ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

دستگیری 8 پلیس از باندی تبه‌کاری و حرفه‌ای در آمریکا

دستگیری 8 پلیس از باندی تبه‌کاری و حرفه‌ای در آمریکادادگاه فدرال در آمریکا دو عضو دیگر یک باند پلیس‌های فاسد در شهر بالتیمور را مجرم شناخت. بدین‌ترتیب تعداد اعضای فعلی شناسایی شده این گروه از افسران خلاف‌کار به هشت نفر رسیده است. این افسران که در یک یگان ویژه، مامور کشف و ضبط سلاح‌های غیرمجاز شده بودند خود با تشکیل باند تبه‌کاری به قاچاق اسلحه و مواد پرداخته‌اند.دستگیری 8 پلیس از باندی تبه‌کاری و حرفه‌ای در آمریکا
قاضی دادگاه فدرال، دانیل هرسل و مارکوس تیلور را به جرم اخاذی و سرقت مجرم شناخت اما آنها را از سایر اتهام‌ها مبرا دانست؛ این دو افسر سابق پلیس بالتیمور ممکن است در حکم نهایی دادگاه به حداکثر ۶۰ سال زندان محکوم شوند.

با گسترده شدن ابعاد فعالیت‌های این باند از ماموران فاسد در شهر بالتیمور، اکنون مقام‌های پلیس و دادگاه در پی آنند بازداشت‌ها و پرونده‌هایی که به نوعی با این شبکه از افسران فاسد مرتبط بوده را شناسایی و احتمالا دوباره مورد بررسی قرار دهند. برآوردهای پلیس تعداد این پرونده‌ها را حدود ۳۰۰۰ کلاسه می‌داند.

هشت افسر محکوم شده در جریان این پرونده کسانی هستند که پلیس بالتیمور ابتدا آنها را به عنوان اعضای یک گروه ویژه مبارزه با سلاح غیرقانونی انتخاب کرده بود؛ افسرانی که برای ورود به این گروه ضربت می‌بایست بهترین‌ها در یگان‌های خود می‌بودند.

آما آن‌طور که اکنون اسناد دادگاه نشان می‌دهد این افسران با تشکیل یک باند تبه‌کاری خود شروع به اخاذی، خرید و فروش غیرقانونی سلاح و قاچاق موادمخدر پرداخته‌اند. آنها هزاران دلار پول نقد ضبط شده در ماموریت‌ها را برای خود برداشته‌اند و سلاح‌ها و موادمخدر کشف شده را هم دوباره در بازار سیاه فروخته‌اند.

در واکنش به حکم دادگاه روز سه‌شنبه (۱۳ فوریه - ۲۴ بهمن) رئیس پلیس شهر بالتیمور، داریل د سوسا، گفت: "برخی از کارهایی که (این افسران فاسد) کرده‌اند از بدترین و مطرودترین اعمالی است که تاکنون ماموران قانون مرتکب شده‌اند."

"اکنون وظیفه ما این است که تلاش کنیم اعتماد و احترام از بین رفته خودمان را دوباره احیاء کنیم."

پلیس بالتیمور از سال ۲۰۱۵ و همزمان با مرگ فِرِدی گِرِی، مرد جوان سیاه‌پوستی که پس از سوار شدن به خودرو پلیس از ناحیه نخاع و سر آسیب دید و سپس در بیمارستان جان داد، با بحران بی‌اعتمادی و بدنامی روبروست.

در پی این وقایع، با حکم دادگاه پلیس شهر بالتیمور به علت آنچه رفتار تبعیض‌آمیز و غیرقانونی خوانده شده تحت نظارت اداره نهادهای فدرال قرار گرفته است.

حکم امروز دادگاه پس از برگزاری سه هفته محاکمه جنجالی افسران پلیس در دادگاه فدرال صادر شد؛ محاکمه‌ای که شهادت‌های ایراد شده در آن بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های آمریکا داشته است.

افسران دیگری که در جریان این محاکممه نام‌شان به میان آمد همگی یا بازنشسته شده‌اند و یا از کار برکنار شده‌اند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.