ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

جزئیات ماجرای قتل میترا استاد + زندگینامه میترا استاد

جزئیات ماجرای قتل میترا استاد + زندگینامه میترا استاد"خودم قول می دهم اگر هر مشکلی بود؛ شفاف‌سازی کنم؛ ولی حق دیگران نیست در حریم خصوصی ما وارد شوند." این بخشی از مصاحبه میترا استاد در مهرماه سال ۱۳۹۷ است که درباره ازدواج با محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران، گفته بود.

میترا استاد که روز سه‌شنبه هفت خرداد به قتل رسید، در سال ۱۳۹۶ نامزد انتخابات پنجمین شورای شهر از اسلامشهر بود. او نتوانست به شورا راه پیدا کند، اما چند ماه بعد نامش بر سر زبان‌ها افتاد؛ پس از دومین استعفای محمدعلی نجفی از شهرداری تهران که اکنون متهم به قتل او است.

گرچه آقای نجفی دلیل استعفایش را بیماری اعلام کرد اما در همان زمان "ازدواج موقت" یا داشتن "رابطه نامشروع" از جمله شایعاتی بود که برخی آن را با کناره‌گیری آقای نجفی مرتبط می‌دانستند.

مدتی بعد از کناره‌گیری آقای نجفی، تصاویری از او و همسر دومش در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها منتشر شد. عکس‌هایی که این دو نفر را در حالتی "صمیمی" کنار هم نشان می‌داد و در مقیاس مسئولان حکومتی ایران "خارج از عرف" محسوب می‌شد.جزئیات ماجرای قتل میترا استاد + زندگینامه میترا استاد
با بالا گرفتن شایعات، میترا استاد در مصاحبه‌ با کانال امید مردم در سال ۹۷ با رد "تهمت رابطه نامشروع" گفت که همسر قانونی آقای نجفی است : "آقای دکتر نجفی از من خیلی محترمانه خواستگاری کردند و من هم بعد از مشورت با خانواده به ایشان جواب مثبت دادم. این زندگی سر گرفته است، دلیلی ندارد که عده‌ای دنبال حواشی باشند؛ هر موضوع و مسئله‌ای پیش بیاید با مدرک و سند از آقای دکتر نجفی در رسانه‌ها اعلام می‌کنم. ما اردیبهشت ۹۷ با هم ازدواج کردیم و متاسفانه بر اساس عکس زناشویی ما گفته‌اند چون رابطه نامشروع داشته با او ازدواج کرده است. تهمت‌زننده‌ها را به خدا واگذار می‌کنیم."
جزئیات ماجرای قتل میترا استاد + زندگینامه میترا استاد
میترا استاد که بود؟

در مورد میترا استاد اطلاعات تایید شده زیادی وجود ندارد.

او فرزند کاکا برار (ﺍﺳﺘﺎﺩ ﺗﻨﺒﻮﺭﻧﻮﺍﺯ ﯾﺎﺭﺳﺎﻥ) متولد ۱۳۶۲ در اسلام آباد غرب (کرمانشاه) است. تحصیلات او کارشناسی حسابداری است و قبل از آقای نجفی یک بار دیگر ازدواج کرده است. او از ازدواج قبلی پسری ۱۳ ساله‌ دارد.

خانم استاد در انتخابات شورای شهر دوره پنج اسلامشهر نامزد شد اما رای نیاورد. او دست‌کم دوبار تجربه بازیگری نیز داشته است، یک بار فیلم واران در صدا و سیمای کرمانشاه و بار دیگر فیلم "دختر شاه پریون"، محصول ۱۳۸۹ به کارگردانی کامران قدکچیان.

گفته می‌شود که خانم استاد در سال ۱۳۹۶ در جشنواره تولیدات مرکز استان‌ها مورد تقدیر قرار گرفته بود.

آقای نجفی بعد از اعتراف به قتل میترا استاد درباره آشنایی‌اش با او گفت: "در اردیبهشت ٩٦ به دفتر من آمد. در آنجا هنوز شهردار نبودم. او می‌خواست کاندیداى شوراى شهر در اسلامشهر شود، تقاضایش این بود که او را به دوستانى که در اسلامشهر دارم معرفى کنم که کمکشان کنند و از آنجا آشنایى ما شروع شد."

پس از کشته شدن میترا استاد روایت‌های متفاوتی از چگونگی رابطه او با آقای نجفی نقل شد.

