ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

جنجال شدید بر سر اکران فیلم مادر قلب اتمی و اکسیدان / مجلس وارد ماجرا شد

جنجال شدید بر سر اکران فیلم مادر قلب اتمی و اکسیدان / مجلس وارد ماجرا شددر پی انتقاد به اکران عمومی دو فیلم "مادر قلب اتمی" و "اکسیدان" در سینماهای ایران، پای مجلس هم به این جنجال باز شده است.

احد آزادی‌خواه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، از ورود این کمیسیون به بحث‌های مربوط به اکران این دو فیلم خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آقای آزادی‌خواه گفته است: "نمایندگان اقلیت‌های دینی اخیرا اعتراض‌هایی به اکران این دو فیلم داشته و اعلام کرده‌اند که هنجارها و آموزه‌های دین مسیحیت در دو فیلم مادر قلب اتمی و اکسیدان به چالش کشیده شده‌ است."

به گفته آقای آزادی‌خواه قرار است کمیسیون فرهنگی مجلس فردا سه‌شنبه (۲۰ تیر) در جلسه‌ای این موضوع را بررسی کند و در صورت لزوم از وزیر ارشاد خواسته شود تا "اکران این فیلم را متوقف کند."
golzar
منتقدان گفته‌اند در این دو فیلم به ادیان دیگر توهین شده و جامعه‌‏ ارامنه و مسیحیان ایران هم به نمایش آن اعتراض کرده‌اند.

حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی نیز این دو فیلم را در سینماهای خود اکران نکرده است.

در فیلم مادر قلب اتمی، ترانه علیدوستی در نقش یک دختر ارمنی با نام آرینه ظاهر می‌شود که بر اساس روایت فیلم از اعضای کلیسا و عضو گروه کر کلیساست.

در یکی از صحنه‌های این فیلم وزمانی که پلیس خودروی او را در سرعت بالا و در "حالت مستی" متوقف می‌کند، او می‌گوید ارمنی است و اینطور وانمود شده که مسیحیان از این وضعیت استفاده می‌کنند.

این فیلم به کارگردانی علی احمدزاده در سال ۱۳۹۳ ساخته شده بود.

مادر قلب اتمی که اولین همکاری ترانه علیدوستی و محمدرضا گلزار است، سرنوشت نامعلومی داشت و با وجود چندین بار اصلاحیه موفق به دریافت پروانه نمایش نشد.

بالاخره بعد از اصلاحات و پس از ۴ سال، این فیلم خرداد ماه اکران شد.

در فیلم "اکسیدان" جواد عزتی تلاش می‌کند با مسیحی شدن ویزای کشورهای دیگر را بگیرد.

در بخشی از این فیلم این بازیگر لباس کشیشی را می‌دزدد و سعی می‌کند خودش را جای کشیش جا بزند، ولی در ادامه یک کشیش مسیحی با او همراهی می‌کند و به او تعلیم می‌دهد تا بتواند ویزا و پناهندگی را دریافت کند.

این فیلم به تهیه کنندگی منوچهر محمدی، محصول سال ۱۳۹۵ است.

پس از اکران این دوفیلم، عده‌ای از نمایندگان مجلس ایران در نامه‌ای خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد هر دو فیلم را حاوی مضامینی "توهین آمیز" درباره مسیحیان تلقی کردند.

در نامه این نمایندگان آمده: "از آنجایی که قرآن مجید به کلیه ادیان و پیامبران اولوالعزم احترام و تقدس قائل است...... لذا انتظار می‌رود که جنابعالی به عنوان مسئول فرهنگ و ارشاد اسلامی از ادامه اکران و نشر این دو فیلم جلوگیری کرده و از ادیان مقدسی که به ساحت آن‌ها توهین شده، دلجویی و از اختلاف‌افکنی در صفوف واحد ملت شریف و بزرگوار ایران ممانعت به عمل آورید."جنجال شدید بر سر اکران مادر قلب اتمی و اکسیدان / مجلس وارد ماجرا شد
منوچهر محمدی، تهیه‌کننده فیلم اکسیدان گفته است: " یکی از مشکلات جدی سینمای ایران در این سال‌ها این بوده که برخی‌ها بدون اینکه فیلمی را دیده باشند درباره آن فیلم قضاوت می‌کنند."

آقای محمدی که پیشتر تهیه کنندگی فیلم مارمولک، با بازی پرویز پرستویی را در کارنامه خود دارد به خبرگزاری دانشگاه آزاد (آنا) گفته است: " آن موج کاذب و هیجانی که علیه فیلم مارمولک در زمان اکرانش به راه انداختند، باوجود تأیید مقامات بالای نظام صورت گرفته بود. آنها تصور می‌کردند که با چنین هجمه‌هایی می‌توانند حرف خودشان را به کرسی بنشانند."

فیلم مارمولک در سال ۱۳۸۲ ساخته شد و نگاه متفاوتی به مسئله روحانیت داشت.

در آن فیلم، رضا مثقالی (پرویز پرستویی) دزد سابقه‌داری است که به زندان افتاده و در درمانگاه زندان با دزدیدن لباس یک روحانی از زندان فرار می‌کند.

پرویز پرستویی تا آخر فیلم برای مخفی ماندن چهره‌اش مجبور بود در قالب یک روحانی بماند.

"مارمولک" هم در زمان اکران با حاشیه‌های زیادی همراه شد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.