ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

برای نخستین بار، یک آمریکایی به داروی فوق قوی فنتانیل، اعدام شد

برای نخستین بار، یک آمریکایی به داروی فوق قوی فنتانیل، اعدام شدایالت نبراسکا آمریکا برای نخستین‌بار در آمریکا از داروی شبه‌مرفینی فوق قوی فنتانیل برای اعدام استفاده کرده است. فنتانیل همان ماده مخدر آزمایشگاهی است که در کانون بحران مرگ و میر ناشی از اعتیاد در آمریکا و کانادا قرار دارد. نبراسکا آخرین اعدام را در سال ۱۹۹۷ با استفاده از صندلی الکتریکی انجام داده بود.

کاری دین مور، محکوم ۶۰ ساله که در سال ۱۹۷۹ دو راننده تاکسی را به قتل رسانده بود پس از ۲۱ سال توقف اجرای احکام اعدام در نبراسکا، با تزریق فنتانیل اعدام شد.

او که خود خواستار اجرای حکمش شده بود نخستین اعدامی با استفاده از این نوع ماده شبه مرفینی در تاریخ آمریکاست. مقام‌های قضایی آمریکا گه در چند سال اخیر برای دسترسی به مواد ترکیبی برای اعدامبا مشکل و امتناع شرکت‌های داروسازی روبرو بوده‌اند، تاکنون از فنتانیل استفاده نکرده بودند و در چند مورد اخیر کوکتلی مرکب از چند ماده را برای اجرای احکام اعدام مورد استفاده قرار داده بودند.

بنابر گزارش یک روزنامه محلی مقام‌های قضایی در نبراسکا برای اعدام آقای مور از کوکتلی که شامل دیازپام، فنتانیل، پتاسیم کلراید و سیس‌آتراکوریوم استفاده کرده‌اند.

به گزارش واشنگتن‌پست، پس از تزریق حدود ۲۳ دقیقه طول کشید تا پزشکان مرگ آقای مور را اعلام کنند.

فنتانیل یک شبه‌مرفین بسیار قوی است که سرمنشاء طبیعی ندارد و تنها در آزمایشگاه تولید می‌شود.

شرکت داروسازی آلمانی کابی هفته گذشته با طرح یک شکایت در دادگاه تلاش کرده بود جلوی اجرای این حکم اعدام را بگیرد.

اما این شکایت به جایی نرسید و آن طور که روزنامه واشنگتن پست مدعی است دادستان کل ایالت نبراسکا گفته: "مردم نبراسکا با درصد بالایی خواهان از سرگرفتن مجازات اعدام درباره آقای مور شده بودند."
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.