ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

آیفون ۱۵ چه ویژگی‌هایی دارد؟ (تفاوت ایفون جدید با ایفون ۱۴ چیست؟)

آیفون ۱۵ چه ویژگی‌هایی دارد؟ (تفاوت ایفون جدید با ایفون ۱۴ چیست؟)آیفون ۱۵ اپل قرار است در اواخر شهریور ماه یعنی سپتامبر 2023 معرفی شود. مهم‌ترین ویژگی آیفون ۱۵ نسبت به ایفون 14، استفاده از یک پردازندهٔ جدید است که A17 نام دارد.

نسل جدید پردازنده مخصوص گوشی شرکت اپل

این پردازنده بر اساس فناوری ساخت سه نانومتری ساخته می‌شود که اجازه می‌دهد قطعات بیشتری در فضای کمتر نسبت به نسخهٔ پنج نانومتری استفاده شود.

برخی کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند پردازندهٔ جدید نسبت به مدل‌های کنونی ۱۰ تا ۱۵ درصد سرعت بیشتری داشته باشد و مصرف انرژی آن نیز تا ۳۰ درصد کاهش پیدا کند.
The 2023 IPhone 15 Pro Max
مدل‌های آیفون ۱۵ پرو دارای قاب تیتانیومی خواهد بود. تیتانیوم، نسبت به فولاد، سبک‌تر و محکم‌تر و دارای شکل بهتری است. استفاده از این فلز در آیفون جدید حدود ۱۵ درصد وزن را کاهش می‌دهد.

قرار است این گوشی نسبت به مدل کنونی باریک‌تر باشد و حاشیه‌های نمایشگر هم کاهش پیدا کند.

یکی از تغییرات اساسی در آیفون جدید استفاده از پورت یواس‌بی‌ سی است (USB-C) که به‌دلیل فشار اتحادیه اروپا رخ داده است.

این تغییر کمک می‌کند کاربران بتوانند از مجموعه کابل‌های استاندارد باقی شرکت‌ها هم استفاده کنند و در ضمن سرعت انتقال اطلاعات هم بیشتر خواهد شد.

گوشی آیفون ۱۵ پرو از وای‌فای ‌6E استفاده خواهد کرد که پهنای باند بیشتر و تأخیر کمتری را در تبادل داده در اختیار کاربر قرار خواهد داد.

رم هم از شش به هشت گیگابایت می‌رسد و در آیفون ۱۵ پرو مکس از دوربین پریسکوپی استفاده خواهد شد؛ اتفاقی که زوم اپتیکال پنج برابری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.