ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

کره جنوبی خواستار نرمش آمریکا در برابر تحریم نفتی 13 آبان ایران شد

کره جنوبی خواستار نرمش آمریکا در برابر تحریم نفتی 13 آبان ایران شدکره جنوبی خواستار نرمش ایالات متحده در اعطای معافیت از تحریم نفتی ایران شده و نشانه‌هایی از تعدیل روند صعودی بهای نفت در بازار جهانی دیده می‌شود.

روز سه‌شنبه، ۸ آبان (۳۰ اکتبر) سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی گفت که دولت این کشور با تسلیم درخواست معافیت از تحریم نفتی ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی، از دولت آمریکا خواسته است تا در این زمینه "حداکثر انعطاف‌پذیری" را از خود نشان دهد.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی، کانگ کیونگ-وا، وزیر خارجه این کشور شامگاه گذشته در تماس تلفنی با مایک پومپئو، همتای آمریکایی خود، این درخواست را مطرح کرد و گفت که کسب معافیت از تحریم ایران مانع از زیان گسترده به شرکت‌های کره‌ای خواهد شد.

درخواست کره جنوبی در حالی مطرح می‌شود که شرکت‌های عمده کره‌ای پیشاپیش سفارش خرید نفت از ایران را متوقف کرده و قراردادهای مرتبط با سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و سایر صنایع ایران را به خاطر مشکلات مربوط به تامین مالی آنها به حالت تعلیق درآورده‌اند.

کره جنوبی و ژاپن از خریداران عمده نفت صادراتی ایران هستند و در ماه‌های اخیر برای کسب معافیت از تحریم نفتی ایران در حال مذاکره با آمریکا بوده‌اند. به گفته کارشناسان، ایران برای حفظ مشتری‌های خود، تخفیف و تسهیلات قابل توجهی را در نظر می‌گیرد که با توجه به روند افزایش نفت در ماه‌های اخیر، برای خریداران خارجی جذابیت دارد.

در ماه‌های اخیر، خریداران کره‌ای به خاطر عدم اطمینان نسبت به چشم انداز روابط تجاری و مالی با ایران به کاهش واردات نفت از این کشور مبادرت کرده‌اند و به جای آن، ناگزیر بوده‌اند نفت سایر صادرکنندگان خاورمیانه را به بهای به مراتب بالاتر خریداری کنند.

به گزارش رویترز، خرید نفت ایران توسط کره جنوبی در ماه گذشته میلادی برای اولین بار از سال ۲۰۱۲ عملا متوقف شد. علاوه بر فشار آمریکا برای وادار کردن خریداران خارجی به قطع واردات نفت ایران، تاثیر تحریم‌ها بر ارتباط مالی و بانکی ایران با خارج باعث نگرانی در مورد مبادلات بانکی با این کشور شده است.

روز گذشته، شرکت مهندسی و ساختمانی هیوندای کره جنوبی اعلام کرد که از طرح ساخت یک مجتمع پتروشیمی به ارزش بیش از نیم میلیارد دلار در ایران صرفنظر کرده و دلیل آن را ناممکن بودن تامین مالی این طرح به خاطر نگرانی جامعه مالی بین‌المللی عنوان کرد.

در ماه ژوئن نیز شرکت صنایع دائلیم که برنده مناقصه ساخت یک پالایشگاه نفتی در ایران شده بود به خاطر مخاطرات مرتبط با تامین مالی از این قرارداد خارج شد. ارزش این قرارداد حدود دو میلیارد دلار بود.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.