ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

هزینه خرید و نگهداری یک قایق تفریحی لوکس چقدر است؟

هزینه خرید و نگهداری یک قایق تفریحی لوکس چقدر است؟حتما برای شما هم این سوال مطرح شده که زندگی افراد مشهور و ثروتمندی مثل اریک اشمیت (Eric Schmidt) مدیر گوگل، رئیس دولت امارات متحده عربی و یا استیون اسپیلبرگ چطوری میگذره؟! داشتن یک قایق تفریحی زیبا و لوکس به همراه آخر هفته ای رویایی در سواحل خلیج فارس زندگی را بسیار شاد و آرامش بخش می کند. اما هزینه های داشتن یک کشتی تفریحی خصوصی لوکس چقدر آب می خورد؟

مسلما داشتن کشتی های تفریحی خصوصی و لوکس (Superyacht) با صرف هزینه های زیاد، سبک زندگی لاکچری را تداعی می کند. به طوری که کشتی تفریحی عزام متعلق به خلیفه بن زاید آل نهیان (رئیس امارات متحده عربی و حاکم ابوظبی) با ۱۸۰ متر طول و هزینه ساخت ۶۰۰ میلیون دلار /40,200,000,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) به عنوان بزرگترین کشتی تفریحی خصوصی شناخته می شود.

اما هزینه ساخت تنها هزینه چنین کشتی هایی نمی باشد. بلکه هزینه های نگهداری و تعمیرات، بیمه، مالیات،، سوخت مصرفی و حقوق خدمه کشتی نیز از جمله هزینه هایی است که مالکان آنها متحمل می شوند.هزینه خرید و نگهداری یک قایق تفریحی لوکس چقدر است؟
به طوری که بررسی های انجام شده روی کشتی های تفریحی خصوصی با طول ۱۰۰ متر، حداکثر سرعت ۲۵ ناخت و ۵۰ خدمه نشان می دهد که این هزینه حدودا ۲۷۵ میلیون دلار /18,425,000,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) می باشد. مسلما این هزینه برای کشتی های با طول بیشتر از ۱۰۰ متر، از این میزان نیز فراتر است.

هزینه سالیانه لنگراندازی در اسکله ها حدودا ۳۵۰ هزار دلار /23,450,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) وهزینه متوسط بیمه ۲۴۰ هزار دلار /16,080,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) می باشد. ضمن اینکه هزینه های نگهداری و تعمیر و حقوق خدمه میلیون ها دلار خواهد شد. به طوری که مالکان کشتی های تفریحی خصوصی بایستی هزینه ای حدود ۱۰% هزینه خرید اولیه این وسایل به عنوان هزینه تعمیر و نگهداری سالیانه کنار بگذارند.

دستمزد کاپیتان ها بسته به کوچکی یا بزرگی کشتی تفریحی به طور متوسط از ۷۰ هزار دلار /4,690,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) تا ۱۸۰ هزار دلار /12,060,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) در سال متغییر است. مسلما دستمزد سایر خدمه کشتی نیز بایستی در نظر گرفته شود.

هزینه سوخت اگرچه ممکن است در کشور مالک کشتی ارزان باشد، اما این هزینه در آبهای آزاد متفاوت است. به طوریکه موتور دیزلی یک کشتی تفریحی به طول ۷۱ متر با مصرف سوخت تقریبی ۵۰۰ لیتر در ساعت، سالیانه ۴۰۰ هزار دلار /268,000,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) هزینه خواهد داشت.

شهروندان آمریکایی، روسی و کشورهای آسیایی بیشترین مشتریان چنین کشتی های تفریحی خصوصی هستند. قیمت و طول این کشتی ها تنها پارامترهای غرورآفرین چنین وسایلی برای صاحبان آنها به شمار نمی آیند. بلکه امکاناتی از جمله شیشه های ضد انفجار، سنسورهای حرکتی، استخرهای روباز شنا و باند فرود هلی کوپتر نیز از جمله امکاناتی است که به ارزش چنین کشتی های تفریحی اضافه می کنند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.