ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

پرسپولیس قهرمان لیگ شد، ماشین سازی تبریز به دسته یک سقوط کرد

پرسپولیس قهرمان لیگ شد، ماشین سازی تبریز به دسته یک سقوط کردسه هفته به پایان پانزدهم دوره لیگ برتر فوتبال ایران، پرسپولیس با شایستگى به مقام قهرمانى رسید. از هفته نوزدهم لیگ برتر و با نوع بازى پرسپولیس قهرمانى این تیم کاملا قابل پیش بینى بود.

شاگردان برانکو ایوانکوویچ با کمترین نوسان ممکن تمامى رقیبان را پشت سرگذاشتند. پرسپولیس با اجراى بازی‌هاى باکیفیت و تهاجمى نه تنها به مقام قهرمانى رسید بلکه موجب آشتى تماشاگران این تیم با استادیوم آزادى شد.

پرسپولیس در لیگ امسال یاد بازی‌هاى کاملا تهاجمى این تیم تحت مربیگرى على پروین در دهه شصت را یک‌باردیگر زنده کرد. عوامل فراوانى در موفقیت پرسپولیس تاثیرگذار بود اما بدون تردید نقش برانکو ایوانکوویچ در ایجاد تیمى تاکتیکى و باروحیه که از همان ابتداى فصل به دنبال قهرمانى بود غیرقابل انکار است.

ماشین سازى ٠ - پرسپولیس ۲

ماشین سازى تنها در صورت پیروزى در این دیدار مى‌توانست به بقا امیدوار باشد. فرهاد کاظمى که در سال‌هاى گذشته فرشته نجات تیم‌هایى همچون سیاجامکان، راه آهن و ذوب آهن شده بود در ماشین سازى به دنبال خلق معجزه دیگر بود. ماشین یازى در این دیدار با سیستم ٢-٥-٣ به میدان آمد.

فرهاد کاظمى در نظر داشت با سه مدافع مرکزى دو مهاجم پرسپولیس (مهدى طارمى و على علیپور) را مهار کند اما در همان شروع مسابقه مشخص شد که بازیکنان ماشین سازى شناخت خوبى از این سیستم ندارند. طارمى از ناهماهنگى خط دفاع سه نفره ماشین سازى یک صاحب موقعیت شد که در ادامه علیپور به راحتى دروازه این تیم را باز کرد. در ده دقیقه ابتدایى پرسپولیس موقعیت‌هاى زیادى به دست آورد که طارمى با بى‌دقتى آنها را از دست داد. مهمترین نکته در ضعف خط دفاعى ماشین سازى، نبود تمرکز لازم در سیستم دفاعى این تیم بود.

در پایین‌ترین رده از فوتبال دنیا نیز بازیکنان مى‌دانند ضربه مستقیم دروازه‌بان مشمول قانون آفساید نیست. ضربه مستقیم دروازه علیرضا بیراوند در حالیکه مدافعین ماشین سازى به خیال اینکه طارمى در آفساید قرار دارد موجب تک به تک شدن طارمى با مهدى اسلامى دروازه‌بان این تیم شد که طارمى یکبار دیگر براحتى آنرا از دست داد.

پرسپولیس پس از شروع طوفانى سعى در کنترل جریان بازى داشت و ماشین سازى نیز توان نزدیک شدن به دروازه پرسپولیس را نداشت.

با شروع نیمه دوم ماشین سازى به دنبال اعاده حیثیت و پرسپولیس به دنبال حفظ جریان بازى بود. حضور همه جانبه ماشین سازى در حمله با ضد حملات خطرناک پرسپولیس همراه بود. در یکى از این ضد حملات محسن مسلمان در دقیقه ٦٩ علیپور را در موقعیت گلزنى قرار داد تا با خطاى ادسون هنریکه مدافع ماشین سازى طارمى خطاى پنالتى را به گل دوم تبدیل کند.پرسپولیس قهرمان لیگ شد، ماشین سازی تبریز به دسته یک سقوط کرد
نقد داوری بازی پرسپول و ماشین سازی

سید رضا غیاثی رئیس سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال اعتقاد دارد در بازی پرسپولیس وماشین سازی هر کدام از داوران در یک صحنه به نفع قهرمان مسابقات لیگ برتر دچار اشتباه شده اند .

سیدرضا غیاثی کارشناس مجرب داوری در این باره میگوید:دریک بازی مهم که تکلیف قهرمانی یک تیم وسقوط تیمی دیگرمشخص شد، متاسفانه قضاوت داوران این بازی چنگی به دل نزد.

در نیمه اول در دقیقه ١٣ زرگر داور بازی خطای هند محمد انصاری رابه سودماشین سازی پنالتی ندیدواشتباه بزرگی را مرتکب شد.

در نیمه دوم هم در دقیقه ٦٧ سیف الله پور داور چهارم بازی که از اول این نیمه به عنوان داور بجای زرگر که مشخص نشد به چه علتی دربین دونیمه مصدوم شده بود به زمین آمده بود خطای اتفاق نیافتاده روی علیپور را به نفع پرسپولیس پنالتی اعلام کرد تااین دواشتباه مهم ترین صحنه های داوری بازی را رقم زنند در دقایق دیگر بازی اشتباه دیگری راازداوران وکمک داوران شاهد نبودیم.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.