ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

یک کشاورز زاده فقیر، چهاردهمین رئیس جمهور هند شد

یک کشاورز زاده فقیر، چهاردهمین رئیس جمهور هند شدرام نات کوویند، به عنوان چهاردهمین رئیس جمهور هند انتخاب شده است. آقای کوویند دالیت و مورد حمایت حزب حاکم بی جی پی بود؛ دالیت‌ها پایین‌ترین طبقه اجتماعی در نظامی کاستی هند به شمار می‌رفتند.

وی دومین رئیس جمهور دالیت هند است. کی آر نارایانان، دهمین رئیس جمهور هند، اولین دالیتی بود که به این مقام دست یافت.

دالیت به معنای زمین‌خورده یا ستم‌دیده در جنوب آسیا، نامی است سیاسی که کسانی که در نظام طبقاتی آیین هندو، غیرقابل لمس یا نجس خوانده می‌شوند، برای خود برگزیده‌اند. اگرچه این نام از قرن نوزدهم وجود داشته اما آمبدکار بود که این مفهوم را متداول کرد. دالیت‌ها از نظام چهار کاستی یا طبقه‌ای هندو حذف شده‌اند و در حقیقت آن‌ها دارای ورنه نیستند. آن‌ها برای خود ورنه پنجمی را شکل دادند که پانچاما خوانده می‌شود. در حالی که نامی که نظام طبقه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته، نجس است. دالیت همین‌طور به صورت عام، تمام قبایل و گروه‌هایی را که در طول تاریخ به علت‌های مختلف از جامعه مستثنی شده و از حقوق برابر برخوردار نبوده‌اند، دربرمی‌گیرد.

کوویند در کانپور دهات، ایالت اوتار پرادش متولد شد. پدرش یک کشاورز بود. او دارای مدرک لیسانس در تجارت و لیسانس حقوق از کالج DAV (وابسته به دانشگاه کانپور) است.
کوویند یک دالیت و مورد حمایت حزب حاکم بهارتیا جاناتا (بی جی پی) است؛ دالیت‌ها پایین‌ترین طبقه اجتماعی در نظام کاستی هند به شمار می‌رفتند. وی دومین رئیس جمهور دالیت هند است. کی آر نارایانان، دهمین رئیس جمهور هند، اولین دالیتی بود که به این مقام دست یافت. او نگرشی نزدیک به حزب ملی داوطلبان هندو که متهم به تنفر از مسلمانان است، دارد.

رام نات کوویند، رئیس جمهور هند و کی آر نارایانان، دهمین رئیس جمهور این کشور، دالیت هستند که توانستند به این مقام دست یابند.

آقای کویند جانشین پرناب موکرجی از سیاستمداران کهنه‌کار هند ‌شد که از سال ۲۰۱۲ تاکنون رئیس جمهور بوده است. آقای موکرجی از اعضای کنگره، حزب مخالف دولت بود.

براساس گزارشها آقای کووویند، بیش از ۶۵ درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

آقای کوویند ۷۱ سال دارد و وکیل است. وی دو بار نماینده مجلس از سوی حزب حاکم بهاراتیا جاناتا (بی جی پی) بوده است. آقای کووویند قبلا فرماندار ایالت بیهار نیز بوده است.

انتخابات ریاست جمهوری هند روز دوشنبه (۱۷ ژوئییه/۲۶ تیر) برگزار شد.

رئیس جمهور هند با آرا مستقیم مردم انتخاب نمی‌شود بلکه نمایندگان پارلمان هند (لوک سبها و راجیا سبها) و همچنین اعضای مجالس ایالتی به نامزدهای این سمت رای می‌دهند. پست ریاست جمهوری در هند تشریفاتی است اما رئیس جمهور دارای نفوذ زیادی است و احزاب تلاش دارند تا با اجماع، نامزد مورد نظر خود را برای احراز این مقام حمایت کنند. یک کشاورز زاده فقیر، چهاردهمین رئیس جمهور هند شد
رای‌گیری به صورت مخفی برگزار ‌شد و بنابراین نمایندگان مجبور به رای دادن به نامزد مورد حمایت حزب خود نبودند. ۴۸۹۶ عضو مجلس فدرال و مجالس ایالتی در این انتخابت شرکت کردند.

نامزد رقیب

میرا کومار که وی نیز دالیت است نامزد دیگر احراز این پست بود که از سوی احزاب مخالف حمایت ‌می‌شد. خانم کومار پیشتر به عنوان اولین رئیس زن مجلس هند فعالیت کرده است.

خانم کومار ۷۲ سال دارد و پیشتر نیز ۵ بار عضو پارلمان هند بوده است. وی اکنون عضو مجلس ایالتی بیهار است. خانم کومار از اعضای حزب کنگره است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.