ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

قیمت گوشی چقدر افزایش یافت؟ (جدیدترین قیمت ایفون ۱۵ را ببینید)

قیمت گوشی چقدر افزایش یافت؟ (جدیدترین قیمت ایفون ۱۵ را ببینید)بازار موبایل ایران، یا بهتر بگوییم بازار موبایل تهران، در پی نوسانات قیمت ارز، همچنان در آرامش به‌سر می برد و در این روزها، شاهد افزایش قیمت گوشی در بازار نیستیم. افزایش قیمت دلار به ۵۲ هزار تومان تقریبا در بازار موبایل، تاثیری نداشت و اگر چند مدل از آیفون‌ها را فاکتور بگیریم، فروشنده‌ها قیمت سایر گوشی‌ها را افزایش نداده‌اند.

قیمت گوشی‌های پرفروش ایران، افزایش یافت؟

کف قیمت گوشی گلکسی A14 سامسونگ چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. گلکسی A14 نسخه ۶۴ گیگ در اغلب فروشگاه‌های اینترنتی با این قیمت فروخته می‌شود و در هفته‌های اخیر تغییر قیمتی نداشته. اوایل هفته نرخ دلار آزاد به‌واسطه جو روانی و زودگذر از مرز ۵۲ هزار تومان عبور کرد و آخر هفته دوباره به محدوده ۵۰ هزار تومان نزدیک شد، اما در همین مدت فروشنده‌های موبایل به قیمت‌ها دست نزدند.

سامسونگ گلکسی A34 که یکی از ۱۰ گوشی پرفروش نیمه ابتدایی ۲۰۲۳ در دنیا معرفی شده، در بازار خودمان همچنان یک مدل ۱۰، ۱۱ میلیونی است و با ۱۲۸ گیگ فضای ذخیره‌سازی نزدیک ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. گلکسی A54 نسخه ۲۵۶ گیگ نهایتا ۱۶ میلیون تومان فروخته می‌شود و این یکی هم نسبت به یکی، دو هفته قبل حداقل گران نشده است.

ارزان‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار، امثال شیائومی پوکو C40 و گلکسی A03 Core سامسونگ هستند و چند ماهی است که می‌شود این مدل‌ها را با سه تا سه میلیون و ۲۰۰، ۳۰۰ هزار تومان در بازار پیدا کرد. آنطرف اما وقتی سراغ گران‌ترین گوشی‌های بازار می‌رویم، از صدقه‌سر ماجرای ممنوعیت واردات آیفون با مدل‌های سری 13 اپل روبرو می‌شویم که تاحدودی داستان متفاوتی دارند.

قیمت آیفون افزایش یافت!

قیمت آیفون 13 نسخه پایه با پارت‌نامبر CH به حدود ۴۱ میلیون تومان رسید که حکایت از افزایش 1 میلیون تومانی نسبت به هفته قبل دارد یا مثلا آیفون 13 پرو مکس نسخه یک ترابایت نات‌اکتیو که در یکی از فروشگاه‌های اینترنتی معروف در عرض یک هفته دو میلیون گران شده و الان حداقل ۱۱۰ میلیون تومان قیمت دارد.
ایفون اکتیو چه تفاوتی با آیفون نات اکتیو دارد؟
آیفون 15 تقریبا از دو هفته قبل در بازار حضور دارد. یعنی تقریبا در همان برهه‌ای که انتظارش را می‌کشیدیم. فقط ۱۰ روز بعد رونمایی رسمی در کالیفرنیا سروکله آیفون 15 در مغازه‌های پاساژ علاء‌الدین، چارسو، بازار موبایل و انبار فروشگاه‌های اینترنتی پیدا شد.

آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس اولین سری از مدل‌های نسل 15 اپل بودند که از اوایل مهر در ویترین موبایل‌فروشی‌ها دیده می‌شدند و حالا آرام‌آرام پای سری پایه آیفون 15 هم به‌بازار باز شده است. مدل‌هایی که حداقل تا اینجای کار سرنوشتی مشابه ایفون 14 داشتند و به‌خاطر ماجرای ممنوعیت واردات، رسما کالای قاچاق محسوب می‌شوند.

آیفون 15 نسخه پایه با ۱۲۸ گیگ فضای ذخیره‌سازی ارزان‌ترین گزینه است و حول‌وحوش ۵۰ میلیون تومان قیمت دارد. آیفون 15 پرو که در یک‌سری از آیتم‌ها چیزی از آیفون 15 پرو مکس کم ندارد، بسته به فضای ذخیره‌سازی بین ۶۸ تا ۷۵ میلیون تومان معامله می‌شود. آیفون 15 پرو نسخه ۲۵۶ گیگ را کمتر از ۷۰ میلیون تومان می‌فروشند، اما فروشنده‌های موبایل قیمت آیفون 15 پرو نسخه ۵۱۲ گیگ را دست‌کم ۷۵ میلیون تومان اعلام می‌کنند.
قیمت آیفون ۱۵ در بازار ایران و آمریکا چقدر است؟
آیفون 15 پرو مکس هم که گران‌ترین و بهترین پرچمدار فعلی اپل است، در یک فروشگاه با یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی ۱۰۳ میلیون تومان فروخته می‌شود و فروشنده دیگری برای آن ۱۱۸ میلیون تومان قیمت گذاشته است. همین مدل با ۲۵۶ گیگ فضای ذخیره‌سازی تقریبا ۸۰ تا ۸۲ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد، اما بدنیست بدانید در بازار جهانی هزار و ۱۹۹ دلار یعنی نهایتا ۶۲ میلیون تومان قیمت دارد.

