ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

افزایش میزان خودکشی در آمریکا پس از خودکشی بازیگر مشهور هالیوود

افزایش میزان خودکشی در آمریکا پس از خودکشی بازیگر مشهور هالیوودبه گفته پژوهشگران میزان خودکشی در آمریکا در ماه‌های پس از اعلام خبر خودکشی رابین ویلیامز، بازیگر سرشناس هالیوود افرایش یافته بود. آقای ویلیامز در سال ۲۰۱۴ خودکشی کرد.

گزارشی که مجله علمی پلاس وان چاپ کرده، نشان می‌دهد که در پنج ماه بعد از مرگ رابین ویلیامز، میزان خودکشی ۱۰ درصد بیشتر از پیش بینی‌های احتمالی بود.

خطر بالقوه تقلید از افراد مشهور برای سازمان‌های بهداشت عمومی، پدیده‌ای شناخته شده است. در این تحقیق جدید با اطمینان گفته نشده که مرگ این بازیگر باعث افزایش خودکشی شده باشد، اما ظاهرا ارتباطی با آن وجود دارد.

کارشناسان معتقدند که پوشش "غیرمسئولانه" رسانه‌ها از خودکشی‌ها می‌تواند در دنباله روی از چنین حوادثی نقشی بزرگ داشته باشد. افزایش میزان خودکشی در آمریکا پس از خودکشی بازیگر مشهور هالیوود
"چرخه ۲۴ ساعته خبر"

جسد رابین ویلیامز بازیگر فیلم‌هایی همچون صبح بخیر ویتنام و ویل هانتینگ خوب در اوت سال ۲۰۱۴ در خانه‌اش پیدا شد.

در زمان اعلام خبر مرگ آقای ویلیامز، سازمان خیریه ساماریتنز، نسبت به شمار زیاد گزارش‌های منتشره در باره خودکشی این بازیگر و جزییات ارائه شده در این باره هشدار داد.

دستورالعمل های سازمان بهداشت جهانی و سازمان روزنامه نگاران مستقل بر این نکته تکیه دارد که از ارائه جزییات دقیق در مورد روش‌های مورد استفاده در خودکشی خودداری شود.

با این حال محققان گفته‌اند که شواهد مهمی وجود دارد که نشان می‌دهد بسیاری از رسانه‌ها تمایلی به رعایت این دستورالعمل‌ها ندارند.

پژوهشگران در این تحقیق جدید آماری را که مرکز دولتی برای جلوگیری و کنترل بیماری‌ها در مورد میزان خودکشی‌ها در حد فاصل ژانویه ۱۹۹۹ تا دسامبر ۲۰۱۵ ارائه داده بودند، بررسی کردند.

براساس این تحقیق، در هفته‌های بعد از مرگ رابین ویلیامز، افزایش چشمگیری در میزان خودکشی و مرگ در گزارش‌های رسانه‌ها به چشم می‌خورد. علاوه بر این پیام‌های بیشتری هم در این مورد در اینترنت مشاهده شده است.

دیوید فینک، یکی از دست اندرکاران این تحقیق از دانشگاه کلمبیا گفته تحقیقاتی که پیش از این هم انجام شده بود نشان‌دهنده افزایش میزان خودکشی پس از خودکشی افراد سرشناس بود، اما این اولین بار است که چنین تحقیقی با توجه به گردش ۲۴ ساعته اخبار مربوط به این حادثه انجام شده است.

به گفته آقای فینک "هر چه تعداد بیشتری درباره جزییات این حادثه (خودکشی) بشنوند، تعداد بیشتری به طور بالقوه با آن ارتباط برقرار می‌کنند."

این پژوهشگران همچنین گفتند که وقوع رویداد دیگری همزمان با خودکشی رابین ویلیامز که باعث افزایش آمار خودکشی‌ها در آن زمان شده باشد، غیرمتحمل است.

رابرت میوزیک، رئیس یک مرکز مبارزه با سرطان رحم معتقد است تاثیر مثبت و یا منفی افراد مشهور بر عامه مردم نباید نادیده گرفته شود.

زمانی که در سال ۲۰۰۸ اعلام شد که جید گودی، از افراد مشهور بریتانیا به سرطان رحم مبتلا است و در سال ۲۰۰۹ در اثر این بیماری درگذشت، تحقیقات نشان داد تعداد افرادی که برای انجام این آزمایش به مراکز تشخیص سرطان مراجعه کردند، ۴۰۰ هزار نفر بیشتر از حد معمول بود.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.