ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

قطر به بزرگترین سرمایه گذار در بریتانیا تبدیل شد!

قطر به بزرگترین سرمایه گذار در بریتانیا تبدیل شد!عبداله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی نخست وزیر قطر اعلام کرد این کشور در پنج سال آینده پنج میلیارد دلار در بریتانیا سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

دولت بریتانیا به احتمال زیاد از این تصمیم استقبال می‌کند، آن هم درست دو روز پیش از آن که نخست وزیر بریتانیا ماده پنجاه عهدنامه لیسبون را فعال و روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا آغاز کند.

قطر که یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران در بریتانیا است، این پنج میلیارد دلار را در بخش انرژی، مسکن، فناوری دیجیتال و زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری خواهد کرد

قطر می‌گوید به آینده اقتصاد بریتانیا امیدوار است و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا سبب نگرانی این کشور نشده است.

قطر تا کنون چهل میلیارد دلار در بریتانیا سرمایه‌گذاری کرده است، مالک فروشگاه لوکس و معروف هرودز (harrods) است، ۹۵ درصد سهام بنای مرتفع شارد در لندن را در اختیار دارد و در یک میدان گاز طبیعی در جنوب ولز سرمایه‌گذاری کرده است. این کشور همچنین بعد از المپیک لندن، دهکده المپیک را خریده است.

علی شریف العمادی وزیر اقتصاد قطر گفت: "در حال حاضر بریتانیا اولین و بزرگترین مقصد سرمایه گذاران قطری است، چه دولتی چه خصوصی."

"ما تا کنون بین ۳۵ تا ۴۰ میلیارد دلار در بریتانیا سرمایه‌گذاری کرده‌ایم... و اکنون پنج میلیارد دلار سرمایه‌گذاری بیشتر را در سه تا پنج سال آینده اعلام می‌کنیم."قطر به بزرگترین سرمایه گذار در بریتانیا تبدیل شد!
* فروشگاه معروف هرودز در مرکز لندن مالکان قطری دارد

دولت بریتانیا برای پروژه‌های زیرساختی خود مثل قطار سریع‌السیر لندن - برمینگام - منچستر که به پروژه HS۲ موسوم است به سرمایه گذاری خارجی متکی است.

اینکه دقیقا سرمایه‌گذاری قطر در چه پروژه‌هایی خواهد بود هنوز قطعی نشده و آقای العمادی سرمایه‌گذاری در ساخت این خط آهن پیشرفته را منتفی نمی‌داند:

"ما به تمام معاملات نگاه خواهیم کرد، برق، جاده، پل، راه آهن."

ترزا می نخست وزیر بریتانیا که تاکید کرده بریتانیا همچنان محل مناسبی برای سرمایه گذاری خواهد ماند، این خبر را به فال نیک خواهد گرفت، بخصوص پس از اینکه نیسان، گوگل و دایسون اعلام کردند قصد دارند در بریتانیا سرمایه‌گذاری کنند.

سقوط ارزش پوند پس از همه‌پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، سرمایه‌گذاری در بریتانیا را برای سرمایه گذاران خارجی جذابتر کرده است هر چند بسیاری از اقتصاددانان این بحث را مطرح می کنند که خروج بریتانیا از بزرگترین بازار خود به اقتصاد این کشور لطمه خواهد زد.

اما آقای العمادی می‌گوید: "ما همیشه بازار بریتانیا را دوست داشته‌ایم، همیشه بازار خوبی بوده است... ما به سرمایه‌گذاری در هر بازاری به چشم سرمایه‌گذاری درازمدت نگاه می‌کنیم نه به سرمایه‌گذاری مقطعی یا سرمایه گذاری در دوران رکود یا رونق."

"بنابراین اگر شما درباره برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) صحبت می‌کنید من عین همین داستان را درباره بحران اقتصاد جهانی می‌توانم برایتان تعریف کنم."
قطر به بزرگترین سرمایه گذار در بریتانیا تبدیل شد!
* ۹۵ درصد سهام برج شارد (shard london) در مرکز لندن متعلق به قطر است

"ما کاری را می‌کنیم که فکر می کنیم به نفعمان است، این کار توجیه اقتصادی دارد، چشم انداز و پیامدهای خوبی دارد."

از آقای العمادی پرسیدم اقتصاد بریتانیا بیرون از اتحادیه اروپا قویتر خواهد بود یا ضعیف‌تر. او پاسخ داد: "درباره سیاستی که بریتانیا باید در پیش بگیرد کار زیادی باید انجام شود، اما من با شناختی که از بازار بریتانیا دارم فکر می کنم، من کاملا مطمئنم که بریتانیا آینده خوبی دارد."

او البته تاکید کرد که این مهم است که بریتانیا به نیروی کار ماهر و دانشجویان از قطر و کشورهای دیگر خوشامد بگوید. او همچنین گفت قطر از اشتغال‌زایی در بریتانیا حمایت کرده است.

"اگر به کاری که ما اینجا کرده‌ایم نگاه کنید، هر سرمایه‌گذاری‌ای که ما در بریتانیا کرده‌ایم، همیشه در وضعیت برد-برد بوده‌ایم... اگر درباره نیروی کار در قطر صحبت می‌کنید، من فکر می‌کنم بسیاری از چیزها بی‌تناسب مطرح شده و اخبار نادرستی است."
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.