ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

هشدار در مورد توقف فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر به دلیل مشکلات مالی

هشدار در مورد توقف فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر به دلیل مشکلات مالیسازمان انرژی اتمی ایران هشدار داده که به دلیل مشکلات مالی دولت و پرداخت نشدن هزینه‌ها، ادامه فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر در سال آینده خورشیدی در ابهام قرار دارد.

بهروز کمالوندی، سخنگو و معاون سازمان انرژی اتمی ایران، گفته است که این نیروگاه در هفته جاری برای تعویض سوخت و تعمیرات برنامه‌ریزی شده از مدار خارج می‌شود اما ادامه فعالیت آن برای سال آینده مشخص نیست.

آقای کمالوندی به خبرگزاری ایسنا گفته است "مطالبات پیمانکار برای تعمیرات سال قبل به طور کامل پرداخت نشده است و با رقم بودجه ارایه شده فعلی، تکلیف این نیروگاه برای سال آینده هم مشخص نیست... برای خرید سوخت این نیروگاه هیچ حمایت جدی نمی‌‌شود".

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفته است که علی اکبر صالحی، رئیس این سازمان، پیشتر "هشدار داده بود که اگر بودجه بوشهر تامین نشود، نیروگاه تعطیل می‌شود".

محمد احمدیان، معاون سازمان انرژی اتمی ایران در امور نیروگاهی هفته گذشته در مجلس شورای اسلامی حاضر شده و گفته بود "دولت در سال‌های گذشته بخشی از هزینه سوخت نیروگاه اتمی بوشهر را پرداخت می‌کرد اما به دلیل افزایش نرخ ارز در حال حاضر این کمک برای تأمین سوخت کافی نیست".

آقای احمدیان هم هشدار داده بود "اگر به صورت جدی تدابیر لازم برای حل مشکلات اتخاذ نشود در سال آینده اداره نیروگاه اتمی بوشهر با اما و اگر همراه است".

با خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای موسوم به برجام، همه تحریم های آمریکا علیه ایران مجددا اعمال می شود. طی مدتی که از شروع مجدد تحریم های می گذرد، صادرات نفت ایران به کمتر از نصف کاهش پیدا کرده و درآمدهای دولت جمهوری اسلامی ایران که به شدت به صادرات نفت وابسته است، کاهش چشمگیری یافته است.

به نظر می رسد که تقلیل درآمدهای نفتی ایران باعث شده است که دولت ضمن جبران نکردن تعهدات عقب افتاده مالی سال گذشته خود در ارتباط با نیروگاه بوشهر، قادر نشده است که منابع مالی برای خرید سوخت آن را در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷پیش بینی کند.

ایران سوخت اتمی این نیروگاه را از روسیه وارد می کند. دو کشور سال گذشته قرارداد ساخت دو نیروگاه اتمی دیگر در کنار نیروگاه اول بوشهر را با روسیه امضا کرده اند.

ظرفیت تولید برق در واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر سالانه هزار مگاوات است که در حال حاضر کمتر از این مقدار تولید می کند.

نیروگاه بوشهر پس از سال ها تاخیر در راه اندازی از سوی روسیه که پیمانکار ساخت آن بود سرانجام سال ۱۳۸۸ افتتاح شد اما برق آن از سال ۱۳۹۰ در مدار قرار گرفت. اداره این نیروگاه از سال گذشته به طور کامل به ایران سپرده شده است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.