ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

راهنمای نگهداری از فلش مموری | روش افزایش طول عمر فلش مموری

راهنمای نگهداری از فلش مموری | روش افزایش طول عمر فلش مموریحافظهٔ فلش یا فلش مموری (به انگلیسی: Flash memory)، حافظهٔ غیر فرّار ذخیره‌سازی رایانه‌ای است که می‌توان آن را به صورت الکتریکی پاک و دوباره برنامه‌ریزی کرد. این فناوری عمدتاً در کارت‌های حافظه و یواس‌بی استفاده می‌شود و برای ذخیره‌سازی عمومی و انتقال داده‌ها بین رایانه‌ها و دیگر محصولات دیجیتال به کار می‌رود. این نوع خاصی از EEPROM (حافظهٔ فقط خواندنی پاک‌شدنی و قابل برنامه‌ریزی به صورت الکتریکی) است که در قطعات بزرگ، پاک و برنامه‌ریزی شده‌است. از آنجا که حافظهٔ فلش غیر فرّار است، هیچ نیرویی برای نگه داشتن اطلاعات درون قطعه مورد نیاز نیست. علاوه بر این، این حافظه به ارائه گذاشتن سریع اطلاعات در هر دسترسی (اگر چه به اندازهٔ حافظه فرّار دینامیک دسترسی تصادفی (DRAM)، که برای حافظه اصلی در رایانه‌ها به کار می‌رود سریع نیست) ولی مقاوم‌تر از دیسک سخت (Hard disk) در برابر شوک حرکتی می‌باشد.

در ادامه با روش صحیح نگهداری از فلش مموری ها آشنا شوید :

بیشتر افراد می‌گویند به دلیل اینکه پورت‌های جلوی کیس به درستی وصل نشده‌اند و کیفیت پایینی دارند، بهتر است که برای اتصال فلش به کیس، از آن‌ها استفاده نشود.

عده‌ای هم می‌گویند که قبل از اتصال حافظه فلش به تلویزیون، سینمای خانگی و دیگر دستگاه‌های نظیر آن‌ها بهتر است فلش را در حالی متصل کنید که دستگاه خاموش است و پس از اتصال دستگاه را روشن کنید.

اگر می‌خواهید حافظه فلش خود را به سیستمی بزنید و از پاک بودن آن مطمئن نیستید و احتمال می‌دهید که سیستم شما ویروسی شود بهتر است که آن را فرمت کنید تا اطمینان پیدا کنید هیچ فایل آلوده‌ای روی آن باقی نمانده است.

در صورت از بین رفتن فایل‌های روی فلش هم می‌توانید از برنامه‌های ریکاوری برای بازگرداندن فایل‌های خود استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که فلش خود را به صورت دائم به سیستمتان متصل نکنید و پس از اتمام کارتان حتما آن را جدا کنید.

در صورتی که هنگام کار با فلش، متوجه شدید که فلشتان بیش از حد معمول داغ شده است، بهتر است که پاور سیستم خود را چک کنید و در ‌‌نهایت بهتر است برای جدا کردن فلشتان از گزینه Safely to Remove استفاده کنید.

راهکارهای نگهداری و افزایش طول عمر فلش ،صدمات فیزیکی عامل اصلی خرابی USB و از بین رفتن اطلاعات داخل آن ها می باشد. برای جلوگیری از آسیب رسیدن به USB آن ها را در کیس، کیف و هر وسیله مشابه دیگر نگهداری کنید و از قرار دادن USB در معرض نور مستقیم آفتاب و اشعه ایکس خودداری کنید. به علاوه در استفاده از آن ها با ملایمت برخورد کنید. حین خارج کردن و وارد کردن USB فشار زیادی به قطعه وارد نکنید و در عوض با یک دست پورت USB را نگه داشته و با دست دیگر USB را خارج کنید.

در صورتی که هنگام کار با فلش، متوجه داغ شدن بیش از اندازه آن می شوید، پاور سیستم خود را چک کنید.از برنامه های ریکاوری کمک بگیریددر صورت ویروسی شدن فلش و Write Protect شدن آن با استفاده از برنامه های ریکاوری آن را پاکسازی کنید.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.