ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

مشخصات فنی تویوتا یاریس هیبرید 2018 + آلبوم عکس، معایب و امکانات

مشخصات فنی تویوتا یاریس هیبرید 2018 + آلبوم عکس، معایب و امکاناتپس از موفقیت مثال نزدنى یاریس در سال هاى پیشین، تویوتا نسل جدید را با طراحى و پیشرانه نو راهى بازار کرده است. در این اتومبیل سعى بر این شده تا با پیشرانه بزرگ تر، به سرعت و شتاب بیشترى دست پیدا کرد و درعین حال روى مساله کیفیت سوارى و هندلینگ آن بسیار کار شده است. شاید وقت آن رسیده که یاریس را یک خودروی کوچک جوان پسند معرفى کنیم. یاریس جدید در فرانسه طراحى و مونتاژ شده اما پیشرانه آن به صورت اختصاصى در هلند ساخته مى شود.

طراحى
طراحى نسل جدید یاریس در استودیو طراحى تویوتا واقع در فرانسه انجام شده تا به لطف طراحان فرانسوى، یاریس بالاخره تبدیل به یک اتوموبیل جذاب شود. طبق اعلام تویوتا، در یاریس حدود نود قطعه جدید کارگذاشته شده که هزینه طراحى و ساخت آن ها چیزى بالغ بر نود میلیون پوند براى تویوتا خرج داشته است. درعوض یاریس با چهره اى بسیار محکم تر و قوى تر از گذشته ساخته شده است. چراغ ها با دى لایت داخلشان بسیار مدرن طراحى شده اند تا علاوه بر روشن کردن جاده، چشم دیگر رانندگان را اذیت نکنند. چرخ هاى 15 و 16 اینچى براى یاریس در نظر گرفته شده که انتخاب آن ها بستگى به درخواست مشترى و مدل ماشین دارد. در داخل همه چیز شکل مدرن به خود گرفته است. صفحه لمسى 4.2 اینچى در مرکز و فرمان 3 شاخه با رنگ سیاه و سفید معروف به پیانو، کابین را چشم نواز کرده اند. به طورکلى کابین را مى توان ساده ولى مدرن بیان کرد. تویوتا در نسل جدید یاریس دست مشتریان را در انتخاب رنگ بندى کابین و بدنه بسیار باز گذاشته و مشترى مى تواند رنگ مورد نظر خود را روى هر قطعه اى که تمایل دارد انتخاب کند.

سوارى و دینامیک
همان طور که ذکر شد، هدف تویوتا در نسل جدید یاریس، ارتقا سطح کیفیت سوارى و هندلینگ بود. آن ها با پایین آوردن مرکز ثقل و کاهش وزن اتوموبیل تا حدى فرمان پذیرى یاریس را بهبود داده اند، همچنین نصب یک ضریه گیر یا دسته موتور پیشرفته برروى پیشرانه( وظیفه جذب ارتعاشات موتور را دارد) و تعویض میل گاردان جلو با نمونه مدرن تر سبب کاهش ارتعاشات و لرزش هاى موجود در حرکت اتومبیل شده اند که به واسطه آن، کیفیت سوارى افزایش یافته است. تویوتا منبع اگزوز را نیز با یک مدل کم صداتر تعویض کرده تا آرامش مسافران بیشتر از قبل تامین شود. قبل رونمایى از یاریس جدید، تویوتا 900 عدد از آن را به نقاط مختلف جهان با آب و هواى متفاوت جهت تست فرستاد و هرکدام از آن ها بیش از نیم میلیون کیلومتر در جاده و دستگاه تست شده اند. طبق اعلام تویوتا میانگین مصرف سوخت تمام 900 یاریس تست شده 5 لیتر در 100 کیلومتر بوده و میزان تولید آلایندگى، 75 گرم دى اکسیدکربن در هرکیلومتر است.
آلبوم عکس
TOYOTA YARIS 2018 :
آلبوم عکس تویوتا یاریس 2018 #5
آلبوم عکس تویوتا یاریس 2018 #4
آلبوم عکس تویوتا یاریس 2018 #3
آلبوم عکس تویوتا یاریس 2018 #2
آلبوم عکس تویوتا یاریس 2018 #1
 5-Door SE interior shown in Black. Prototype shown. Production model may vary.
ادامه
پیشرانه
تویوتا یاریس هیبرید، همچون دیگر خودروهای این خانواده، از یک پیشرانه بنزینی و یک موتور برقی بهره می برد. تویوتا در یاریس جدید حجم موتور را از 1.3 لیتر به 1.5 لیتر افزایش داده است. پیشرانه جدید که با استاندارد یورو6 تطبیق داده شده قادر بوده تا یاریس را در 11 ثانیه از صفربه صد کیلومتر در ساعت برساند که 0.8 ثانیه سریع تر از نسل قبلى است. این پیشرانه بنزینی در مدل هیبرید با یک موتور الکتریکی با ولتاژ 520 ولت جفت می شود. قدرت موتور الکتریکی به 45 کیلووات می رسد و این پیشرانه شانه به شانه موتور بنزینی، 169 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

