ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

جاسوسی چینی ها از طریق مرورگر سافاری اَپِل!

جاسوسی چینی ها از طریق مرورگر سافاری اَپِل!برخی رسانه گزارش‌هایی را منتشر کرده اند که نشان می‌دهد مرورگر سافاری در آی‌او‌اس برخی داده‌ها را به شرکت چینی‌ تنسنت فرستاده است. این داده حاصل وب‌گردی کاربران است. گفته می‌شود شرکت تنسنت ارتباط تنگاتنگی با دولت چین دارد.

پیشتر مشخص شده بود برخی شرکت‌ها مانند فیس بوک اطلاعات کاربران خود را فروخته‌اند اگر این موضوع درباره شرکت اپل هم صدق کند به اعتبار این شرکت که مدعی حفط اسرار و اطلاعات مشتریان خود است آسیب می‌رسد.

اپل بازار بسیار گسترده‌ای در چین دارد و دولت چین هم اجازه فعالیت به این شرکت را داده است و بر خلاف گوگل خدمات این شرکت را فیلتر نکرده است.

این اتفاق در به‌روزرسانی‌های اخیر این شرکت پررنگ‌تر شده است. اپل در گذشته از پروتکل امنیتی گوگل جهت حفاظت از‌سایت‌های جعلی و فیشینگ بهره می‌گرفت اما در به‌روزرسانی اخیر در آی‌او‌اس ۱۳، از پروتکل شرکت چینی تنسنت بهره برده است.

برخی درباره احتمال فروش اطلاعات توسط تنسنت به دولت چین نگران هستند. کاربران البته می‌توانند این قابلیت را خاموش کنند اما با خاموش کردن آن ریسک احتمال نفوذ به سیستم آنها بالا می‌رود.

تنست یکی از معروف‌ترین شرکت‌های چینی در حوزه فناوری اطلاعات است که مرورگر کیو کیو و وی‌چت را ساخته است.

اپل اتهام‌های عنوان‌شده را رد کرده است. این شرکت اعلام کرده که «یوآرال‌های، کاربران در مراجعه به وب‌سایت‌های مختلف، به گوگل و تنسنت داده نمی‌شوند».
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.