ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

سیستم عامل جدید ویندوز 10X چیست و چه قابلیت هایی دارد؟

سیستم عامل جدید ویندوز 10X چیست و چه قابلیت هایی دارد؟مایکروسافت ویندوز ده ایکس یک سیستم عامل اختصاصی برای دستگاه‌های با صفحه نمایش دوتایی است که بر روی محصولات کاملاً جدید مایکروسافت و سازندگان مستقل مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در حقیقت محصولات مجهز به دو صفحه نمایش یک اتفاق تازه هستند و هنوز روانه بازار نشده اند.

بزرگترین تغییر بین ویندوز ۱۰ و ۱۰ ایکس در رابط کاربری آن است. در ویندوز جدید پنجره استارت دچار تحول زیادی شده است.

این ویندوز قرار است با حالت‌های جدید لمسی و با دستگاه‌های آینده با دو صفحه نمایش مایکروسافت هماهنگ شوند.

این سیستم‌عامل به دنبال سازگاری با اپلیکیشن‌های مختلف در بازار است. برای این کار باید در win32 تغییراتی ایجاد شود اما برخی گزارش‌ها حکایت از مشکلاتی در این بخش دارد.

سازگاری ویندوز 10X

طبق گفته مایکروسافت، ویندوز 10X برای هر دو سرفیس این شرکت و دستگاهی از شرکای تجاری دیگر آن از جمله ایسوس، دل، اچ‌پی و لنوو در دسترس خواهد بود. این همان ویژگی خاص است که مایکروسافت در این زمان مایل به دریافت است.

ما هنوز نمی‌دانیم که آیا این سیستم‌عامل در دستگاه‌های دارای نمایشگر دوگانه که تاکنون تولید شده نیز کار می‌کند یا صرفا برای مدل‌های جدید تولید شده است. آنچه ما با اطمینان می‌دانیم این است که ویندوز ۱۰ ایکس در Surface Neo در دسترس خواهد بود. همچنین لنوو تائید کرده است که ThinkPad X1 Fold نیز از این سیستم عامل استفاده خواهد کرد.

برنامه‌ها در ویندوز 10X چگونه کار می‌کنند؟

مهمترین قسمت ویندوز 10X نحوه استفاده برنامه‌ها از صفحات دوگانه Surface Neo است. مایکروسافت می‌گوید توسعه دهندگان برای عملکرد صحیح برنامه‌ها در ویندوز 10X نیازی به انجام کار ویژه‌ای ندارند. صرف نظر از آنچه در آن است، برنامه باید به طور خودکار با حالت‌های یک صفحه یا دو صفحه سازگار شود. مایکروسافت می‌گوید این حتی در مورد برنامه‌های وب و وب سایت‌ها نیز صادق است.

گفته می‌شود، مایکروسافت امیدوار است که توسعه دهندگان روش‌های منحصر به فردی را برای استفاده از برنامه‌های خود از دو صفحه و سایر قابلیت‌های منحصر به فرد ویندوز 10X پیدا کنند. این شرکت قبلاً SDK را برای گوشی هوشمند اندرویدی Surface Duo با صفحه نمایش دوگانه منتشر کرده است.

آیا ویندوز ۱۰ ایکس جایگزین ویندوز ۱۰ خواهد شد؟

ویندوز 10X به گونه‌ای طراحی نشده است که جایگزین ویندوز ۱۰ باشد. مایکروسافت می‌گوید امکان ارتقاء از ویندوز ۱۰ به ۱۰ ایکس وجود ندارد. ویندوز 10X ساخته شده است تا از تمام ویژگی‌های منحصر به فرد ارائه شده، تنها در محصولات دارای صفحه نمایش دوگانه مانند Surface Neo پشتیبانی کند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.