ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

قاتل نژادپرست : شما بخوانیدش تروریسم، من آن را میهن پرستی می‌نامم

قاتل نژادپرست : شما بخوانیدش تروریسم، من آن را میهن پرستی می‌ناممجرمی جوزف کریستین، کسی که بعد از فحاشی و سخنان نژادپرستانه خطاب به دو دختر نوجوان، با کسانی که قصد متوقف کردن او را داشتند درگیر شد و دو نفر از آنها را با ضربات چاقو کشت، برای نخستین بار در دادگاه حاضر شده است.

او به قتل دو نفر، اقدام به قتل نفر سوم، حمل اسلحه و تهدید و ارعاب متهم است.

جرمی کوزف کریستین که امروز در دادگاهی در شهر پورتلند برابر قاضی می‌ایستاد بارها فریاد زد و شعارهایی سر داد که می‌تواند از انگیزه اقدام او پرده بردارد.

او در مدت زمان کوتاهی که به دادگاه آورده شد فریاد زد: "شما بخوانیدش تروریسم، من آن را میهن پرستی می‌نامم."

آقای کریستین روز جمعه بعد از آن که دو دختر نوجوان که یکی از آنها روسری داشته را در قطار شهر پورتلند به باد دشنام و سخنان نژادپرستانه گرفت، با مردانی که قصد متوقف کردن او را داشتند درگیر شد و با چاقو دو نفر از آنها را کشت.
کریستین روز
او در دادگاه فریاد زد: "مرگ بر دشمنان آمریکا... اگر از آزادی ما خوشتان نمی‌آید از این مملکت بروید... مرگ بر مخالفان فاشیسم."

هم‌زمان با نخستین جلسه دادگاه جوزف جرمی کریستین، ۳۵ ساله، شهردار پورتلند، محل واقعه، در تلاش است مجوز راهپیمایی آینده هواداران عقاید راست افراطی را لغو کند.

روز گذشته، دوشنبه (۲۹ هه) دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در توییتی این واقعه را "غیرقابل قبول" خواند و با بازماندگان قربانیان این حمله ابراز همدردی کرد.

حادثه روز جمعه با حمله شدید لفظی و فحاشی مردی علیه دو دختر جوان که یکی از آنها حجاب داشت شروع شد.

آقای نامکای-مچه و آقای بست سعی کردند مانع این مرد شوند اما با ضربات چاقوی او از پای درآمدند. یک مرد دیگر هم به شدت زخمی شده است.قاتل نژادپرست : شما بخوانیدش تروریسم، من آن را میهن پرستی می‌نامم
تالیسین نامکای-مشه (راست) به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده بود و ریکی بست، ۵۳ ساله، پدر چهار فرزند و کهنه سرباز ارتش آمریکا بود.

سیاستمداران ایالت اورگان از جمله شهردار پورتلند و فرماندار این ایالت و همچنین هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا قبلا این حمله را محکوم کرده و در ستایش قربانیان سخن گفته‌اند.

پلیس می‌گوید که "جرمی جوزف کریستین" مظنون حمله دارای "افکار افراط گرایانه" است و ادعا می‌شود در جریان حمله گفته که "همه مسلمان‌ها باید بمیرند". او پس از حمله دستگیر شد.

دیروز همچنین دستینی منگوم، ۱۶ ساله، یکی از دو دختر نوجوانی که در ابتدا هدف اصلی رفتار پرخاشجویانه جرمی کریستین بودند، برای نخستین بار در برابر دوربین ظاهر شد و به همراه مادرش از در مردی که برای دفاع از آنها سینه سپر کردند قدردانی کرد.

او به یک رسانه محلی گفت در روز واقعه با دوستش که در شب نخست ماه رمضان روسری بر سر کرده بوده، در قطار شهری با جرمی کریستین روبرو می‎شوند.