مادر خانم استاد با درخواست قصاص و بیان این که از خون دخترش نمی‌گذرد به خبرنگار روزنامه ایران گفت: "پسرش همیشه به ما می‌گفت که میترا با نجفی اختلاف دارند. دخترم حتی ساعت چهار و نیم بامداد سه‌شنبه هفت خرداد و درست ساعاتی قبل از اینکه به قتل برسد به برادرش پیام داد که تا الان با نجفی درگیر بوده است. او را دلداری دادیم و گفتیم که به خاطر مهیار حرفی نزند. مهیار امتحان ریاضی داشت و این درگیری‌ها در روحیه او تأثیر می‌گذاشت."

خانواده خانم استاد همچنین مدعی شدند که آقای نجفی او را کتک می‌زده است. محمدعلی نجفی اما ضمن قبول درگیری با میترا استاد در دادسرا گفت: "او بیش‌تر من را کتک می‌زد و حتی چند بار با کارد من را مجروح کرد."

از سوی دیگر اما سرور تابشیان، همسر اول محمد علی نجفی می‌گوید که آقای نجفی پس از ازدواج دوم دیگر "مرد سابق" نبود. او به خبرگزاری رکنا گفت : "۴۲سال با هم زندگی کرد‌یم و هیچ مردی به مودبی او ندیدم. همیشه به من احترام می‌گذاشت حتی برای سوار شدن به آسانسور ابتدا می‌ایستاد تا من داخل بروم و بعد می‌آمد. شوهرم ناگهان عوض شد؛ او از وقتی با میترا استاد ازدواج کرد دیگر مرد سابق نبود و اجازه نداشت به من و دخترش سر بزند."

آقای نجفی و خانم تابشیان قبل از انقلاب سال ۱۳۵۷ باهم ازدواج کردند. آقای نجفی مدرسه‌ای که در ساخت آن سهیم بود را "سرور" نامید. به نوشته تابناک این مدرسه با هزینه‌ای نزدیک به یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و "به همت" محمد علی نجفی ساخته شد.

خانم تابشیان همچنین گفته است که آقای نجفی، بدون جدا شدن از او با میترا استاد ازدواج کرده است و مدعی شد خانم استاد بارها او و آقای نجفی را به "اسیدپاشی" تهدید کرده و به همین دلیل آقای نجفی "ترسیده" و رابطه‌اش را با همسر اولش قطع کرده است.

او گفت: "(آقای نجفی) زیرفشار بود حتی یک‌بار گفت، شاید برای رهایی از رفتار‌های میترا مجبور به طلاق بشویم، اما دلش به این کار راضی نبود... میترا بار‌ها شوهرم را تهدید کرده ‌بود به ما اسید بپاشد و ضربه بزند و شوهرم برای این‌که ما در امان باشیم و حساسیتی نباشد، رابطه‌مان را قطع کرده بود."

از سوی دیگر "انصاف نیوز" مدعی شد که میترا استاد قرار بوده روز سه‌شنبه با این سایت مصاحبه کند و گفته می‌خواهد "کمی از آبروی رفته‌اش را بازگرداند". اما به نوشته این سایت خانم استاد دوشنبه شب قرار مصاحبه را لغو کرده و به خبرنگار این سایت پیامک داده : "ما می‌ریم مسافرت انشاالله بهتون خبر می‌دم برای قرار حضوری."

این در حالی است که آقای نجفی امروز (چهارشنبه) در دادسرا گفت که یک نهاد امنیتی خاص تماس‌های او را شنود می‌کرده و در اختیار میترا استاد می‌گذاشته است. او گفت: "خودم در واتس‌اپ صحبت‌هایی که برای ایشان فرستاده می‌شد را شنیدم".

محمدعلی نجفی همچنین گفت که خانم استاد از شب قبل از حادثه قصد عصبانی کردن او و درگیری داشته است و به او و پدر و مادرش فحاشی می‌کرد.

آقای نجفی در دادسرا مدعی شد در دوره زندگی با میترا استاد برای خروج از منزل محدودیت داشته، هدف تهدید بوده و در دوران زندگی حدودا یک‌ساله‌اش به جز لحظات کوتاهی همیشه با او درگیر بوده: "این اواخر گفتم من حاضرم هر چه دارم بدهم تا مهریه‌ات را پرداخت کنم اما مى‌گفت مى‌خواهم کارى کنم که از زندگى بیزار شوى."
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.