ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

جنگ بی سابقه تجاری آمریکا و چین / ترامپ دوباره مالیات کالاهای چینی را افزایش داد

جنگ بی سابقه تجاری آمریکا و چین / ترامپ دوباره مالیات کالاهای چینی را افزایش دادآمریکا فهرست حدود ۱۳۰۰ محصول وارداتی از چین که قصد اعمال تعرفه ای ۲۵ درصدی بر آنها دارد را اعلام کرده است. کاخ سفید گفت که مالیات اضافه پیشنهادی بر واردات واکنشی به عملکرد غیرمنصفانه چین در زمینه حقوق مالکیت فکری است.

این فهرست بلندبالا شامل اقلامی مثل محصولات پزشکی، تلویزیون و موتورسیکلت می شود.

اقتصاددان ها اخطار داده اند که این اقدام می تواند با تلافی جویی چین روبرو شود که در نهایت به افزایش بهای کالاها در آمریکا منجر خواهد شد.

انتشار این فهرست درست بعد از آن انجام می شود که چین کالاهایی به ارزش حدود ۳ میلیارد دلار از آمریکا را در معرض تعرفه های تازه قرار داد که در واکنش به اعمال مالیات بیشتر بر فولاد و آلومینیوم وارداتی به آمریکا بود.

ارزش محصولاتی که در فهرست منتشر شده از سوی آمریکا دیده می شود به سالانه حدود ۵۰ میلیارد دلار می رسد.

سال گذشته آمریکا کالاهایی به ارزش حدودا ۵۰۶ میلیارد دلار از چین وارد کرده بود.

دفتر نمایندگی تجاری آمریکا که مسئول مذاکرات تجاری است گفت که این میزان "هم در پرتو زیانی که براساس تخمین ها به اقتصاد آمریکا وارد می شود و هم برای دستیابی به حذف اقدامات، سیاست ها و عملکردهای زیانبار چین مناسب است."

فهرست نهایی پس از یک دوره ۳۰ روز و دریافت نظرهای عمومی اعلام خواهد شد.

برنامه اعمال تعرفه نتیجه تحقیقاتی درباره عملکرد چین در زمینه مالکیت محصولات فکری است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا سال گذشته دستور انجام آن را داد.

او ماه پیش گفت که این تحقیقات باعث کشف مشکلاتی مثل فشار بر شرکت های آمریکایی برای شریک کردن شرکت های چینی در فناوری هایشان شده است.

نگرانی از جنگ تجاری

کسب و کارهای آمریکایی دو طرف را به تلاش برای حل مسائل از طریق مذاکره تشویق کرده و ابراز نگرانی کرده اند که تهدید به اعمال تعرفه می تواند به نزاعی منجر شود که اقتصاد آمریکا را متضرر خواهد کرد.

اتاق بازرگانی آمریکا گفت: "دولت به درستی بر احیای برابری و انصاف در روابط تجاری با چین متمرکز است. با این حال، اعمال مالیات بر محصولات مورد استفاده مصرف کنندگان آمریکایی و اشتغال آفرین ها راه رسیدن به این هدف ها نیست."

اقتصاد چین در سال های اخیر از اتکای خود به صادرات کاسته است.

به گفته تحلیلگران "اس اند پی گلوبال ریتینگز" آمریکا مقصد حدودا ۱۵ درصد صادرات چین است که احتمالا اثر تعرفه ها را محدود خواهد کرد.

این گروه گفت که جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان به اعتماد جهانی، رشد اقتصادی و اعتبار مالی لطمه خواهد زد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.