ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

قیمت پی اس فایو چقدر است؟ + مشخصات پلی استیشن فایو سونی

قیمت پی اس فایو چقدر است؟ + مشخصات پلی استیشن فایو سونیکنسول پلی استیشن 5 قرار است در دو مدل دیجیتال ادیشن و اصلی وارد بازار شود. فرق این دو مدل در بخش درایو نوری است. قیمت کنسول پلی استیشن 5 نسخه اصلی 499 دلار /33,433,000 تومان (قیمت تبدیل شده) و نسخه دیجیتال نیز 399 دلار /26,733,000 تومان (قیمت تبدیل شده) تعیین شده. تاریخ عرضه پلی استیشن 5 نیز در دو مرحله خواهد بود.
PlayStation 5
مدل های مختلف پی اس فایو (PS5)
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
مرحله اول 12 نوامبر مصادف با 22 آبان در کشورهای آمریکا، ژاپن، کانادا، مکزیک، استرالیا، نیوزلند و کره جنوبی. مرحله دوم نیز در تاریخ 19 نوامبر مصادف با 29 آبان 1399 خواهد بود که برای سایر کشورها منتشر خواهد شد.
PlayStation 5
عکس پی اس فایو مشکی + نسخه دیجیتال ادیشن جدید
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
گفتنی است که PS5 نیز به‌وسیله مارک سرنی، همان کسی که معماری کنسول پلی استیشن 4 را طراحی کرده بود، ساخته می‌شود. گفته می‌شود کنسول جدید سونی از پردازنده شخصی‌سازی شده Zen 2 کمپانی AMD استفاده می‌کند که قابلیت شبیه‌سازی کنسول‌ها پیشین و اجرای بازی‌های آنها را دارد.


مشخصات فنی و سخت‌افزاری پلی استیشین 5

طبق اعلام مارک سرنی، کنسول PS5 از یک پردازنده AMD که براساس نسل سوم رایزن طراحی شده و هشت هسته هفت نانومتری Zen 2 دارد، پستیبانی می‌کند. همچنین این کنسول قابلیت اجرای بازی‌ها باکیفیت 8K را دارد که البته برای بهره‌مندی از این ویژگی، باید تلویزیون یا نمایشگر پیشرفته‌ای هم داشته باشید. PS5 از یک کارت گرافیک رادئون Navi استفاده می‌کند که کاملا شخصی‌سازی شده و قابلیت پشتیبانی از Ray Tracing را دارد. این ویژگی مربوط به رندر تصاویر است و با استفاده از تکنیک‌های نورپردازی، باعث می‌شود تا خروجی نمایش داده شده، بسیار طبیعی به نظر برسد. احتمالا پشتیبانی کنسول‌های نسل بعد از Ray Tracing باعث می‌شود تا در بازی‌های آینده شاهد جلوه‌های گرافیکی نزدیک به واقعیت باشیم.

بطور خلاصه، مشخصات PS5 بدین شرح است:

پردازنده مرکزی (CPU): پردازنده شخصی‌سازی شده Zen 2 با هشت هسته و فرکانس متغیر 3.5 GHz
پردازنده گرافیکی (GPU): پردازنده گرافیکی با معماری شخصی‌سازی شده RDNA 2، قدرت 10.28 ترافلاپس و 36 واحد محاسباتی (CU) با فرکانس متغیر 2.23 گیگاهرتز
حافظه: 16 گیگابایت حافظه GDDR6 و 256 بیتی
پهنای حافظه: 448 GB/s
فضای ذخیره‌سازی داخلی: 825 گیگابایت SSD شخصی‌سازی شده
فضای ذخیره‌سازی خارجی قابل ارتقا: درگاه SSD از نوع NVMe
پشتیبانی از هارد اکسترنال USB
درایو نوری: درایور بلوری 4K UHD
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.