ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

رهن آپارتمان در تهران چقدر هزینه دارد؟ (لیست ارزانترین و گرانترین آپارتمان‌ها)

رهن آپارتمان در تهران چقدر هزینه دارد؟ (لیست ارزانترین و گرانترین آپارتمان‌ها)رهن کامل خانه‌های کوچک و ارزان قیمت زیر ۶۰ متر برای یک زوج در تهران بسته به منطقه مورد نظرشان، بین 230 میلیون تومان تا بالای 1 میلیارد و 200 آب بخورد.

در منطقه یک تهران (بالاشهر) براساس آمار‌های رسمی قیمت آپارتمان دوبرابر متوسط کل تهران تخمین زده می‌شود. مثلا رهن کامل یک آپارتمان ۵۰ متری در محله فرمانیه تهران یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان آگهی شده است که این عدد براساس آمار‌های رسمی معادل ۲۶.۵ متر آپارتمان مسکونی در ارزان‌ترین نقاط تهرانXXX است. مالک حاضر است رقم ودیعه را تا ۸۰۰ میلیون کاهش دهد درعوض اجاره ماهانه به ۱۲ میلیون تومان تبدیل می‌شود. عمر بنا واحد به سال ۹۴ برمی‌گردد و به‌جز آسانسور از امکانات دیگری برخوردار نیست.

منطقه ۱۸ ارزانترین آپارتمان‌های تهران را در خود جای داده است. جایی که محله‌هایی مثل یافت‌آباد قرار دارد و جنوب شهر واقع شده است. اگر آمار‌های رسمی را ملاک قرار دهیم، قیمت مسکن در منطقه ۱۸ تقریبا یک‌چهارم گران‌ترین مناطق تهران است و نصف متوسط قیمت شهر تخمین زده می‌شود. همین نسبت را دقیقا در بازار اجاره‌بها هم شاهد هستیم. طوری‌که وقتی سراغ ارزان‌ترین گزینه‌ها برای رهن کامل آپارتمان‌های زیر ۶۰ متر می‌رویم، با قیمت‌هایی در محدوده ۲۰۰، ۳۰۰ میلیون روبرو می‌شویم.

آپارتمان ۴۵ متری در محله یافت‌آباد تهران درحالی به‌شکل رهن کامل اجاره داده می‌شود که رقم ودیعه آن ۲۳۰ میلیون تومان است. صاحبخانه مایل به تبدیل رقم ودیعه و اجاره نیست و در فهرست امکانات این خانه که سال ۹۰ ساخته شده، پارکینگ دیده نمی‌شود. در خیابان ابراهیم‌آباد یعنی همان حوالی‌ها یک خانه ۴۷ متری را با اسم کلید‌نخورده بین فایل‌های جدید پیدا می‌کنیم که رقم ودیعه آن دقیقا ۳۰۰ میلیون تومان است و علاوه بر آسانسور، پارکینگ هم دارد.

آپارتمان ۶۰ متری در شادآباد که یکی دیگر از محله‌های منطقه ۱۸ است، در ازای ۳۵۰ میلیون تومان به شکل رهن کامل تحویل مستاجر داده می‌شود. این یکی متراژ بزرگتری دارد و به آسانسور، پارکینگ و انباری مجهز است. مالک هم فقط ۵۰ میلیون از رقم اولیه بابت مبلغ ودیعه کوتاه می‌آید که خب درعوض ماهی ۱.۵ میلیون اجاره‌خانه طلب می‌کند. حالا وقتی به‌جای جنوب شهر، سراغ مناطق مرکزی پایتخت می‌رویم، عدد و رقم‌های درخواستی صاحبخانه‌ها به حداقل ۴۰۰ میلیون می‌رسد.

رهن کامل واحد ۵۰ متری در خیابان جمالزاده طبق چیزی که صاحبخانه درنظر گرفته، ۴۰۰ میلیون تومان است. واحدی که در طبقه زیرهمکف یک آپارتمان چهار طبقه است و جزو ارزان‌ترین گزینه‌ها برای رهن کامل آپارتمان‌های زیر ۶۰ در مرکز شهر به‌حساب می‌آید. رقم ودیعه این واحد درصورتی که مستاجر توانایی پرداخت ۹ میلیون تومان در ماه را داشته باشد، تا ۱۰۰ میلیون تومان تقلیل پیدا می‌کند. در همان خیان جمالزاده واحد ۵۸ متری وجود دارد که طبقه سوم واقع شده و رهن کامل آن ۵۰۰ میلیون تومان است.

مالک واحد ۵۵ متری در خیابان انقلاب رقم ودیعه را بابت رهن کامل ۷۸۰ میلیون تومان تعیین کرده و از این حیث با یکی از گران‌ترین گزینه برای رهن کامل آپارتمان‌های زیر ۶۰ متر در مرکز شهر طرف هستیم. عمر بنا واحد سال ۱۴۰۲ اعلام شده و به‌اسم کلیدنخورده اجاره داده می‌شود. در غرب و شرق تهران هم که قیمت مسکن تفاوت چشمگیری ندارد، صابخانه‌ها تقریبا از فرمول مشابهی برای محاسبه رهن و اجاره استفاده می‌کنند. مثلا در شرق تهران و محله‌هایی مثل خاوران و پیروزی معمولا کف و سقف رهن کامل آپارتمان‌های زیر ۶۰ متر بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان آب می‌خورد و همین قیمت‌ها بابت رهن واحد‌های نقلی در غرب تهران مطرح است.

مثلا در خیابان شکوفه واقع در شرق تهران رهن کامل واحد ۶۰ متری با امکاناتی مثل آسانسور، پارکینگ و انباری ۶۵۰ میلیون تومان برای مستاجر هزینه دارد. مشابه همین واحد یعنی با همین متراژ و امکانات در دهکده المپیک واقع در غرب تهران وجود دارد و اتفاقا رقم رهن این یکی هم ۶۵۰ میلیون تومان است.

لیست آگهی‌های رهن کامل آپارتمان در دیوار

۷۵متر/دوخواب/استاد معین/فول امکانات : ۴۹۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
رهن‌کامل . ۹۳متری .پونک. باغ فیض : ۸۹۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
آپارتمان ۶۰ متر رهن کامل یک خواب : ۵۰۰ میلیون
تهران، درکه ۵۰ متری : ۲۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
۴۵متری فول بازسازی تهران، ظفر ،مناسب خانواده و(مجرد بی حاشیه) : ۵۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
رهن کامل نارمک ۷۵ متر یکخواب تکواحدی میدان تاپ : ۶۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
۱۰۰متر،۲ اتاق،رهن کامل تهران، خواجه نصیر طوسی : ۷۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
۶۸متر دو خواب با آسانسور فقط رهن کامل افسریه : ۳۹۵٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
۶۵متر ۲خوابه رهن کامل رنگ شده محل تهرانسر : ۵۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
سوئیت مستغل ،۳۸ متری تجریش دربند : ۴۳۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
66متر آپارتمان اجاره تولیددارو خ مرادخانی : ۴۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
۷۰ متر، دو خواب، خیابان ملت دوست : ۷۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
منبع : photo by Patrick Perkins unsplash
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.