ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

نگرانی ها در مالزی به دلیل گم شدن یک شی حاوی رادیواکتیو!

نگرانی ها در مالزی به دلیل گم شدن یک شی حاوی رادیواکتیو!نیروهای دولتی مالزی به دنبال یک وسیله حاوی ماده رادیواکتیو است، که حدود ۲۰ روز پیش هنگام حمل و نقل با کامیون گم شد.

مسئولان مالزیایی می‌گویند که باز شدن این وسیله توسط افراد غیرمتخصص ممکن است موجب پراکنده شدن مواد رادیواکتیو خطرناک داخل آن شود.

همچنین این خطر وجود دارد که از این وسیله برای ساخت سلاح موسوم به بمب کثیف استفاده شود؛ بمبی که در آن از مواد رادیواکتیو استفاده شده است.

مسئولان مالزیایی گرچه گم شدن این وسیله را تایید کرده‌اند اما می‌گویند که "اوضاع تحت کنترل" است.

براساس گزارشها قطعه گم شده در رادیوگرافی صنعتی (صنایع سنگین مانند نفت و گاز) استفاده می‌شود. این قطعه لوله‌ای فلزی به وزن ۲۳ کیلوگرم است که گفته شده برای تشخیص ترک در فلزات استفاده می‌شده است.

این قطعه شامل ماده رادیواکتیو، رادیوم ایزوتوپ ۱۹۲ است که به همراه مواد منفجره می‌تواند برای ساخت سلاح استفاده شود. ماده رادیواکتیو مفقود شده قابلیت استفاده در سلاحی که به بمب کثیف معروف است را دارد، هرچند این قضیه بستگی دارد به اینکه چه مقدار رادیوم داخل قطعه بوده است.
احتمالا مرگبار

به گفته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تشعشع رادیوم-۱۹۲ اگر بین چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد می‌تواند موجب بروز صدمات دائمی شود و اگر بین چند ساعت تا چند روز ادامه یابد، می‌تواند مرگبار باشد.

خبرگزاری‌های محلی به نقل از محمد فوزی هوران، بازرس ارشد پلیس می‌گویند که پارسال هم اتفاق مشابهی رخ داده بود که مشخص نشد قطعه گم شده چه سرنوشتی پیدا کرد.

پلیس و رسانه‌های محلی مالزی جزئیات چگونگی حمل این قطعه که قرار بود پشت یک کامیون به کوالالامپور برده شود، را منتشر کرده‌اند.

این قطعه قرار بود از حومه یک شهر به محلی دیگر منتقل شود. هنگامی که کامیون به مقصد می‌رسد، راننده متوجه می‌شود که قطعه مورد نظر گم شده است. دو مرد برای تحقیقات بازداشت شدند اما پس از مدتی پلیس آن‌ها را آزاد کرد.

یک تئوری هم وجود دارد که قطعه در هنگام رانندگی افتاده یا دزدیده شده است. پلیس بدون این که جزئیات بیشتری فاش کند، گفته است که تحقیقات در جریان است. معاون وزیر کشور مالزی هم موضوع را تایید کرد اما گفت که "همه چیز تحت کنترل است."
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.