ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

همه چیز درباره خرید خودرو برقی (از مشخصات فنی تا قیمت)

همه چیز درباره خرید خودرو برقی (از مشخصات فنی تا قیمت)ثبت‌نام خرید خودرو برقی از سامانه یکپارچه خودرو، در سال 1403، اخیراً به پایان رسید.

ثبت‌نام برای خرید خودرو برقی شامل سه مرحله افتتاح حساب وکالتی، اولویت‌بندی و ارسال اطلاعات و ارسال دعوتنامه و عقد قرارداد است. در مرحله اول، متقاضیان باید یک حساب وکالتی به نام خودرو برقی در بانک عامل که نام آن در سامانه یکپارچه خودرو آمده افتتاح کنند. لازمه این کار هم مسدود ساختن ۱۰۰ میلیون تومان در حساب بانکی خود نزد یکی از شعب بانک‌هاست.

سایت اینترنتی ثبت نام خرید خودرو برقی

خرید خودرو برقی از سامانه یکپارچه خودرو به این آدرس evauto.ir امکانپذیر بود و متقاضیان می‌‎توانستند با ورود به آن خودرو برقی وارداتی مورد نظر خود را انتخاب کنند. اگر سری به این این سامانه بزنید، اطلاعیه شماره دو آن در سمت چپ وب‌سایت جلب توجه می‌کند که جزئیاتی از عرضه خودرو برقی مربوط به ۳۰ اردیبهشت را ارائه کرده است.

سامانه یکپارچه خودرو هدف خود را عرضه شفاف خودرو برقی در سال جاری و برنامه‌ریزی برای افزایش و تثبیت واردات خودرو برقی اعلام کرده است. آنگونه که در این سامانه آمده، متقاضیان می‌توانند از روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت تا روز پنج خرداد ۱۴۰۳ و تا ساعت ۲۳:۵۹ برای ثبت‌نام وارد این سامانه شوند و یک اولویت از سبد محصولات اعلامی انتخاب کنند. همچنین، ۲۹ اردیبهشت تا دوم خرداد و تا ساعت یک، یکی از حساب‌های خود را نزد بانک‌های واجد شرایط اعلامی در سامانه یکپارچه خودرو به نام خودرو برقی وکالتی و به مبلغ یک میلیاد ریال (۱۰۰ میلیون تومان) مسدود کنند.

آموزش افتتاح حساب وکالتی خودرو برقی

ثبت‎‌نام خودرو برقی وارداتی یکی از سه مرحله فرآیند عرضه خودرو‌های برقی است. بلوکه کردن مبلغ یک میلیارد ریال و ثبت‌نام در سامانه خودرو برقی، اولویت‌بندی و ارسال اطلاعات متقاضیان به شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو برقی و ارسال دعوتنامه از سوی عرضه‌کنندگان و عقد قرارداد با خریداران سه مرحله‌ای هستند که باید توسط متقاضیان خودرو برقی وارداتی طی شوند.

ثبت‌نام برای خرید خودرو برقی مرحله اول از فرآیند عرضه خودرو‌های برقی وارداتی است. در این مرحله متقاضیان ابتدا باید یک حساب وکالتی به نام خودرو برقی در بانک‌های عاملی که اسامی آن‌ها در سامانه یکپارچه خودرو آمده است، افتتاح کنند. برای انجام این کار لازم است مبلغ یک میلیارد ریال (۱۰۰ میلیون تومان) در حساب بانکی خود نزد یکی از شعب بانک‌ها مسدود کنند. وجهی که مسدود شد، در زمان افتتاح حساب وکالتی برای ثبت‌نام اولیه واریز می‌شود و تا زمان اعلام نتایج قطعی باید در حساب مسدود بماند. برداشت وجه به معنای ابطال ثبت‌نام خودرو برقی خواهد بود.

مراحل تحویل خودروی برقی

ثبت نام خرید خودرو برقی که شامل افتتاح حساب وکالتی توسط متقاضیان است، مرحله اول عرضه محسوب می‌شود. مرحله دوم شامل اولویت‌بندی و ارسال اطلاعات است. در این مرحله، متقاضیان می‌توانند وضعیت تخصیص را روی پروفایل خود ببینند. مرحله سوم عرضه خودرو برقی در سامانه یکپارچه خودرو همان ارسال دعوتنامه و عقد قرارداد است. در این مرحله، متقاضیان باید در انتظار دعوتنامه از سوی عرضه‌کنندگان خودرو برقی باشند. بعد از طی کردن این فرآیند، عقد قرارداد صورت می‌گیرد.

