تبلیغات در رادیو های جمهوری اسلامی ایران
راديو به عنوان يكي از قديميترين ابزارهاي ارتباطي، در همهي اين سالها با افت و خيزهاي زيادي مواجه شده است.راديو در ايران به خ صوص در دههي اخير، طيف وسيعي از مخاطبان را به خود جذب كرده و تبليغات راديويي به حد قابل قبولي گسترش پيدا كرده است.
در زمينهي كمي هم اين ابزار ارتباط گسترش قابل قبولي داشته و راديوهاي اينترنتي و ماهوارهاي در كنار گيرندههاي موجود توانسته به گسترش كمي و كيفي راديو كمك كند.
راديو جوان، قرآن، تهران، معارف، فرهنگ، ورزش، ايران، گفتگو، البرز، سلامت، پيام و... از جمله شبكههاي راديويي كشور هستند كه در كنار شبكههاي راديويي استاني نقش فعالي در جذب مخاطبان فراوان در كشور دارند.
راديو جوان:
يكي از پرشنوندهترين شبكههاي راديو كه با گروههاي مختلف برنامهسازي گستردهاي به اندازهي سراسر كشور دارد، از موفقترين شبكههاي راديو كه آميزهاي كه برنامههايي در قالبهاي مختلف است.
راديو پيام:
با تركيب پخش موسيقي و اخبار مختلف از پر مخاطبترين شبكههاي راديو است كه در تمام ساعات روز شنوندگان فراواني دارد.
راديو تجارت:
راديويي كه در سال 1386 افتتاح شد و توانست با پوشش اخبار تجاري و اقتصادي و برنامههايي در اين حوزه، تبديل به شبكهاي آشنا براي صاحبان صنايع و فعالان اقتصادي و تجاري تبديل شود.
راديو فرهنگ:
شبكهاي فعال در مباحث فرهنگي، ادبي و هنري با بهرهگيري مناسب از موسيقي سنتي، ملي، مقامي و كلاسيك كه در جذب مخاطبان فرهنگي و فرهيخته و قشر دانشگاهي كشور موفق عمل كند.
راديو ورزش:
شبكهي اختصاصي ورزش كه در برنامههاي به مسائل گوناگون ورزش داخلي و خارجي ميپردازد، اين شبكه از زمان تأسيس تاكنون، توانسته طيف گستردهاي از علاقهمندان به ورزش را به خود جلب كند.
پخش زندهي مسابقات ورزشي مهم داخلي و خارجي، يكي از مهمترين خصوصيات اين شبكه است.
راديو قرآن:
شبكهي اختصاصي قرآني كشور كه با راهاندازي راديو موبايل، نوع جديدي از پخش راديو از فرستنده ديجيتال بر روي سيستم موبايل عرضه كرد كه روزانه 6 ساعت برنامه اجرا ميكند كه 4 بار در روز تكرار ميشود.
راديو معارف:
در سال 77 و در شهر قم افتتاح شد، در ابتدا 8 ساعت برنامهي روزانه داشت كه اين زمان از سال 82 به 24 ساعت پخش رسيد.
راديو معارف با عنايت به مسائل فرهنگي، ديني و اجتماعي با استقبال 17 درصدي و رضايت 87 درصدي مواجه است. در سال 86 بخش انگليسي اين شبكه با عنوان نداي اسلام آغاز به كار كرد.
راديو البرز:
اين شبكه در سال 1386 افتتاح شده است كه ابتدا يك ساعت برنامهي صبحگاهي براي شهرستان كرج داشت ولي اكنون برنامههاي 24 ساعته اين شبكه علاوه بر استان البرز در استانهاي قم، قزوين، مركزي و بخشهاي شرقي تهران پخش ميشود.
اين راديو 64 درصد شنونده و 5 ميليون مخاطب دارد و وجود 65 هزار واحد صنعتي در حوزهي آن، راديو البرز را به ابزار مناسب رسانهاي در حوزه تبليغات تبديل كرده است.
راديو صداي آشنا:
راديويي براي جامعه ايرانيان خارج از كشور كه با پوششي ماهواره اينتلست و هات برد از بهمن 83 كار خود را شروع كرد.
در سال 86 تفكيك جغرافيايي حوزهها ضروري شد و اين شبكه تبديل به سه شبكهي مجزا براي حوزههاي «آمريكا»، «اروپا» و «آسيا و اقيانوسيه» شد.
شبكهاي با 72 درصد مخاطب و ميليونها شنونده ايراني در بيش از 80 كشور دنيا ابزار رسانهاي مناسبي براي تبلغات است.
5/52 درصد از طريق ماهواره و 5/47 درصد ديگر از طريق اينترنت به اين شبكهها دسترسي دارند.
به شبكههاي راديويي ميتوان به راديو تهران، ايران، گفتوگو، سلامت و... نيز اشاره كرد.
تازهها
بررسی قیمت های وکلا در زمینه های مختلف حقوقی
راهنمای خرید کاغذ دیواری از فروشگاه منزل
قیمت روز سیم کارت 0912 کارکرده چقدر است؟
پرفروش ترین گوشی تا سقف 17 میلیون تومان (لیست خرداد امسال)
لیست 8 گوشی برتر سامسونگ در سال 2024
معرفی سامسونگ اس۲۵ اولترا (گوشی پرچمدار با دوربین فوقعریض)
ارزانترین اجاق گاز بازار در سال 1403
افزایش تقاضا برای خرید تتر بجای خرید دلار!
تفاوت سرخ کن بدون روغن نینجا و فیلیپس چیست؟
شانس استخراج نات کوین افزایش یافت!
*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.