ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

سقوط جنگنده ارتش ایران در ارتفاعات سبلان اردبیل

سقوط جنگنده ارتش ایران در ارتفاعات سبلان اردبیلیک جنگنده ارتش ایران در دامنه کوه‌های سبلان در استان اردبیل سقوط کرده است. ارتش ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این جنگنده از نوع میگ ۲۹ بوده و "در منطقه عمومی شمال غرب کشور و در حین اجرای ماموریت" دچار سانحه شده است.

این اطلاعیه خلبان هواپیما را سرهنگ محمدرضا رحمانی "از خلبانان مجرب نیروی هوایی" معرفی کرده و گفته است که تلاش‌ها برای مشخص شدن وضعیت خلبان ادامه دارد.

رسانه‌ها به نقل از مقام‌های مختلف اخبار متناقضی درباره سرنوشت خلبان‌‌ این هواپیما منتشر کرده‌اند. بعضی خبرگزاری‌ها از کشته شدن خلبان در این حادثه خبر داده‌اند اما خبرگزاری ایلنا به نقل از یکی از مسئولان امنیتی استان اردبیل گزارش داده است که "خلبانان و سرنشینان هواپیمای جنگی ارتش زنده هستند و قبل از سقوط موفق به استفاده از چتر نجات هواپیما شده‌اند و تماس هایی داشته‌اند."

به گزارش خبرگزاری ایرنا این هواپیما از نوع "میگ ۲۹ تک‌کابین آموزشی" بود.

این جنگنده ارتش ایران از پایگاه دوم شکاری تبریز پرواز کرده و بین ساعت ۹ و ۱۰ صبح در اردبیل سقوط کرده است.

بنا بر گزارش‌ها هلی‌کوپترهای ارتش لاشه هواپیما را در دامنه قله بابامقصود رشته کوه سبلان مشاهده کرده‌اند و هلی‌کوپتر هلال احمر و گروه‌های امدادی عازم محل حادثه شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل به خبرگزاری ایسنا گفته است که "یک تیم از مسیر لاهرود به سمت شابیل، سه تیم از مسیر سردابه و یک تیم از مسیر سرعین" به محل اعزام شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا در اثر این حادثه ساکنان محلی صدای انفجار مهیبی از کوه سبلان شنیده‌اند. بنا بر این گزارش وزش تندباد شدید و بارش برف در روزهای گذشته در مشگین‌شهر باعث شده تا تحقیق درباره این حادثه سخت‌تر شود.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.