علاقه شرکت سایپا به تولید خودروهای چینی / آیا چانگان جای رنو را در ایران می گیرد؟
با گذشت بیش از 3 ماه از توافق میان ایدرو، رنو و هلدینگ ناصح برای تاسیس خطوط تولید محصولات مدرن رنو در ایران، به نظر میرسد اجرایی شدن این قرارداد بیش از هر زمان دیگری مخالف پیدا کرده است. در آخرین مورد سایپا تلاش دارد تا با تغییر ریل، خود را به شرکت چانگان چین نزدیک نماید. در واقع سایپا برنامههای خاص خود را دارد و تمایلی هم به تقسیم بازار با رنوی فرانسه ندارد. این شرکت وطنی که برنامهریزی کرده در افق 2025 سالانه تا 1.5 میلیون دستگاه خودرو تولید کند اخیرا دوباره برای مذاکره با چانگان روی خوش نشان داده و در گفتگوهای خود با مسئولان این برند، زمینهچینی لازم افزایش سطح همکاری با سازنده بزرگ چینی را انجام داده است.بر این اساس احتمال دارد سایپا قید همراهی با ایدرو را بزند و با عدم واگذاری کارخانه بن روی ساوه به شرکت خودروسازی رنو، زمینه را برای گسترش همکاری با چانگان در اراک مهیا کند. این شرکت که از مدتها قبل تلاش دارد سبد محصولات خود را با کمک چانگان چین تکمیل کند، در کنار توسعه همکاری با برلیانس و البته سیتروئن، تلاش دارد تا پلتفورم ملی خود را با نام اسپی جلو برده و تولید خود را از سطح 700 هزار دستگاه در سال به بیش از دو برابر وضعیت فعلی برساند.
آنگونه که برخی از رسانههای داخلی از جمله عصر ایران گزارش دادهاند، دیدار اخیر مسئولان سایپا و مسئولان اقتصادی – صنعتی منطقه چین چونگ (مرکز اصلی تولید چانگان در چین) بسیار گرم برگزار شده و شرکت چانگان و سایپا تصمیم استراتژیکی برای همکاری اتخاذ کرده اند. براین مبنا مدیرعامل سایپا تصریح کرده: «سیاست گروه سایپا در افزایش تولید برای سالهای آتی این است که 50 درصد از محصولات با برند گروه سایپا تولید شود و 50 درصد ما بقی را در مشارکت با شرکای خارجی به تولید برسانیم. وی افزود: در حال حاضر شرکت سیتروئن اولین شریک خارجی گروه سایپا است و نزدیک به 300 هزار دستگاه از تولیدات گروه سایپا، به محصولات سیتروئن اختصاص داده شده است.
محصولات چانگان
این بین نکته مهم اظهارنظری است که مهدی جمالی در خصوص تاسیس جوینتونچر مشترک چانگان و سایپا انجام داده و شائبه عدم واگذاری بنرو به رنو را تقویت می کند. اتفاقی که اگر رخ دهد میتواند به یک رقابت تمامعیار و دیدنی بین سه قطب صنعت خودروی ایران یعنی گروه ایرانخودرو –پژو، گروه سایپا-سیتروئن- چانگان و گروه رنو منجر شده و زمینه افزایش رضایت مشتریان را از طریق رشد و توسعه کیفی محصولات تولید داخل رقم بزند. در عین حال دور کردن رنو از کارخانه بنرو ساوه به معنی تعویق مجدد زمان آغاز به کار این برند بزرگ در ایران و افزایش فرصت برای پژو سیتروئن جهت توسعه خطوط تولید جدیدشان در ایران است. باید منتظر ماند و دید کار بنرو به کجا ختم میشود.
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت
تازهها
اجاره هیلتی، راه حلی مقرون به صرفه و ایدهآل برای پروژههای شما
ارزان ترین دوچرخه ۲۶ بازار (لیست قیمت جدید)
مقایسه ساید بای ساید اسنوا با ایکس ویژن (کدام یخچال بهتر است؟)
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
در انتخاب بهترین تشویقی گربه به چه مواردی توجه کنیم
مقایسه گوشی a54 با a34 (کدام گوشی بهتر است؟)
اندروید باکس چیست و چه مزایایی دارد؟ (راهنمای خرید اندروید باکس)
بهترین پاوربانک 1403 (معرفی 10 مدل پرفروش)
شاهد کاغذی
*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.