ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

دستگیری برادرانی که قصد بمب‌گذاری در نیویورک را داشتند

دستگیری برادرانی که قصد بمب‌گذاری در نیویورک را داشتندپلیس نیویورک یک آموزگار سابق و برادر دوقلویش را به اتهام برنامه‌ریزی برای بمب‌گذاری دستگیر کرده است. گفته‌اند در خانه این دو برادر مواد منفجره پیدا کرده‌اند. پلیس نیویورک گفته کریستین تورو، ۲۷ ساله، که قبلا آموزگار مدرسه بوده، به دانش‌آموزان دبیرستان سابقش پول می‌داده که با بازکردن ترقه‌های آتش‌بازی، باروت آنها را برایش جدا کنند.

برادر او تایلر هم بازداشت شده است.

پلیس فدرال آمریکا در ماه دسامبر یک تهدید به بمب‌گذاری در مدرسه سابق کریستین تورو دریافت کرد و درباره آن تحقیقات کرد.

این دو برادر دوقلو اتهام تلاش برای ساختن بمب را نپذیرفته‌اند.

جان میلر، نایب‌رئیس بخش ضدتروریسم پلیس نیویورک، گفته است "هیچ‌یک از این دو فرد قبلا زیر نظر ما نبوده‌اند و سابقه جنایی هم ندارند."

بیل دو بلازیو، شهردار نیویورک، به شهروندان این ابرشهر آمریکا اطمینان‌خاطر داده است که "در حال حاضر هیچ تهدید مستقیمی متوجه شهر نیویورک نیست".

در ۴ دسامبر گذشته که یک تهدید بمب‌گذاری در دبیرستانی در محله هارلم نیویورک مطرح شد، کریستین تورو آموزگار آن مدرسه بود. در پی آن تهدید یکی از دانش‌آموزان مدرسه بازداشت شد و آقای تورو هم از آموزگاری در آن مدرسه استعفا داد.

کارکنان مدرسه بعدتر روی لپ‌تاپ کاری کریستین تورو که برادرش تایلر از طرف او به مدرسه برگردانده بود، یک راهنمای ساختن بمب پیدا کردند.

این دو برادر گفته‌اند داشته‌اند درباره بمب‌گذاری بوستون تحقیقاتی می‌کرده‌اند و این راهنمای تولید بمب هم این‌طوری سر از لپ‌تاپ آنها در آورده است.

اف‌بی‌آی، پلیس فدرال آمریکا، در تجسس آپارتمان مشترک این دو برادر در محله برانکس نیویورک، اکسید آهن، پودر آلومینیوم، نیترات پتاسیم و دیگر مواد لازم در ساختن بمب از جمله یک شیشه پر از باروت و ساچمه‌های فلزی پیدا کردند.

بازپرس‌ها می‌گویند دست‌کم دو نفر از دانش‌آموزان دبیرستانی که کریستین تورو در آن درس می‌داده، به خانه او رفت‌وآمد داشتند و آن‌جا آقای تورو به آنها ساعتی ۵۰ دلار می‌داده است تا ترقه و مواد آتش‌بازی را باز کنند و باروت آنها را بیرون بکشند.

این دو برادر در دادگاه فدرال منهتن به "تولید غیرقانونی ابزار انفجاری" متهم شده‌اند که می‌تواند دست‌بالا ده سال حبس داشته باشد.

کریستین تورو هم‌چنین به ارائه مواد انفجاری به افراد زیر سن قانونی هم متهم شده است که آن هم می‌تواند تا ده سال حبس داشته باشد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.