رجیستری آیفون 14 هم بدون شک عجیب‌ترین خبر این روز‌های بازار است که البته درعرض فقط چند دقیقه همه‌چیز از اساس تکذیب شد. درحالی که سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز روز شنبه ۱۵ مهر در مصاحبه با خبرگزاری مهر از آغاز طرح جمع‌آوری آیفون 14 و 15 خبر داده بود، رئیس سازمان ملی استاندارد دو روز بعد جلو چشم و گوش دوربین‌ها و خبرنگار‌ها بحث رجیستری آیفون 14 را به‌میان آورد و چند دقیقه بعد با یک تماس تلفنی همه‌چیز را از اساس انکار کرد.

سامسونگ و شیائومی گوشی جدیدی ارائه نکردند

آیفون 15 نوبرانه بازار موبایل است اما در فهرست جدید‌ترین گوشی بقیه برند‌ها انصافا مدل دندان‌گیری به‌چشم نمی‌خورد.

ردمی 12 به‌عنوان مثال در برند شیائومی یکی از گزینه‌های جدید است که به‌عنوان یک میانرده اقتصادی بین هفت تا هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. مدلی که دو سال بعد از عرضه ردمی 10 و در غیبت ردمی 11 طراحی شده و اصلا معلوم نیست شیائومی واقعا با چه هدفی در محدوه شلوغ گوشی‌های ۱۵۰ تا ۲۰۰ دلاری، یک نماینده جدید به‌بازار فرستاده است.

ردمی 12 تقریبا از یکی، دوماه قبل در بازار حضور دارد و از این حیث گزینه دندان‌گیری محسوب نمی‌شود که اولا در یکسری از بخش‌ها مثل کیفیت نمایشگر پیشرفتی نسبت به ردمی 10 از خودش نشان نمی‌دهد و دوما با همان بودجه می‌شود در بازار سراغ گزینه‌های بهتری رفت.

گلکسی Z Flip5 و گلکسی Z Fold5 هم که اوایل تابستان معرفی و رونمایی شدند، آخرین مدل‌های سامسونگ به‌حساب می‌آیند. اولی بسته به‌فضای ذخیره‌سازی معمولا بین ۴۲ تا ۴۸ میلیون فروخته می‌شود و دومی بین ۷۲ تا ۹۲ میلیون تومان قیمت دارد. اما طراحی گلکسی Z Flip5 و گلکسی Z Fold5 و اساسا گوشی‌های سری Z ذاتا به‌شکلی است که از این مدل گوشی‌ها کمتر دوروبرمان می‌بینیم.

Spark 10C از تکنو یکی دیگر از گزینه‌های جدید بازار است. برندی که بیشتر در بازار لوازم خانگی انتظار شنیدن و دیدنش را داریم اما به‌جز Spark 10C که یک گزینه اقتصادی و چهار میلیون تومانی است، مدل‌های دیگری مثل Spark Go 2023 یا Camon 20 Pro در بازه ۳.۵ تا ۹ میلیون را به بازار فرستاده است. همان Spark 10C را فروشنده‌های موبایل با رنگ مشکی چهار میلیون و ۲۰۰ تا چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌فروشند که با همین پول مثلا گلکسی A04s سامسونگ در دسترس است و اتفاقا انتخاب بهتری است.
پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار؛ از A14 تا آیفون 13

گلکسی A14 ، گلکسی A34 و گلکسی A54 که جزو ۱۰ گوشی پرفروش نیمه ابتدایی ۲۰۲۳ در دنیا معرفی شدند، در بازار موبایل خودمان هم محبوب هستند. به‌جز میان‌رده‌های سامسونگ، در فهرست پرفروش گوشی‌های فعلی بازار از برند شیائومی پوکو X5 پرو، ردمی نوت ۱۲ و پوکو C40 حضور دارند و برخلاف انتظار اسم مدل‌های گرانقیمتی مثل آیفون 13 هم به‌چشم می‌خورد.

گلکسی A14 که یک میانرده اقتصادی است، با ۶۴ گیگ فضای ذخیره‌سازی کمتر از پنج میلیون قیمت دارد و بین چهار میلیون و ۶۰۰ تا چهار میلیون و ۹۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. گلکسی A34 و گلکسی A54 تقریبا همزمان با A14 یعنی اوایل سال راهی بازار شدند. اولی با ۱۲۸ گیگ فضای ذخیره‌سازی تقریبا ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و دومی با ۲۵۶ گیگ فضای ذخیره‌سازی نزدیک ۱۶ میلیون تومان فروخته می‌شوند.

پوکو X5 پرو که در خیلی از آیتم‌ها می‌تواند در حدواندازه گلکسی A34 و حتی A54 باشد، حداقل ۱۱ میلیون و ۵۰۰ و نهایتا ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به‌فروش می‌رسد. ردمی نوت ۱۲ که انصافا بهتر از A14 سامسونگ است، قیمت بیشتری هم دارد و فروشنده‌های موبایل بابت نسخه ۱۲۸ گیگ که به هشت گیگابایت حافظه‌موقت هم مجهز است، دست‌کم هفت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان طلب می‌کنند.

پوکو C40 در دسته ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار قرار می‌گیرد و احتمالا با به‌همین خاطر توانسته خودش را به فهرست مدل‌های محبوب برساند. این یکی با ۳۲ گیگ فضای ذخیره‌سازی سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود، اما برای خرید پوکو C40 نسخه ۶۴ گیگ باید نزدیک چهار میلیون تومان پرداخت کرد.

آیفون 13 هم که یکی دیگر از مدل‌های پرفروش فعلی بازار است، با ۱۲۸ گیگ فضای ذخیره‌سازی ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد، اما همین مدل را با رنگ صورتی یک میلیون گران‌تر می‌فروشند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.