ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

ماجرای برکناری دونالد ترامپ به علت ناتوانی جسمی و روانی!

ماجرای برکناری دونالد ترامپ به علت ناتوانی جسمی و روانی!اندرو مک‌کیب رئیس موقت و سابق اف‌بی‌آی گفته است بعد از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در نهم مه ۲۰۱۶ جیمز کومی را از ریاست اف‌بی‌آی برکنار کرد، راد روزنستاین معاون دادستان کل موضوع برکناری آقای ترامپ از ریاست جمهوری را مطرح کرده بود.

به گفته آقای مک‌کیب، پس از برکناری کومی، آقای روزنستاین فعال کردن متمم بیست و پنجم قانون اساسی آمریکا را در نظر گرفته بود.

متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا مربوط به زمانی است که رپیس‌جمهوری به علت ناتوانی جسمی و یا روانی از سوی کابینه خود فاقد صلاحیت شناخته می‌شود و معاون رییس‌جمهوری جای او می‌نشیند. این متمم به ویژه در مواقعی که روسای‌جمهور با بیماری‌های سخت یا ناگهانی روبرو می‌شوند کاربرد دارد اما اگر اعضای هیات دولت تشخیص دهند رییس‌جمهور به لحاظ روانی هم قدرت کنترل اوضاع را ندارد با اجماع می‌توانند متمم ۲۵ را فعال کنند.

آقای مک کیب به شبکه سی‌بی‌اس گفته است: "راد موضوع را با من مطرح کرد و درباره‌اش حرف زد، در زمینه این که چند نفر دیگر از اعضای کابینه ممکن است از چنین تلاشی حمایت کنند."

راد روزنستاین پیش‌تر این ادعاها را تکذیب کرده بود اما آقای مک‌کیب که در زمان جیمز کومی معاون اف‌بی‌آي بود روز یکشنبه (۱۷ فوریه) در یک مصاحبه تلویزیونی بار دیگر در این ادعا را طرح کرد.

بر همین اساس هم سناتور لینزی گراهام چهره برجسته جمهوری‌خواهان در مجلس سنا ساعتی بعد از سخنان آقای مک‌کیبگفت تحقیق و تفحص در این باره را آغاز خواهد کرد.

لینزی گراهام که رابطه دوستی بسیار نزدیکی با دونالد ترامپ برقرار کرده می‌گوید اگر لازم شود برای مقام‌های سابق و فعلی اف‌بی‌آی و دادگستری احضاریه رسمی خواهد فرستاد تا برای ادای توضیحات به سنا بروند.

او که رپیس کمیته قضایی سنا هم هست گفته باید ته این قضیه را در آورد چرا که در صورت صحت این می‌توانسته یک توطئه علیه رییس‌جمهوری قلمداد شود.ماجرای برکناری دونالد ترامپ به علت ناتوانی جسمی و روانی!
اندرو مک‌کیب سال گذشته و در حالی که تنها چند روز به موعد بازنشستگی‌اش باقی مانده بود از اف‌بی‌آی اخراج شد.

او و رییس سابقش در اف‌بی‌آی یعنی جیمز کومی معتقدند که دونالد ترامپ با اخراج ناگهانی رئیس اف‌بی‌آی در روند تحقیقات جاری دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ مداخله کرده و به این لحاظ قانون‌شکنی کرده است.

آقای روزنستاین تکذیب کرده که درباره برکناری آقای ترامپ صحبت کرده و حتی "به شوخی" گفت که به این فکر کرده بود تا مکالماتش با رئیس‌جمهور آمریکا را مخفیانه ضبط کند تا معلوم شود آیا او واقعا چنین قصدی داشته یا نه.

وقتی از آقای مک‌کیب سوال شد آیا راد روزنستاین جدی به نظر می‌رسید که "قصد دارد از یک راهی از دست رئیس‌جمهور آمریکا خلاص شود" گفت: "من نمی‌توانم این موضوع را تائید کنم اما می‌توانم بگویم که معاون دادستان کل بی‌شک نگرانی بسیاری درباره رئیس‌جمهور داشت و همچنین درباره ظرفیت‌ها و نیات او در آن مقطع زمانی نگران بود."

"این فقط یکی از موضوعاتی بود که ناگهان او در میانه گفتگو درباره موضوعات متعدد مطرح کرد."

آقای ترامپ جیمز کومی را در بحبوحه جنجال‌های دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ناگهان اخراج کرد.

آقای کومی گفته است که رئیس جمهور آمریکا از او خواسته بود علنا اعلام کند که آقای ترامپ سوژه تحقیقات اف‌بی‌آی نیست.

اخراج آقای کومی زنگ‌های خطر را در اف‌بی‌آی به صدا درآورد و و آقای مک‌کیب به سی‌بی‌اس گفت که او سخت تلاش کرد تا مطمئن شود که تحقیقات در باره دخالت روسیه "پایه محکمی دارد" و بسادگی نمی‌توان آن را مختومه کرد.

آقای مک کیب در مارس سال ۲۰۱۸ پس از بررسی داخلی اف‌بی‌آی در زمینه مدیریت تحقیقات درباره هیلاری کلینتون رقیب آقای ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، به دلیل آنچه "عدم بی‌طرفی" خوانده شد برکنار شد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.