ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

مسمومیت مرموز کارکنان کشتی ایرانی در آذربایجان 3 کشته برجای گذاشت

مسمومیت مرموز کارکنان کشتی ایرانی در آذربایجان 3 کشته برجای گذاشتجواد جهانگیرزاده سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت حال کارکنان کشتی باری نازمهر که به دلیل مسمومیت در بیمارستانی در باکو بستری هستند رو به بهبود است.

کشتی ایرانی نازمهر که عازم باکو بود به علت مسمومیت دسته جمعی سرنشینان خود از آذربایجان کمک اضطراری خواسته بود. در آن زمان این کشتی در فاصله ٢١ کیلومتری جزیره پیراللهی قرار داشت.

این کشتی از بندر آقتاو در قزاقستان به سمت باکو در حرکت بود. گزارش شده که دوازده تن مسموم شده بودند که هشت نفر به مرکز پزشکی شماره یک باکو منتقل شده و و سه نفر از مسموم شدگان پیش از رسیدن به مرکز درمانی درگذشتند. کاپیتان کشتی هم حاضر نشده در بیمارستان بستری شود.

آقای جهانگیر زاده امروز به ایرنا گفت: "ساعت هشت شب پنجشنبه مسمومیت کارکنان کشتی گزارش شد که با هماهنگی نیروهای مرزبانی آذربایجان ، کارکنان کشتی ساعت ۱۲ نیمه شب به بیمارستانی در باکو منتقل شدند."

به گفته آقای جهانگیرزاده تمام کارکنان کشتی به غیر از کاپیتان آن که تبعه اوکراین است، ایرانی هستند.

سفیر ایران همچنین به خبرگزاری ترند گفت: "کارکنان کشتی در مرز قزاقستان مسموم شدند و سعی کردند خود را بسرعت به ساحل آذربایجان برسانند. خوشبختانه گارد ساحلی آذربایجان برای نجات آمدند و مسموم‌شدگان بستری شدند."

تحقیق درباره علل این حادثه ادامه دارد و سفارت ایران در آذربایجان نیز با شرکت مالک کشتی در حال مذاکره است.

اجساد قربانیان هنوز به ایران منتقل نشده اما به گفته آقای جهانگیرزاده به خانواده‌های آنان غرامت پرداخت خواهد شد.

پرویز ابوبکروف سخنگوی وزارت بهداشت آذربایجان امروز گفته بود گارد ساحلی این کشور تعدادی از کارکنان کشتی باری نازمهر را نجات داده و به بیمارستانی در باکو منتقل کرده اما سه نفر از آنها پیش از رسیدن به بیمارستان درگذشته‌اند.

به گفته دکتر عدالت داداشف، رئیس مرکز پزشکی بالینی باکو، این افراد با نوعی ماده شیمیایی که برای حمل و نقل گندم با کشتی استفاده می‌شود مسموم شده‌اند.

در حال حاضر مراقبت پزشکی از این افراد در بخش مسمومیت این بیمارستان ادامه دارد و این امید هست که مسموم شدگان فردا از بیمارستان مرخص شوند.

مشخص نیست سرنشینان کشتی نازمهر با چه ماده‌ای و چگونه مسموم شده‌اند.

کشتی‌های حامل غله باید استانداردهای پاکیزگی را برای حمل این بار مراعات کنند از جمله این که بار غلات تهویه مناسب داشته باشد و دما و رطوبت بار هم در حدی باشد که امکان رشد قارچ یا آفت‌های دیگر به حداقل برسد.

اگر علائمی از آلودگی یا آفت مشاهده شود این کشتی‌ها باید آفت‌زدایی شوند که معمولا از دو ماده متیل بروماید یا فسفین استفاده می‌شود که هر دو گازهایی بسیار سمی هستند. آفت‌زدایی در زمان حمل غلات با کشتی فقط باید با فسفین انجام می‌شود.

ضدعفونی کردن کشتی چه پیش از بارگیری، چه در زمان حمل و چه بعد از تخلیه همگی باید طبق قواعد استاندارد جهانی و فقط توسط متخصصان انجام بگیرد نه کارکنان کشتی. کارکنان کشتی باید از کشتی دور باشند و بعد از اینکه کشتی کاملا عاری از گاز سمی اعلام شد به آن برگردند.

کشتی نازمهر در سال ١٩٨٨ در روسیه ساخته شده و ظرفیت حمل ٢٧٧٥ تن بار را دارد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.