ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

کاهش شدید فروش نفت ایران با وجود بزرگترین تخفیف وزارت نفت!

 کاهش شدید فروش نفت ایران با وجود بزرگترین تخفیف وزارت نفت!خبرگزاری رویترز گزارش می دهد که صادرات نفت ایران در ماه اوت با کاهشی قابل توجه به زیر ۷۰ میلیون بشکه افت خواهد کرد. این درحالی است که دولت آمریکا از روز ۴ نوامبر تحریم های مربوط به بخش نفت و گاز ایران را از سر خواهد گرفت.

براساس این گزارش داده های اولیه نشان می دهد که کل حجم نفت خام و میعانات گازی ایران در ماه اوت ۶۴ میلیون بشکه یا معادل روزانه کمی بیش از دو میلیون بشکه رقم زده می شود. این درحالی است که صادرات نفت و گاز ایران در ماه آوریل به تقریبا ۹۳ میلیون بشکه یا روزانه بیش از سه میلیون بشکه رسیده بود.

رویترز می نویسد که در این میان شرکت ملی نفت ایران بهای نفت خام را برای تشویق خریداران کم کرده است که بزرگترین تخفیف از سال ۲۰۰۴ تاکنون توصیف شده.

درحالی که بانک ها و شرکت های بیمه معاملات نفت ایران را از مدتی قبل معلق کرده اند، مشتریان اصلی ایران از میزان خرید از این کشور کاسته اند.

برای نمونه انتظار می رود میزان نفتی که چین در ماه اوت از ایران وارد می کند ۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه باشد درحالیکه در اوج آن در ماه ژوئیه ۲۴ میلیون بشکه بود.

براساس این گزارش چین برای پرهیز از موانع ناشی از تحریم ها برای واردات نفت ایران اکنون به استفاده از نفتکش های ایرانی روی آورده است. این کشور قصد دارد حداقل تا ماه اکتبر به واردات نفت از ایران را ادامه دهد.

میزان نفت صادراتی ایران به هند در ماه اوت ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه خواهد بود درحالی که از ماه آوریل به این طرف به ماهانه ۲۰ میلیون بشکه رسیده بود.

انتظار می رود پالایشگاه های ژاپنی پیش از شروع تحریم ها، برای آخرین بار در اواسط ماه سپتامبر در ایران نفت بار بزنند. میزان واردات نفت این کشور از ایران در اوت سه میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه بود.

میزان صادرات نفت ایران به اروپا در ماه مارس از ۲۲ میلیون بشکه در ماه بیشتر شده بود که حالا به حدود ۱۲ میلیون بشکه افت کرده است.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران روز دوشنبه این هفته در تماسی تلفنی با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه طرف های باقی مانده در توافق اتمی، برجام، را ترغیب کرد برای حفظ آن تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری رسمی ایرنا آقای روحانی گفت: "ایران خواهان حفظ برجام است اما در عین حال اگر در زمینه تضمین کانال های مالی و پولی، نفت، بیمه و حمل و نقل، آینده برنامه اجرایی اروپا روشن نباشد، اقدامات دیگری را خواهد داشت."

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ماه مه تصمیش برای خروج از برجام را اعلام کرد. او به تدریج درحال بازگرداندن تحریم های مربوط به برنامه اتمی ایران است که براساس آن توافق معلق شده بود.

ایران براساس این توافق بخش های حساس برنامه اتمی خود را در قبال تعلیق تحریم های مربوط به برنامه هسته ای معلق کرد.

آمریکا در ماه اوت بخشی از تحریم ها را بازگرداند که شامل تجارت طلا و سایر فلزات گران بها، صنعت اتومبیل سازی، و خریدار ارز آمریکا می شد.

واشنگتن می گوید که تحریم های مربوط به صادرات نفت و بخش بانکی را روز ۴ نوامبر از سر می گیرد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.