ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

رقص‌ ورزش زومبا چیست؟

رقص‌ ورزش زومبا چیست؟فدراسیون ورزش‌های همگانی ایران با انتشار ابلاغیه‌ای انجام برخی ورزش‌ها از جمله "زومبا" را در باشگاه‌های ورزشی ممنوع اعلام کرد. "زومبا" از حرکات رقص و ایروبیک تشکیل شده و طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا علی مجد آرا، رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی طی نامه‌ای به دبیر کمیسیون ماده ۵ وزارت ورزش و جوانان خواستار ابلاغ ممنوعیت برخی از فعالیت‌ها از جمله ورزش ریتمیک "زومبا" شده است. در این نامه از جمله آمده که "انجمن‌های تحت پوشش فدارسیون ورزش‌های همگانی و کمیته‌‌های زیرمجموعه آنها در راستای توسعه و تعمیم ورزش برای همه در چارچوب مکتب عالیه اسلام و نظام ورزشی جمهوری فعالیت می‌کنند".

رئیس فدارسیون ورزش‌های همگانی در ادامه نامه خود تصریح کرده که "فعالیت‌هایی مانند زومبا، اجرای حرکات موزون و رقص به هر شکل و عنوان، فاقد وجاهت قانونی است" و از این رو تصمیم به منع اجرای این ورزش‌ها گرفته شده است.رقص‌ورزش زومبا چیست و چرا در ایران ممنوع اعلام شد؟
زومبا فعالیتی نرمشی و ترکیبی از اروبیک و رقص‌های آمریکای لاتین است. این رقص در دهه ۹۰ میلادی توسط رقصنده‌ی معروف، آلبرتو بتو پرز در کلمبیا شکل گرفت و چندی نگذشت که طرفداران زیادی در سراسر جهان پیدا کرد. زومبا نامی است که رسما به ثبت رسیده و کسانی که قصد آموزش آن را دارند، باید در اصل مجوز آن را از شرکت مربوطه کسب کنند.

زومبا فعالیتی ورزشی است که تمامی اندام‌ها و عضله‌های بدن را با حرکات گوناگون تمرین می‌دهد و به گونه‌ای درگیر می‌کند؛ به ویژه عضلات پا، بازوها، شکم و کمر. لاغری و تناسب اندام، سوزاندن کالری و چربی، انعطاف‌پذیری بدن، به دست آوردن حس شادی و آرامش و همچنین بهبود عملکرد قلب از جمله فوایدی است که توصیه‌‌کنندگان این رقص‌نرمش به آن همواره اشاره می‌کنند.
رقص‌ورزش زومبا چیست و چرا در ایران ممنوع اعلام شد؟
زومبا مخاطبان گوناگونی دارد. حتی کودکان و نوجوانان هم جذب این ورزش می‌شوند. البته این ورزش ریتمیک در بین زنان طرفداران بیشتری دارد و شمار مردانی که سراغ زومبا می‌روند، به مراتب کمتر است.

طبق آمار رسمی منتشره زومبا تا کنون توانسته است، بیش از ۱۵ میلیون نفر را در جهان جذب خود کند. طرفداران این ورزش ریتمیک در ۱۸۰ کشور و در ۲۰۰ هزار باشگاه در سراسر جهان آن را اجرا می‌کنند.

جذابیت و محبوبیت رقص‌ورزش زومبا سبب شده تا این انجام آن تنها به سالن‌های ورزشی محدود نشود و کلاس‌های زومبا در استخر یا به اصلاح "زومبای آبی" (Aqua Zumba) نیز ارائه شوند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.