ 2017 در دسترس عموم قرار گرفته لیستی از بیش از 2 هزار میلیاردر جهان را منتشر کرد. ثروتمندترین ایرانی جهان در سال 2017
در لیست 2017 مجله فوربس با اینکه چند نام ایرانی وجود دارد اما ثروتمندترین فرد ایرانی تبار، پیر امیدوار، بنیانگذار ایرانی تبار شرکت "eBay" معرفی شده است که با هشت میلیارد دلار /536,000,000,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) ثروت در رده ۱۶۶ ثروتمندان جهان جای گرفته.

در این گزارش بیل گیتس ، بنیانگذار شرکت مایکروسافت با ۸۶ میلیارد دلار دارایی باردیگر بعنوان ثروتمندترین فرد جهان معرفی شده و دونالد ترامپ،‌رئیس جمهوری آمریکا هم با سه و نیم میلیارد دلار /234,500,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) دارایی از رتبه ۳۳۶ به رتبه ۵۴۴ سقوط کرده است.

مجله آمریکایی فوربز که هر ساله ثروتمندترین افراد جهان را رده بندی می کند در گزارش امسال خود اعلام کرده که تعداد میلیاردهای جهان به دو هزار و ۴۳ نفر رسیده که ۲۳۳نفر بیش از سال گذشته است. ثروت این افراد هم به هفت تریلیون و هفتصد میلیارد دلار رسیده است.
 ثروتمندترین ایرانی جهان در سال 2017
پی‌یِر امیدیار (Pierre Omidyar) (زادهٔ ۲۱ ژوئن ۱۹۶۷ در پاریس) بنیانگذار و رئیس ایرانی-آمریکایی سایت حراج ای‌بی (e-bay) و یک کارآفرین نیکوکار است. او در سال ۱۹۹۸ خورشیدی و در سن ۳۱ سالگی به عنوان یک میلیاردر شناخته شده است. امیدیار و همسرش پامِلا به عنوان یک نیکوکار نیز شناخته شده هستند.

زندگی‌نامه

امیدیار در سال ۱۹۶۷ از پدری و مادری ایرانی به نام الهه میرجلالی امیدیار در پاریس به‌دنیا آمد. ۶ ساله بود که با خانواده اش به مریلند آمریکا رفت و در ۱۴ سالگی با نوشتن دومین برنامه رایانه‌ای برای کتابخانه مدرسه پا به دنیای بیتها گذاشت. وی دانش‌آموخته دانشگاه تافتز است.

حرفه
پی‌یر امیدیار رئیس و مؤسس سایت ای‌بی (e-bay) اولین و معروفترین وب‌گاه مخصوص حراج و خرید و فروش اینترنتی که تا آخر سال ۱۹۹۸ ۱/۲ میلیون عضو ۷۵۰ میلیون دلار حجم معاملات و حدود ۸ میلیون دلار سود کسب کرده بود به طوری که بیش از ۶۰۰۰ کارمند ۴۶ میلیون مشتری ثبت شده و ۴۴۱ میلیون دلار سود خالص در سال ۲۰۰۵ داشته‌است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.