ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

نیکون، دوربین قدرتمند Z7 را برای رقابت با سونی به بازار فرستاد + قیمت

نیکون، دوربین قدرتمند Z7 را برای رقابت با سونی به بازار فرستاد + قیمتدر حالی که سونی با چهار دوربین خود توانسته عنوان پرفروش‌ترین سازنده دوربین‌های بدون آینه فول‌فریم در جهان را به‌دست آورد، نیکون با معرفی سری Z نبرد تجاری با این شرکت را آغاز کرده است.

دوربین‌های بدون آینه کوچک‌تر و سبک‌تر هستند و به دلیل نبود آینه راحت‌تر می‌توان از بسیاری از لنزهای قدیمی در آن‌ها استفاده کرد. از طرفی در این دوربین‌ها می‌توان از شاتر مکانیکی یا الکترونیکی بهره گرفت. استفاده از شاتر الکترونیکی به عکاس اجازه می‌دهد در زمان هایی که نیاز دارد به صورت مخفیانه عکاسی کند؛ مزیتی که در دوربین‌های آینه دار وجود ندارد. این عوامل در چند سال اخیر باعث شده این کلاس در بین عکاسان چه حرفه‌ای یا آماتور با استقبال مواجه شود.

برخی کارشناسان آینده دوربین‌های عکاسی را متعلق به دوربین‌های بدون آینه می‌دانند و شرکت‌هایی که به این سمت حرکت نکنند را مانند شرکت‌هایی که به نگاتیو وفادار مانده‌اند محکوم به شکست می‌دانند. نیکون و کنون اما چند سالی است در برابر این توفان جدید در جهان عکاسی مقاومت می‌کنند، اما با قدرت گرفتن شرکت‌های دیگر در این بخش از بازار مانند سونی بالاخره نیکون هم دست به کار شد و سری Z را معرفی کرد. این سری فعلا شامل دو مدل Z6 و Z7 می‌شوند که اولی رقیب سونی A7 III و دومی رقیب سونی A7R III است.
Sony Alpha A7R Mark III photo gallery
تصاویر دوربین جدید سونی Alpha A7R Mark III عکس #6
more info برای نمایش کامل تصویر کلیک نمایید ...
هر دو مدل جدید نیکون فول‌فریم هستند. مدل «زد ۷» از نظر سنسور نزدیک مدل بسیار موفق ۸۵۰ دی نیکون است و دارای یک سنسور ۴۵ مگا پیکسلی است و قدرت فوکوس روی ۴۹۳ نقطه را دارد (سه برابر نیکون دی ۸۵۰). حساسیت سنسور این دوربین از ۶۴ تا ۲۵ هزار و ۶۰۰ ایزو را پوشش می‌دهد که می‌تواند حتی در شرایطی که نور کمی وجود دارد، عملکرد عالی داشته باشد و در شرایط با نور مناسب یک تصویر بسیار شفاف را به عکاس تحویل دهد.

دوربین «زد ۶» ارزان‌تر است و سنسور آن ۲۴ مگا پیکسلی است اما به دلیل مساحت مساوی در برابر مگا پیکسل کمتر، در شرایط نور کم، نویز کمتری هم دارد. گستره حساسیت این دوربین از ۱۰۰ تا ۵۱ هزار ۲۰۰ متغییر است که یک امکان فوق العاده برای عکاسان را فراهم می‌کند. این دوربین قدرت فوکوس روی ۲۷۳ نقطه را دارد.

نیکون با معرفی این دو دوربین سری جدید لنز‌های خود را هم معرفی کرده است این لنز‌ها با مانت سری زد قابل استفاده هستند و فعلا سه لنز برای سری جدید دوربین‌های بدون آینه نیکون معرفی شده که ۲۴ –۷۰ با اف چهار، لنز ۳۵ میلی متر با اف ۱.۸ و لنز ۵۰ میلی متر با اف ۱.۸ است. کمبود لنز در این کلاس جدید نیکون قطعا نقطه ضعف این دوربین نسبت به محصولات سونی است البته نیکون گفته است که در سال ۲۰۱۹ شش لنز جدید را برای این محصول معرفی می‌کند که لنز فوق العاده جالب ۵۸ میلی متر با اف نود پنچ صدم از جمله آن‌هاست. از طرفی با یک مبدل مخصوص از تمام لنز‌های سری اف نیکون می‌توان در این دوربین‌ها استفاده کرد. که بیش از ۳۵۰ لنز را شامل می‌شود و اتوفوکوس هم در حدود ۹۰ لنز ممکن خواهد بود.
آلبوم عکس
THE NIKON Z7 MIRRORLESS CAMERA :
عکسی نمونه از دوربین Nikon Z7
تصاویر دوربین نیکون Z7 - عکس #9
تصاویر دوربین نیکون Z7 - عکس #8
تصاویر دوربین نیکون Z7 - عکس #7
تصاویر دوربین نیکون Z7 - عکس #6
تصاویر دوربین نیکون Z7 - عکس شماره 5
ادامه
وزن دوربین Z7 در حدود ۶۷۰ گرم است. در حالی که وزن نیکون دی ۸۵۰ بیش از یک کیلوگرم است. هر دو دوربین جدید نیکون مجهز به لرزش‌گیر در سنسور هستند. Z7 می‌تواند با سرعت ۹ فریم در ثانیه و Z6 می‌تواند با سرعت ۱۲ فریم در ثانیه عکاسی کند.

اما در حالت فیلم‌برداری این دوربین در برابر سری آلفا ۷ و سری اس سونی حرفی برای گفتن ندارند.

این دو دوربین با کیفیت 4K با بیت‌ریت نه چندان بالا تا ۳۰ فریم بر ثانیه قابلیت فیلمبرداری دارند. این عامل سبب می‌شود در دوربین‌های بدون آینه و دوربین‌های عکاسی همچنان پاناسونیک جی اچ ۵ در زمینه فیلمبرداری بی‌رقیب باشد.

عمر باتری این دو دوربین در برابر سونی چندان قابل توجه نیست. هر دو دوربین با یک بار شارژ باطری می‌توانند ۳۳۰ فریم عکس بگیرند این در حالی است که محصولات مشابه در سونی می‌تواند ۶۵۰ فریم عکس بگیرند.

قیمت جهانی Z7 سه هزار 399 دلار /227,733,000 تومان (قیمت تبدیل شده) و قیمت Z6 در حدود دو هزار دلار /134,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) است.
تصاویر : Pocket-lint - SLR Lounge - Engadget/ نویسنده : مهدی مطلبی RFE/RL
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.