ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

پدرخوانده معروف مافیا سیسیل به همراه 45 نفر بازداشت شد

پدرخوانده معروف مافیا سیسیل به همراه 45 نفر بازداشت شدپلیس ایتالیا در یک عملیات گسترده در روز سه‌شنبه ۴ دسامبر، مردی را که گفته می‌شود پدرخوانده مافیا سیسیل است به همراه ۴۵ نفر از اعضای این گروه بازداشت کرده است.

در این عملیات در منطقه پالرمو در سیسیل، پلیس موفق شد ستیمو مینئو (Settimo Mineo)، جواهرفروش ۸۰ ساله را به دام بیندازد. گزارش شده است که او در ماه مه گذشته در نشست مافیا به عنوان پدرخوانده مافیای سیسیل (کوزا نوسترا) انتخاب شده است.پدرخوانده معروف مافیا سیسیل به همراه 45 نفر بازداشت شد
مافیای ایتالیا او را به عنوان جانشین سالواتوره رینا، معروف به توتو که سال گذشته در زندان درگذشت، معرفی کرده‌اند.

توتو رینا، از مخوف‌ترین پدرخوانده‌های مافیا بود و در حالی که دوران محکومیت حبس ابد خود را در زندان می‌گذراند، در اثر ابتلا به سرطان در سن ۸۷ سالگی درگذشت.

این اعضای مافیا به ارتکاب جرایمی چون اخاذی، استفاده از اسلحه، ایجاد آتش‌سوزی و سایر جرایم متهم هستند.

بر اساس گزارش‌ها، کوزا نوسترا یا همان مافیای سیسیل که از تبهکارترین گروه‌های مافیا است، پس از سال‌ها که نشستی برگزار نکرده بود، با انتخاب پدرخوانده تازه موفق شده است که ساختارش را بازسازی کند.

ماتئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا در یک توییت از عملیات نیروهای پلیس نظامی ایتالیا، که به بازداشت پدرخوانده مافیای سیسیل منجر شد، تقدیر کرد.

سالواتوره رینا به خشونت زیاد مشهور بود. در سال ۱۹۹۲ دو قاضی را که پرونده او را دنبال می‌کردند، به نام‌های جیووانی فالکونه و پائولو بورسلینو، با بمب‌گذاری به قتل رساند.

پلیس ایتالیا در سال‌های اخیر عملیات گسترده‌ای برای مقابله با فعالیت‌های مافیا انجام داده و به شبکه مافیای سیسیل ضربات سختی وارد کرده است.

گفته شده که ستیمو مینئو عملیات مافیا را در مرکز پالرمو هدایت می‌کرده است. به گزارش رسانه‌های ایتالیا او از تلفن همراه استفاده نمی‌کرده و ترجیح می‌داده برای سفر به جای استفاده از خودرو، پیاده‌روی کند.

او که از حمایت رینا برخوردار بود، در سال ۱۹۸۲ از یک سوءقصد جان سالم به در برد. برادرش در این حادثه کشته شد. آنتونینو، یک برادر دیگرش هم سال‌ها بعد کشته شد.

مینئو در سال ۱۹۸۴ به دستور جووانی فالکونه، دادستان وقت، بازداشت شد.

او در بزرگترین محاکمه اعضای مافیا در ایتالیا که بر اساس تحقیقات جووانی فالکونه تشکیل شده بود به پنج سال زندان محکوم شد.

مینئو یک بار دیگر در سال ۲۰۰۶ بازداشت شد و یازده سال را در زندان گذراند.

نیکولا مورا، رئیس کمیسیون ضد مافیای پارلمان ایتالیا عملیات روز سه‌شنبه را پیروزی دولت توصیف کرد و هشدار داد: "آنها هرگز تسلیم نمی‌شوند، ما هم نباید تسلیم شویم."
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.