ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

قاتل نخست وزیر هند، از دادگاه خواست با مرگ خودخواسته اش موافقت شود

قاتل نخست وزیر هند، از دادگاه خواست با مرگ خودخواسته اش موافقت شودیکی از کسانی که به جرم ترور نخست وزیر اسبق هند به حبس محکوم شده از مقامات هندی خواسته است با مرگ خودخواسته او موافقت کنند.

رابرت پایاس، شهروند سریلانکایی، که دوره حبس ابد را در زندانی در ایالت تامیل نادو در هند سپری می‌کند، با ارسال عریضه‌ای برای سروزیر ایالتی تقاضا کرده است تا "از روی شفقت و ترحم" اجازه کشتن او را صادر کند. او خواسته بعد از مرگ، جسدش تحویل خانواده اش شود.

آقای پایاس در عریضه خود گفته که سپری کردن تمامی عمرش در زندان بدون امید به آزادی به معنی "سفری بی‌نتیجه و بی پایان است" و او دیگر تحمل ادامه آن را ندارد.

روز ۱۱ ژوئن سال جاری، این زندانی وارد بیست و هفتمین سال دوره حبس ابد خود شد در حالیکه در هند معمولا محکومان به حبس ابد پس از ۱۴ تا ۲۰ سال، مشمول عفو می‌شوند.

در سال ۲۰۱۴، دولت محلی تامیل نادو با بخشودگی هفت محکوم قتل گاندی موافقت کرد و این تصمیم برای تایید در اختیار دولت مرکزی قرار گرفت اما دیوان عالی هند این مصوبه را دارای ایرادات قانونی دانست و دستور رسیدگی به آن را داد. مقامات ایالتی گفته‌اند که مقامات دولت مرکزی هنوز تصمیم خود در این مورد را اعلام نکرده‌اند و دولت ایالتی نیز نمی‌تواند در پرونده‌هایی دخالت کند که هنوز نزد نهادهای فدرال مفتوح است.

راجیو گاندی که از سال ۱۹۸۴ تا ۱۹۸۹ نخست وزیر هند بود، در سال ۱۹۹۱ هنگامی که در مقام رئیس حزب کنگره برای شرکت در یک همایش انتخاباتی به نفع یکی از نامزدهای حزبی به یکی از روستاهای ایالت تامیل نادو سفر کرده بود در انفجار انتحاری یک زن کشته شد. ترور راجیو گاندی با موضعگیری او در مورد درگیری بین جدایی‌طلبان تامیل و دولت مرکزی سریلانکا و اعزام صلحبانان هندی به آن کشور ارتباط داشته است.

در ارتباط با این ترور، هفت نفر که از اعضای گروه ببرهای تامیل سریلانکا بودند در هند محاکمه و به اعدام محکوم شدند که احکام اعدام‌شدگان نیز به درخواست خانواده گاندی به زندان تبدیل شد.

ایندیرا گاندی، مادر راجیو نیز در سال ۱۹۸۴ هنگام سفر به ایالت اریسا به دست سیک های افراطی ترور شده بود.
منبع : bbc.com / تصویر : thequint.com
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.