ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

آخرین خبرها از نفتکش غرق شده ایرانی / از شناسایی محل نشست تا عملیات اضطراری پاکسازی

آخرین خبرها از نفتکش غرق شده ایرانی / از شناسایی محل نشست تا عملیات اضطراری پاکسازیچین می گوید محل نشست لاشه نفتکش ایرانی که روز یکشنبه پس از هشت روز آتش سوزی و انفجار غرق شد را شناسایی کرده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه وزارت ترابری چین روز چهارشنبه گفت که "موقعیت لاشه کشتی تایید شده است" و افزود که کشتی در عمق ۱۱۵ متری از سطح آب قرار دارد.

براساس این بیانیه گام بعدی "اعزام روبات هایی برای اکتشاف در آب های محل دفن لاشه است."سانچی در روز ششم ژانویه با ۱۳۶ هزار تن نفت خانم سبک به کشتی باربری سی اف کریستال که در هنگ کنگ ثبت شده بود برخورد کرد و آتش گرفت.

نفتکش بالاخره روز یکشنبه بعد از فوران مجدد و عظیم شعله های آتش در دریای شرق چین غرق شد. از ۳۲ خدمه ناپدید شده کشتی فقط پیکر سه نفر پیدا شده است. ۳۰ نفر از این ناپدیدشدگان ایرانی بودند و دو نفر بنگلادشی.

همزمان غرق کشتی باعث نگرانی های شدید زیست محیطی شده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه کشتی های چینی روز دوشنبه پاکسازی نفت نشت کرده را شروع کردند. روز سه شنبه هم ۱۳ کشتی برای ادامه عملیات اضطراری پاکسازی اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا سازمان اقیانوس شناسی چین روز دوشنبه گفت که ۳ لکه مجزا به راحتی از هواپیماهای تجسسی دیده می شد که طول آنها به بیش از ۱۸ کیلومتر می رسید.آخرین خبرها از نفتکش غرق شده ایرانی / از شناسایی محل نشست تا عملیات اضطراری پاکسازی
اما نیویورک تایمز روز سه شنبه به نقل از مقام های چینی گزارش داد که نفت نشت کرده به سرعت در حال گسترش است. این روزنامه به نقل از سازمان اقیانوس شناسی چین نوشت که آلودگی مساحتی معادل ۱۳۴ کیلومتر مربع را می پوشاند و بادهای شدید آن را به طرف ژاپن می راند.

بنابه گزارش ها نفت سبکی که سانچی حامل آن بود برخلاف انواع سنگین تر نفت، لکه سطحی تشکیل نمی دهد با این حال کاملا برای آبزیان سمی و جداسازی آن از آب خیلی سخت تر است. به علاوه به گفته گروه "صلح سبز" ناحیه محل غرق کشتی برای بسیاری از آبزیان اهمیت زیادی دارد و از جمله مسیر مهاجرت پستانداران متعدد دریایی مثل نهنگ های گوژپشت و خاکستری است.

سانچی همچنین دارای یک مخزن سوخت با ظرفیت حمل هزار تن دیزل سنگین بود که با توجه به آسیب دیدگی شدید کشتی احتمال نشت آن وجود دارد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.