همچنین 17.6 ثانیه طول خواهد کشید تا به سرعت 120 کیلومتردرساعت برسد که این زمان در نسل قبلى 18.8 ثانیه بود. موتور یاریس در مرکز تحقیقات تویوتا واقع در هلند با کد ESTEC ساخته مى شود که از سرى موتورهاى اقتصادى تویوتا با راندمان حرارتى بالا است. از مشخصات این موتور مى توان به قدرت 111 اسب بخارى و 136 نیوتون متر گشتاور آن در دورموتور 4400 دوربردقیقه اشاره کرد اما مهم ترین مشخصه این موتور، 38.5 درصد راندمان حرارتى آن است که در عالم مهندسى یک رقم خارق العاده به حساب مى آید. کلید دست یابى تویوتا به چنین راندمانى، افزایش ضریب تراکم تا مقدار 13.5:1 بوده که ساخت چنین موتورى یک ریسک به حساب مى آید زیرا دماى آن با این ضریب تراکم به شدت بالا رفته و نیاز به یک سیستم خنک کننده پیشرفته و حتى خلاقانه دارد. تویوتا براى خنک کارى موتور رو به سیستم EGR آورده که با از قصد بازگرداندن بخشى از دود به محفظه احتراق، دماى سیلندر را کم مى کند، همچنین تایمینگ موتور باتوجه به شرایط و دماى سیلندرها متغیر است. این یعنى سوپاپ ها در مواقع بحرانى که دماى سیلندر بالا رفته و یا زمانى که اتوموبیل پشت چراغ قرمز مى ایستد، بسته مانده و عملاً سیلندر را خاموش مى کند. در این حالت چرخه ترمودینامیکى پیشرانه در کسرى از ثانیه از اتو به آرکینستون شیفت پیدا مى کند. تویوتا براى اولین بار در محصولاتش از سیستم خنک کارى با آب براى دودهاى خروجى موجود در منیفولد خروجى استفاده کرده است. با کاهش دماى دود بیرون آمده از پیشرانه، عملکرد انتقال حرارت موتور بهبود یافته و مصرف سوخت کاهش مى یابد. تویوتا با انجام تمام این کارها هم چنان به خنک کارى کامل موتور اعتماد ننموده و تمام قطعات از جمله محفظه سیلندر و پیستون را از جنسى مقاوم تر در برابر حرارت ساخته که پدیده ناک اتفاق نیافتد. پس با تمام این توصیفات به نظر مى رسد که تویوتا بر مشکلات ناشى از افزایش ضریب تراکم با استفاده از علم مهندسى خود غلبه کرده و این پیشرانه نوید موتورهاى کم حجم آینده با ضریب تراکم بالا را مى دهد.

ایمنى
تویوتا همواره اتومبیل هاى خود را با قطعاتى ساخته که در همه جاى دنیا به راحتى و با قیمت کم پیدا شوند، از این رو هزینه نگهدارى یاریس جدید نیز همانند دیگر تویوتاها پایین است. در این اتوموبیل سیستمى به نام pre-collision با لیزر جاده را بررسى مى کند و درمواقع خطرناک به راننده هشدار داده و در صورت لزوم به صورت اتوماتیک ترمز کرده تا از وقوع تصادف جلوگیرى شود. سیستم هشدار عبور از خطوط نیز در این اتومبیل نصب شده تا زمانى که راننده بدون راهنما لاین خود را تغییر دهد، به او هشدار داده و جلوى تصادفات احتمالى را بگیرد. کمربندها نیز دوباره طراحى شده اند تا در زمان ترمزگیرى شدید و یا وقوع تصادف، فشار به قفسه سینه سرنشینان و به خصوص کودکان وارد نکند. شاید این موضوع پیش¬پا افتاده به نظر رسد اما طبق آمار، معمولاً کودکان در هنگام تصادفات، به دلیل فشار کمربند آسیب مى¬بینند تا ضربه اتوموبیل( البته اگر کمربند بسته باشند).

قیمت پایه مدل 2018 این خودرو از 15.835 دلار آمریکا /1,060,945,000 تومان (قیمت تبدیل شده) آغاز می شود و پیش بینی می شود این هاچ بک ژاپنی در بازه قیمتی 150 میلیون تومان در بازار ایران عرضه شود. تویوتا یاریس هاچ بک در سال 2017 موفق به فروش 518 هزار و 736 دستگاه در بازارهای جهانی شده است.
معرفی کامل شرکت تویوتا / از تاریخچه تا درآمد سالیانه
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.