فهرست شرکت های واردکننده خودرو برقی

خودرو برقی در سامانه یکپارچه توسط هفت رقیب عرضه می‌شود. اگر به فهرست واردکنندگان نگاهی بیاندازیم، شاید ایران خودرو و سایپا زودتر از بقیه شرکت‌های واردکننده خودرو برقی به چشم بخورند. بعد از این دو شرکت خودروساز داخلی می‌توان از بی ام کارز، کرمان موتور، معین خودرو ایرانیان و ماموت خودرو نام برد که وارد میدان شده‌اند تا با دیگر واردکنندگان عرضه خودرو برقی به رقابت بپرزداند. باید دید در ادامه کدام یک موفق به فروش بیشتر خودرو برقی به متقاضیان خواهند شد.

قیمت خودرو برقی در ایران چقدر است؟

LUNA-GRE اولین خودرو برقی ایران خودرو است که اسم آن در فهرست خودرو‌های برقی وارداتی دیده می‌شود. پیش از این شایعاتی مطرح شده بود مبنی بر اینکه عرضه و فروش LUNA در سال آینده خواهد بود، اما در کمال ناباوری همین امسال به فهرست اضافه شد. قیمت این خودرو برقی در مقایسه با دیگر انواع خودرو به صرفه‌تر است؛ ۹۴۵ میلیون تومان.

سینوگولدتانگو ۵ که خودرو برقی سایپا معرفی شده است، بعد از اینکه نام آن در فهرست خودرو‌های برقی وارداتی اضافه شد، کاتالوگش در اختیار متقاضیان خودرو برقی قرار گرفت. شرکت خودروسازی سایپا در نظر دارد این خودرو برقی را به ناوگان تاکسیرانی اضافه کند. قیمت خودرو برقی سایپا یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان تعیین شده است.

مشخصات فنی خودروهای برقی ایران خودرو و سایپا

LUNA-GRE
LUNA-GRE یکی از جدیدترین خودرو برقی ایران خودرو محسوب می‌شود که آنطور که وعده داده شده قرار است به ناوگان تاکسی برقی اضافه شود. نوع موتور الکتریکی- سنکرون مغناطیس دائم، حداکثر قدرت موتور۱۴۹ اسب بخار، حداکثر گشتاور۲۲۵ نیوتن متر، حداکثر سرعت موتور الکتریکی ۱۲ هزار دور بر دقیقه، گیربکس تک‌سرعته حداکثر سرعت۱۴۰ کیلومتر بر ساعت، مصرف انرژی ۱۱ km /۱۰۰kWh، نوع باتری LFP battery (lithium ferrophosphate) و ظرفیت باتری ۴۳.۹ کیلو وات ساعت از جمله مشخصات این خودرو برقی است.
سینوگلد تانگو ۵
سینوگلد تانگو ۵ که در بین خودرو‌های برقی وارداتی جای گرفته، توسط شرکت سایپا به ایران وارد کشور می‌شود. در توضیح مشخصات آن آمده است که سینوگلد جانژینگ از نظر شاسی و بدنه با آریزو ۵ برقی مشترک است. طراحی ظاهری آن هم شباهت زیادی به چری آریزو ۵ برقی دارد، هرچند از لحاظ نمای روبه‌رو متفاوت است. نوع موتور الکتریکی PMSM، نوع باتری Li-ion (CATL) گارانتی باتری ۶۰۰ هزار کیلومتر، زمان شارژ سریع۳۰ دقیقه، زمان استاندارد شارژ ۷‌-۹ ساعت، توان موتور ۱۰۰ کیلووات، بیشینه سرعت۱‌۳‌۰ کیلومتر بر ساعت و ... از مشخصات این خودرو برقی محسوب می‌شوند.

قیمت خودرو برقی وارداتی چقدر است؟

واردات خودرو برقی فقط به این دو شرکت خودروساز محدود نمی‌شود. هوندا ENS۱ را شرکت معین خودرو ایرانیان به فهرست خودرو‌های برقی وارداتی اضافه کرده است. هوندا یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان ارزش دارد. قیمت آئودی Q۵ e-tron که توسط همین شرکت وارد می‌شود، سه میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان است.

قیمت خودرو برقی فولکس واگن iD.۴ ماموت یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان اعلام شده است. فولکس واگن در زبان آلمانی «خودرو مردم» معنا می‌دهد که از این واژه می‌توان به این نکته پی برد که شرکت سازنده درصدد تولید خودرو ارزان‌قیمت و قابل دسترس برای مردم است. در حال حاضر شرکت ماموت خودرو اقدام به ورود این خودرو برقی به بازار ایران کرده است. هونگچی E-QM۵ خودرو برقی وارداتی شرکت بی ام کارز است که حول و حوش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان ارزش دارد. در ضمن، کرمان موتور اقدام به ورود KMC J۷ کرده که قیمت آن یک میلیارد و ۹۸ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان تعیین شده است.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.