آموزش راه و روش خدمتکاری در هتل ها
در صنعت هتل داری، راحتی و اقامت طولانی یک مهمان جزو مهمترین الویت هاست. یک اتاق پاکیزه، به عنوان بخشی از تجربه ی مهمان باعث تداوم تجارت و پیشرفت در جلب مشتریان بالقوه ی دیگر می شود. اگرچه قوانین خانه داری ممکن است بین هتل ها متفاوت باشد با این وجود قوانین پایه ایی وجود دارد که هتلها باید رعایت کنند. هدف بخش خانه داری ارائه یک محیط بهداشتی و تمیز به مهمانان است.ورود به اتاق مهمان
خانه داران باید به گونه ایی کارهایشان را زمانبندی کنند که باعث ناراحتی مهمانان نشوند. آنها باید در زده و ده ثانیه صبر کنند سپس دوباره در زده و اعلام کنند که از بخش خدمات هتل هستند. اگر بعد از سه بار در زدن هیچ پاسخی نیامد، خدمه خانه داری می تواند به آرامی در را باز کرده تا مطمئن شود که قبل از ورود اتاق خالی است. اگر از درون اتاق هیچ پاسخی در مدت زمان تعیین شده توسط هتل(معمولا بیست وچهار ساعت) نیاید و درِ اتاق از درون قفل شده باشد، خدمه خانه داری هتل باید به سرپرستان خود اطلاع دهند. سرپرستان نیز باید نیروهای امنیتی هتل را احضار کرده تا آنان امنیت مهمانان را تائید کنند.
پاکیزگی
خدمه خانه داری در هتل ملحفه ها را عوض، کف زمین را شسته و سطوح را گردگیری و حمام را تمیز می کنند. برای تضمین سطح بالای بهداشت بخش خانه داری هتل، صابونها، شامپوها، لوسیون ها و حوله ها را به صورت روزانه عوض می کنند. خدمه خانه داری باید از ضد عفونی کننده های بی خطر برای استریل کردن زمین و سطوح استفاده کنند. قبل از اینکه مهمان اتاقش را تحویل بگیرد، سرپرست باید بررسی کند که بخش خانه داری فرآیند پاکیزگی را به صورت کامل انجام داده باشد.هدایا و انعام
برای کنترل و محدود کردن سرقت، هتل ها قوانینی برای دریافت هدایا از سمت مهمانان ایجاد می کنند. خدمه ی خانه داری باید از مهمانان بخواهند یاداشتی نوشته و در مورد هدیه توضیح دهند. خدمه باید هر چیزی که در اتاق ها می یابند همراه با یک فرم در مورد اتاقی که وسیله در آن پیدا شده، به سرپرست تسلیم کنند. تا به مهمانان برای پیدا کردن اقلام فراموش شده ی خود کمک کنند. خدمه خانه داری باید به وسایل شخصی مهمانان احترام گذاشته و مخصوصا از دست زدن به وسایل گرانقیمت یا شکستنی خودداری کنند. به علاوه، همزمان که هتل ها قدردانی مهمانان ازطریق انعام دادن را تشویق کرده و اجازه این کار را می دهند اما از خدمه خانه داری می خواهند طلب انعام نکرده یا برای میزان آن با مهمانان بحث نکنند.
رفتار حرفه ای
اینکه خدمه خانه داری چطور خود را نشان می دهند، معرف استانداردهای هتل است. خدمه خانه داری باید در تمامی مدت لباس فرم پوشیده و رفتار مناسبی نشان دهند.آنها نباید پاسخ مهمانان را با بی ادبی داده و یا درخواست آنان را برای تمیز کردن اتاق نادیده بگیرند. ارائه خدمات فراتر از انتظار مهمانان در حالیکه اصول رفتار حرفه ای رعایت شودموجب قدرت گرفتن ارزش گذاری مهمانان به امتیاز هتل می شود.
منبع : work.chron.com
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت
تازهها
اجاره هیلتی، راه حلی مقرون به صرفه و ایدهآل برای پروژههای شما
ارزان ترین دوچرخه ۲۶ بازار (لیست قیمت جدید)
مقایسه ساید بای ساید اسنوا با ایکس ویژن (کدام یخچال بهتر است؟)
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
در انتخاب بهترین تشویقی گربه به چه مواردی توجه کنیم
مقایسه گوشی a54 با a34 (کدام گوشی بهتر است؟)
اندروید باکس چیست و چه مزایایی دارد؟ (راهنمای خرید اندروید باکس)
بهترین پاوربانک 1403 (معرفی 10 مدل پرفروش)
شاهد کاغذی
*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.