پیشنهاد با رقمهای خیلی بالا به عادل فردوسیپور
استفاده از چهرهها در تبلیغات مجاز شد» این خبر را اواخر هفته گذشته معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد اعلام کرد. به نظر میرسد این تصمیم، خروجی مهم جلسهای باشد که چند هفته پیش با عنوان «هماندیشی بررسی نقش هنرمندان و ورزشکاران در تبلیغات» در تهران برگزار شد.این جلسه با حضور مدیران ارشد وزارت ورزش و جوانان، وزارت ارشاد و صدا و سیما برگزار شد و در آن هنرمندانی مثل محمدرضا فروتن و بهرام رادان به بیان گلایههای خود از محدودیتهای حضور چهرهها در تبلیغات پرداختند.
در نهایت نتیجه آن جلسه همین موضوعی شد که حسین انتظامی اعلام کرد. او البته تاکید کرده حضور چهرهها تنها در تبلیغات محصولات داخلی و صنایع ملی مجاز است. به علاوه اینکه با توجه به ضرورت رعایت حقوق کودکان، از این نوع تبلیغات برای محصولاتی که مصرفکننده آنها عمدتاً کودکان هستند نمیتوان استفاده کرد. ماجرای ممنوعیت حضور چهرهها در تبلیغات به سال ۵۸ و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بر میگردد.
از آن زمان کشمکشهای فراوانی بر سر این قانون وجود داشته، گاهی سفت و سخت اجرا شده و گاهی به آن بیاعتنایی شده است. اما حالا با بازنگریهای اخیر در ضوابط این قانون، دوباره فرصت ورود هنرمندان و ورزشکاران به دنیای رنگارنگ و پولساز تبلیغات فراهم شده است. البته نباید فراموش کرد قبلتر هم در سال ۸۹ دقیقا با همین تعبیر حمایت از تولید محصولات داخلی، حضور چهرهها در تبلیغات بلامانع اعلام شده بود اما دیری نپایید که نظر نهادهای تصمیمگیر عوض شد و ممنوعیتها پابرجا ماند. بنابراین سوپراستارها باید در بستن قراردادهای خود کمی محتاط باشند، شاید دوباره اتفاق عجیبی رخ داد و همه چیز به روال قبل بازگشت.
عادل فردوسیپور: «چه میکنه» گفتن را رد کردم!
عادل فردوسیپور مجری شناخته شده تلویزیون در مورد آزاد شدن حضور چهرهها در تبلیغات میگوید: «این موضوعی است که از سالها پیش در سایر کشورها حل شده اما در کشور ما به صورت یک تابو باقی مانده.
به هرحال باید روزی این موضوع حل میشد و حالا هم که به صورت رسمی مجاز شده ممکن است در ابتدا مشکلاتی به وجود آورد، اما به مرور زمان حل خواهد شد.» او در مقابل این سوال که اگر به خود او پیشنهاد حضور در تبلیغات داده شود میپذیرد یا خیر، پاسخ میدهد: «طی این سالها بارها به من چنین پیشنهاداتی با رقمهای خیلی خوب داده شده اما هیچگاه نپذیرفتم.
مثلا یکبار از من خواسته شد در یک آگهی «چه میکنــــه» بگویم اما شخصا همیشه با این مسئله مشکل داشتم و به خاطر همان تابوها نیز قبول نکردم.» این کارشناس ورزش و رسانه در مورد اینکه آیا حضور چهرههای ورزشی در تبلیغات تمرکز آنها را به هم نمیزند هم توضیح میدهد: «این موضوع به هر حال اجتنابناپذیر است و دیر یا زود همین اتفاق میافتد؛ هرچند من بهطور کلی شخصا با آن مشکل دارم.»
مازیار ناظمی: باید مراقب سوءاستفاده از چهرهها باشیم
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت ورزش درباره ارزیابی حضور چهرهها در تبلیغات تلویزیونی به تماشاگران امروز میگوید: «این موضوع از چند سال پیش مورد بحث بود چراکه به نظر میرسد این قانون چند دهه قبل هم با سلایق شخصی تصویب شده بود و البته بارها در داخل و خارج شکسته شد. مثل زمانی که آقای حسین رضازاده در تبلیغات املاک رابینسون دوبی حضور یافت.
منبع : تماشاگران امروز
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت
تازهها
اجاره هیلتی، راه حلی مقرون به صرفه و ایدهآل برای پروژههای شما
ارزان ترین دوچرخه ۲۶ بازار (لیست قیمت جدید)
مقایسه ساید بای ساید اسنوا با ایکس ویژن (کدام یخچال بهتر است؟)
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
در انتخاب بهترین تشویقی گربه به چه مواردی توجه کنیم
مقایسه گوشی a54 با a34 (کدام گوشی بهتر است؟)
اندروید باکس چیست و چه مزایایی دارد؟ (راهنمای خرید اندروید باکس)
بهترین پاوربانک 1403 (معرفی 10 مدل پرفروش)
شاهد کاغذی
*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.