"او به ما گفت برگردید به عربستان. بروید گم شوید از اینجا. او به ما ‌گفت شما بی‌مصرفید و باید خودتان را بکشید."
قاتل نژادپرست : شما بخوانیدش تروریسم، من آن را میهن پرستی می‌نامم
در همین حال، کارزارهای کمک به قربانیان این حمله همچنان ادامه دارد. مردم تاکنون بیش از ۹۰۰ هزار دلار برای کمک به بازماندگان آقایان بست و نامکای-مشه و حدود ۱۵ هزار دلار هم برای کمک به دو دختر نوجوان قربانی پرخاش‌های جرمی جوزف کریستین کمک کرده‌اند.

در همین حال، کسانی چون دان ردر، اخبارگوی برجسته و پیشکسوت آمریکایی، تاکید دارند آنچه در شهر پورتلند روی داده مصداق بارزی از "تروریسم داخلی" است.

آقای ردر در نامه‌ای سرگشاده و پیش از آن که دونالد ترامپ توییتی در این باره منتشر کند، خطاب به او نوشته بود: "درست است که شکل و شمایل این واقعه شبیه آنچه شما درکارزارهای انتخاباتی می‌گفتید و سوار بر همان هم به کاخ‌سفید راه رفتید نیست؛ یعنی متهم نه یک مهاجر غیرقانونی است و نه یک مسلمان افراطی، اما با عیان شدن واقعیت در دادگاه و مشخص شدن حقیقت، بیشتر و بیشتر به این نتیجه خواهیم رسید که این یک حمله تروریستی بوده است."

مایکل کندی، یکی از شاهدان در صحنه هم تاکید دارد که از این حمله باید تحت عنوان "یک حمله تروریستی" یاد شود.

کارآگاهان مسئول پرونده جرمی جوزف کریستین می‌گویند در سوابق او شواهدی از عقاید افراطی‌گرایانه وجود دارد.

پلیس پورتلند می‌گوید حدود یک ماه پیش جرمی در حالی که یک چوب بیس‌بال در دست داشته، تظاهرات‌کنندگانی که در راهپیمایی "آزادی بیان" از سوی گروه‌های لیبرال برگزار شد را تهدید کرده بود.

او پس از آن هم در ویدئویی دیده می‌شود در حالی که پرچم آمریکا را همچون ردا روی شانه انداخته، سلام هیتلری می‌دهد و سخنان نژادپرستانه بر زبان می‌آورد.

در صفحه فیسبوکش هم جرمی جوزف کریستین از بمب‌گذار شهر اوکلاهاما، تیموتی مک‌وی (در سال ۱۹۹۵) ستایش کرده و همچنین هیلاری کلینتون را تهدید به قتل کرده است.

او در یک جا نوشته: "اگر قرار است دونالد ترامپ هیتلر بعدی شود، من هم آماده پیوستن به ارتش اس.اس. او هستم."

او همچنین در جایی دیگر از برنی سندرز، سناتور ساختارشکن دمکرات‌ پشتیبانی کرده که نهایتا در جریان رقابت‌های درون حزبی گوی رقابت را به هیلاری کلینتون واگذار کرد.

او در سال ۲۰۰۲ هم به اتهام سرقت و آدم‌ربایی در دادگاه محکوم شده بود و در سال ۲۰۱۰ به علت مالکیت غیرقانونی اسلحه به دادگاه فراخوانده شده بود.
قاتل نژادپرست : شما بخوانیدش تروریسم، من آن را میهن پرستی می‌نامم
کارآگاهان در سوابق آقای کریستین پیدا کرده‌اند که او یک ماه پیش هم (عکس بالا) در برابر تظاهرات‌کنندگان لیبرال حاضر شده و سخنان نژادپرستانه به آنها گفته بود
قاتل نژادپرست : شما بخوانیدش تروریسم، من آن را میهن پرستی می‌نامم
در این عکس آقای کریستین دیده می‌شود که دستش را به علامت سلام نازی‌ها بالا برده است
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.