ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

شهردار جدید تهران انتخاب شد / پیروز حناچی کیست؟

شهردار جدید تهران انتخاب شد / پیروز حناچی کیست؟شهردار جدید تهران انتخاب شد. روز سه شنبه، ٢٢ آبان (١٣ نوامبر)، اعضای شورای شهر تهران پیروز حناچی را به سمت شهردار جدید این شهر انتخاب کردند. به گفته هیئت رئیسه شورای شهر، آقای حناچی ١١ رای و عباس آخوندی، وزیر سابق راه، ١٠ رای به دست آوردند.

روز یکشنبه این هفته، شورای شهر بین چهار نامزد تصدی شهرداری، عباس آخوندی و پیروز حناچی را به عنوان نامزدهای نهایی انتخاب کرد. کامل تقوی نژاد و غلامرضا انصاری دو نامزد دیگر بودند که کنار گذاشته شدند. آقای آخوندی ماه گذشته میلادی از سمت وزارت راه و شهرسازی استعفا داد و علت آن را اختلاف نظر با سیاست دولت عنوان کرد.

دوره کنونی شورای شهر حدود دو سال پیش کار خود را آغاز کرد و در این مدت، تا کنون سه تفر سمت شهردار را برعهده داشته‌اند.

محمد علی نجفی، نخستین شهردار منتخب شورای شهر پس از کمتر از یک سال در این سمت، به دلیل بیماری در اواخر فروردین ماه سال جاری از کار کناره‌گیری کرد. چند هفته قبل از استعفای از این سمت، حضور آقای نجفی در مراسمی که شهرداری به مناسبت روز زن ترتیب داده بود با انتقاد شدید برخی مقامات و رسانه‌ها مواجه شد.شهردار جدید تهران انتخاب شد / پیروز حناچی کیست؟
پیروز حناچی ٥٤ سال دارد و معاون سابق شهرسازی و معماری شهرداری تهران بوده است. وی در رشته معماری در دانشگاه تهران تحصیل کرده است. تخصص آقای حناچی مرمت شهری و باززنده‌سازی شهرهای گزارش شده است.

از دیگر سمت‌های قبلی آقای حناچی معاونت معماری و شهرسازی وزیر راه در دولت اول حسن روحانی است.

به گزارش ایرنا، حناچی یکی از گزینه‌های اصلی وزارت مسکن و شهرسازی، در صورت تفکیک وزارت راه و شهرسازی به دو وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت راه و ترابری به شمار می رفت.

براساس قوانین ایران، پس از انتخاب شهردار توسط اعضای شورا، وزارت کشور باید گزینه معرفی شده را تایید و حکم انتصاب او را صادر کند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.