ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

نویسنده مشهور آمریکایی و خالق مرد عنکبوتی در 95 سالگی درگذشت

نویسنده مشهور آمریکایی و خالق مرد عنکبوتی در 95 سالگی درگذشتاستن لی نویسنده آمریکایی و خالق قهرمانان داستان های مصور کودکان که آثارش موضوع فیلم های موفق بود در سن ۹۵ سالگی درگذشته است. او که از بنیانگذاران شرکت "مارول کمیکس" بود در طول زندگی حرفه ای اش آثاری مثل مرد عنکبوتی خلق کرد.

جی سی لی، دختر این نویسنده، به وبسایت "تی ام زی" گفت که پدرش "از بهترین و سالم ترین آدم بود." او روز دوشنبه در بیمارستان "مرکز پزشکی سیدار ساینای" در لس آنجلس درگذشت که بعد از انتقال اورژانسی به بیمارستان بود.

به گزارش رسانه های آمریکایی آقای لی در سال های اخیر به یک رشته بیماری از جمله ذات الریه مبتلا شده بود.

باب ایگر رئیس شرکت والت دیزنی که شرکت "مارول کمیکس" را در سال ۲۰۰۹ به قیمت ۴ میلیارد دلار خرید آقای لی را "قهرمانی در نوع خود" توصیف کرد.

او نوشت: "فقط یک چیز بود که از ابعاد قوه تخیل او فراتر می رفت و آن دل بزرگش بود."

ابرقهرمانانی که آقای لی با همکارانش در شرکت "مارول" آفرید شامل "مرد آهنی" و "کاپیتان آمریکا" می شد، آثاری که به بعضی از پرفروش ترین فیلم های هالیوود بدل شد.

آخرین فیلم "مارول" به نام "جنگ بی نهایت" ۱.۵ میلیارد دلار فروش داشت.نویسنده مشهور آمریکایی و خالق مرد عنکبوتی در 95 سالگی درگذشت
شرح حال

استن لی در سال ۱۹۲۲ در یک خانواده مهاجر یهودی اهل رومانی به دنیا آمد.

او در جوانی شروع به کار در بخش داستان های مصور (کمیک) نشریات "تایملی" کرد، مجموعه ای که بعدا تبدیل به "مارول کمیکس" شد. او در ۱۸ سالگی در آن نشریه ویراستار داستان های مصور شد.

او سال ها داستان های مصور ساده عمدتا با موضوع جنایی، ترسناک و وسترن برای خوانندگان جوان تولید می کرد.

لی در سن ۴۰ سالگی تصمیم گرفت این حرفه را کنار بگذارد. اما همسرش جوئن او را تشویق کرد در آخرین اثرش شخصیت هایی که همیشه آرزویشان را داشت خلق کند.

او و جک کربی در سال ۱۹۶۱ "چهار موجود شگفت انگیز" را خلق کردند. همان سال نشریات "تایملی" به "مارول" تغییر نام داد، زمانی که عصر طلایی کتاب های مصور موسوم به کمیک شروع شده بود.

بسیاری از شخصیت های آخریده شرکت "مارول" در دوران خود عرف شکن بودند. از جمله "بلک پنتر" (پلنگ سیاه) اولین ابرقهرمان سیاهپوست بود که در آمریکا مطرح می شد.

استن لی در سال ۱۹۷۱ از شرکت مارول بازنشسته شد، نشریه ای که در اوج دوران موفقیتش سالانه ۵۰ میلیون کپی فروش داشت.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.